וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל טראמפ עקב אחרי עיתונאים ופעילים שהיו מעורבים בשיירת המהגרים

8.3.2019 / 10:58

מסמכים שהודלפו מהמשרד לביטחון המולדת ל-NBC חשפו רשימה של אנשי תקשורת ועשרות גורמים אחרים שסומנו על ידי הרשויות. "זה חלק מהפרוטוקול", אמרו בסוכנות המכסים. "דיווח מדאיג"

צילום: רויטרס

הממשל האמריקני עוקב אחרי פעילי זכויות אדם ועיתונאים שהיו מעורבים בשיירת המהגרים שהגיעה ממרכז אמריקה לארצות הברית בסוף השנה שעברה - כך דווח ברשת NBC. במסמכים היו רשומים עשרה עיתונאים, עורך דין ו-47 אנשים, חלקם נחשדו כמארגנים ומסיתים מארצות הברית וממקומות אחרים. בערוץ המקומי של NBC בסן דייגו, KNSD-TV דווח ביום רביעי כי הוא קיבל את המסמכים ממקור בתוך המשרד לביטחון המולדת.

כותרת המסמכים, שנכתבו ב-9 בינואר, הייתה: "ענף המבצעים הזרים במחלקת סן דייגו: שיירת המהגרים FY-2019, ארגונים חשודים, מתאמים, מסיתים ותקשורת". לפי הדיווח, לפחות שלושה עיתונאים ועורך דין שהופיעו במסמכים לא הצליחו להיכנס למקסיקו בשל ההתראות שהושמו על דרכוניהם, ואחרים נאלצו לעבור בידוק נוסף במעבר הגבול.

לקריאה נוספת בנושא:
שיירת המהגרים לארה"ב נמצאת כפסע מהגבול, אך מסעה רק החל
שיירת האלפים נוהרת אל הגבול: טראמפ משנה את חוקי ההגירה
הבנות בין טראמפ למקסיקו? "המהגרים ימתינו להחלטה מחוץ לארה"ב"

מהגרים בסיודד חוארז, מקסיקו, 7 במרץ 2019. רויטרס
מהגרים בסיודד חוארז, מקסיקו, אתמול/רויטרס

המשרד לביטחון המולדת הפנה את השאלות על הדיווח אל סוכנות המכס והגנת הגבולות. "זהו הפרוטוקול באירועים כאלו לאסוף ראיות שיכולות להידרש בפעולות משפטיות עתידיות וכדי לקבוע אם האירוע היה מאורגן", נמסר מהסוכנות.

דובר של סוכנות הידיעות רויטרס, שאחר מצלמיה הופיע ברשימה, אמר: "אנחנו מודאגים מהדיווח הזה ומחפשים מידע נוסף בנושא".

שיירת המהגרים, שכללה אלפי אנשים מרמכז אמריקה, גרמה להשבתת הממשל הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית בתחילת השנה, בשל דרישתו של הנשיא דולנד טראמפ למימון חומה בגבול עם מקסיקו. אחרי שלא קיבל את הכספים שדרש, הוא הכריז על מצב חירום כדי לעקוף את הקונגרס. כמה מדינות עתרו לבתי המשפט נגד המהלך, שצפוי להגיע לפתחו של בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully