וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנות בין טראמפ למקסיקו? "המהגרים ימתינו להחלטה מחוץ לארה"ב"

25.11.2018 / 5:52

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי הממשל האמריקני ישתף פעולה עם הממשלה הנכנסת של מקסיקו בנושא שיירת המהגרים העושה את דרכה לעבר גבולה הדרומי של ארה"ב, במהלך העשוי להקשות על המהגרים לקבל אשרת כניסה למדינה. כמה שעות לאחר מכן הכחישה מקסיקו את הדיווח

צילום: רויטרס

ממשל טראמפ הגיע להבנות עם הממשל הנכנס במקסיקו, ולפיהן יידרשו מהגרים המבקשים מקלט בארצות הברית להישאר בתחומה של מקסיקו בזמן שרשויות ההגירה ישקלו את הבקשות שלהם - כך דווח לראשונה אמש (שבת) בוושינגטון פוסט. לפי הדיווח, ממשלו של נשיא מקסיקו הנבחר, אנדראס מנואל לופז אוברדור הסכים לכך שהמהגרים, המגיעים ממדינות מרכז אמריקה בדגש על אל סלבדור והונדורס, ימתינו במקסיקו להחלטה בעניינם. הנשיא ייכנס לתפקידו בחודש הבא.

המהלך יביא לשינוי משמעותי מן המדיניות הנוכחית ולפיה המהגרים יכולים להגיש את בקשות המקלט שלהם אחרי שנכנסו לתחומי ארצות הברית, מדיניות שטראמפ ביקר פעמים רבות. הדבר יקשה על המהגרים, העושים דרכם לגבול ארצות הברית, לקבל אשרת כניסה למדינה. מדובר גם באיתות מצד הממשל הנכנס במקסיקו על רצון להידוק היחסים עם ארצות הברית. עמדת הממשל היוצא הייתה כי כל מדינה אחראית להגן על הגבולות שלה, ולפיכך לא מדובר בבעיה של מקסיקו.

עוד בוואלה! NEWS:
אכזבה במערכת הביטחון: אין ירידה במשתתפים במהומות בגבול הרצועה
סיר מרק נשפך בבית בגליל התחתון: בני שנתיים ושלוש נכוו באורח בינוני
מזג אוויר: גשמים בעיקר לאורך החוף | צפו במכ"ם הגשם

מהגרים מהונדורס מנסים להכנס למקסיקו 19 באוקטובר 2018. אי-פי, AP
מהגרים מנסים להיכנס למקסיקו, חודש שעבר/AP, אי-פי

שרת הפנים המיועדת של מקסיקו, אולגה סנצ'ז, אמרה לעיתון כי מקסיקו הסכימה לשינוי המדיניות והוסיפה כי "הפתרון לטווח הארוך הוא שאנשים לא יעברו בשטחנו (למטרות הגירה)". לדבריה "מקסיקו בעלת זרועות פתוחות והכל, אבל דמיינו לעצמכם שיירת מהגרים אחת אחרי השנייה. זו גם תהיה בעיה עבורנו".

מספר שעות אחרי הדיווח בוושינגטון פוסט, חזרה בה סנצ'ז מהדברים ואמרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי הפתרון לפיו המהגרים יישארו בתחומי מקסיקו "נשלל" וכי השיחות בין המדינות "עדינות מאוד".

(עדכון ראשון: 23:31)

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully