וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרזנטור של אשדוד שהסתבך בשוחד: "הכוונות של רביבו היו תמימות"

חבריו של כדורגלן העבר מספרים כי בשנים האחרונות הוא כמעט לא מעורב בעסקי נדל"ן ומתרחק מכסף ומפרסום. "שוחד? זה בכלל לא נמצא בלקסיקון שלו", העיד אחד מהם. מקורבו סיפר כי רק בחקירת המשטרה גילה כי העמותה שאליה העבירו כספים פיקטיבית. "הוא רחוק מאוד מהעולם הפלילי"

בווידאו: פרשת השחיתות בראשון לציון/סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

מקורביו של שחקן הכדורגל לשעבר חיים רביבו הופתעו הערב (חמישי) מהחלטת המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית נגדו למתן שוחד במסגרת פרשת ביטן. חבר משפחתו של רביבו אמר כי "חיים לא הבין מאיפה זה הגיע" והעיד עליו כי הוא "איש ישר בעסקיו, לא מתעסק בדברים האלה. שחיים ייתן שוחד? זה בכלל לא נמצא בלקסיקון שלו".

לטענת חבר המשפחה, "בשנים האחרונות רביבו מתנזר מאור הזרקורים, מתעסק בעיקר במשפחתו ובעסקיו. מאז שעזב את אשדוד, הוא כמעט לא מעורב בעסקים בעיר".

עוד בוואלה! NEWS:
בלעדי: הפרקליטות לא תערער על זיכוי הנאשם ברצח אביתר קייטץ
מלכת האינסטוש: בגיל 92, אליזבת פרסמה פוסט ראשון
בזמן סיור נתניהו בגבול: ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר בצפון עזה

חיים רביבו, משרדי ההתאחדות לכדורגל. קובי אליהו
רביבו/קובי אליהו

רביבו התחיל את עסקי הנדל"ן באשדוד בשותפות עם ג'קי בן זקן ואברהם נניקשווילי, שהקימו מתחם קניות וקנו מגרשים לבנייה בעיר. עם השנים הקשר ביניהם התהדק כשרביבו ובן זקן הפכו גם לחברים טובים.

"הם הכירו מהשכונה באשדוד. רביבו היה הפרזנטור שלהם, איש אהוב בעיר, שפתח דלתות", אמר אחד ממכריו של כדורגלן העבר. "השותפות הסתיימה בסכסוך עסקי גדול, ומאז רביבו כלל לא משקיע בעיר. יש לו מספר חברים טובים שאיתם הוא הולך שנים רבות. אחרי החזרה מלוס אנג'לס הוא עזב את אשדוד לתל אביב והתרכז בעיקר בילדיו ובאשתו שגית. הוא מתרחק מהפרסום". המכר הוסיף כי "כל הפרשה הזאת נראית מוזרה" וכי "זה לא נראה רציני".

עוד באותו נושא

פרשת ביטן: המלצה לאישום בשוחד נגד כדורגלן העבר חיים רביבו

לכתבה המלאה
ג'קי בן זקן בעלים מ.ס אשדוד. שלומי גבאי
השותפות העסקית והחברות הסתיימו בסכסוך מתוקשר. בן זקן/שלומי גבאי
"הוא לא רעב לכסף, מישהו כנראה התבלבל, חיים הוא איש ישר"

"חיים לא איש כזה שיפזר כספים וייקח סיכונים, הוא הרבה יותר סולידי מג'קי. לא מתעסק בפוליטיקה", הוסיף חבר אחר. "בגלל זה מוזר הסיפור הזה. הוא לא רעב לכסף, מישהו כנראה התבלבל, חיים הוא איש ישר, רחוק מאוד מהעולם הפלילי, היו לו כוונות תמימות".

מכריו אמרו כי "הוא עדיין איש מאוד אהוד באשדוד, לא שנוי במחלוקת. מאוד קשור להוריו ולאחיו בעיר. אבל כלל לא בעסקים באשדוד. לא מובן לנו איך זה הגיע להמלצות כאלה, הוא ישר כמו סרגל".

המגרש בתל אביב והיתר הבנייה

המשטרה טוענת כי רביבו פנה למשנה לראש עיריית תל אביב, ארנון גלעדי, בבקשה לקדם איתו פרויקט נדל"ן בתל אביב. בתמורה, נדרש רביבו להעביר סכום כסף כתרומה לחשבון עמותת "צדק עירוני", שדרכה הועברו על פי החשד כספי שוחד לגלעדי.

אחד ממקורביו של רביבו סיפר כי "לחיים יש מגרש בפינת הרחובות סמטה אלמונית וקינג ג'ורג'. מדובר על מתחם שהוא ביקש להקים בו תשע יחידות דיור, אבל במשך כשנתיים העירייה מקשה עליו והוא לא קיבל היתר בנייה".

לטענת מקורבו של רביבו, במהלך הניסיונות לקבל היתר, הפגיש אותו ניר סביליה עם המשנה לראש העירייה ארנון גלעדי. סביליה ביקש מרביבו שיתרום עשרת אלפים שקלים לעמותה לילדים במצוקה. רביבו רשם שני צ'קים, כל אחד על סך 5,000 שקלים עבור העמותה. אלא שלדבריו, "רק בחקירה במשטרה אליה הוזמן אמרו לו החוקרים כי במדובר בעמותה פיקטיבית".

ארנון גלעדי. יואב איתיאל
חשד שקיבל שוחד דרך עמותה. גלעדי/יואב איתיאל

המקורב הבהיר כי "רביבו אמר להם: 'אני מדי שנה תורם עשרות אלפי שקלים למוסדות צדקה. מעולם לא שיערתי בנפשי כי מדובר בעמותה פיקטיבית'. גלעדי אמר לרביבו שיפנה ליועצת המשפטית של העירייה כדי שזו תבחן את סוגיית המגרש והיתרי הבנייה, הוא קישר ביניהם. בפועל, דבר לא קודם בהליכי הרישום של היתרי הבנייה וכבר שנתיים שהפרויקט תקוע בשל אי קבלת היתרים. לא היה כאן שוחד ולא הייתה כאן כל כוונה לתת שוחד".

רביבו: "לא מודאג בכלל"

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את רביבו במסגרת פרש השחיתות שהחשוד המרכזי שלה הוא יו"ר הקואליציה לשעבר ח"כ דוד ביטן (הליכוד), ושעוסקת בקידום אינטרסים של יזמים פרטיים בתמורה לטובות הנאה לכאורה. אחד מהמעורבים בפרשה הוא גלעדי, שעל פי החשד סייע לקידום פרויקטי נדל"ן בתל אביב בתמורה לשוחד. בנוסף לביטן ולגלעדי, נמצאה תשתית ראייתית להעמדה לדין גם נגד ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור ומנכ"ל חברת "דניה סיבוס" רונן גינזבורג. הערב נודע כי גם ראובן לובלין, מבעלי "האומן 17", חשוד במסגרת הפרשה במתן שוחד לגלעדי בתמורה לקידום פרויקט נדל"ן בדרום תל אביב.

בתגובה לחשדות נגדו מסר רביבו הערב: "מסרתי למשטרה גרסה מלאה ומפורטת עם כל העובדות ועניתי על כל השאלות. אני בטוח ומשוכנע שהפרקליטות תעיין בעובדות ובגרסה שמסרתי, והיא תגיע למסקנה אחרת. אני לא ביצעתי מעולם עבירה פלילית ואני סומך על המקצועיות וההגינות של הפרקליטות. אני לא מודאג בכלל".

ח"כדוד ביטן מהליכוד, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
חשד לקידום אינטרסים פרטיים בתמורה לשוחד. ביטן/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully