וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיירת המהגרים לארה"ב נמצאת כפסע מהגבול, אך מסעה רק החל

19.11.2018 / 14:07

אלפים מתקבצים בעיר טיחואנה, ותושביה מוחים על העול שהם אמורים לשאת בחודשים הקרובים. משמר הגבול האמריקני בוחן רק מאות בקשות ביום, ועוד רבים ממשיכים להגיע. "זו פלישה, צאו מכאן"

צילום: רויטרס

מאות תושבים בעיר טיחואנה הפגינו אתמול (ראשון) במחאה נגד אלפי מהגרים שנאספו בשטחה בתקווה לחצות את הגבול לארצות הברית. כ-3,000 מהגרים, חלק מהשיירה שיצא ממרכז אמריקה, הגיעו לעיר שמדרום לקליפורניה בימים האחרונים אחרי יותר מחודש בדרכים.

עם זאת, ממתינים להם חודשים ארוכים בניסיון למצוא מקלט בארצות הברית. הממשל הפדרלי האמריקני מעריך כי מספרם עלול לגדול בקרוב לעשרת אלפים, בעוד שהממשלה הפדרלית של מקסיקו מעבירה מזון ואוהלים למהגרים בעיר, שבה חיים כ-1.6 מיליון תושבים. ראש העיר חואן מנואל גסטלום הזהיר כי העיר לא מוכנה ל"מפולת" המהגרים, שצפויים להישאר בה חודשים ארוכים.

אנשי משמר הגבול האמריקני בוחנים רק כמאה בקשות ביום, במעבר הגבול המרכזי בין טיחואנה לסן דייגו. המגרים רושמים את שמותיהם ברשימה שאותם הם מנהלים בעצמה, ושכללה יותר מ-3,000 שמות בטרם הגיעה השיירה.

לקריאה נוספת על שיירת המהגרים
שיירת האלפים נוהרת אל הגבול: טראמפ משנה את חוקי ההגירה
בשל שיירת המהגרים: טראמפ הורה לשלוח מאות חיילים לגבול מקסיקו

הפגנה נגד מהגרים בעיר טיחואנה, מקסיקו, סמוך לגבול עם ארה"ב, 18 בנובמבר 2018. AP
תושבים מפגינים נגד המהגרים בטיחואנה, אתמול/AP

"החוצה, החוצה", צעקו תושבים ממורמרים בעיר, שנופפו בדגלי מקסיקו ושרו את ההמנון הלאומי בפני פסל של שליט אצטקי. המרחק שלהם מהגבול עם ארצות הברית הוא 1.6 קילומטר בלבד. הם מאשימים את המהגרים בלכלוך, בכפיות טובה ובכך שהם מהווים סכנה לעיר. "אנחנו לא רוצים אותם בטיחואנה", צעקו המפגינים, שחוששים כי "הפלישה" תוביל להקצאת משאבים רבים בטיפול במהגרים.

חואנה רודריגס, עקרת בית, אמרה כי על הממשלה לבחון את הרקע של המהגרים כדי לוודא שאין להם עבר פלילי. אישה, שהזדהתה בשם פלומה, תקפה את המהגרים. "שהממשלות שלהם ידאגו להם", אמרה לכתבים המסקרים את המחאה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הפגנה נגד מהגרים בעיר טיחואנה, מקסיקו, סמוך לגבול עם ארה"ב, 18 בנובמבר 2018. AP
הפגנה נגד מהגרים בעיר טיחואנה, מקסיקו, סמוך לגבול עם ארה"ב, 18 בנובמבר 2018/AP

נשיא ארצות הברית, שהרבה לתקוף את שיירת המהגרים במהלך קמפיין הבחירות לקונגרס, הביע תמיכה בראש עיריית טיחואנה. הוא ניסה לעודד את המהגרים שלא להיכנס לארצות הברית. "חזרו הביתה", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully