וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הפרקליטות לא תערער על זיכוי הנאשם ברצח אביתר קייטץ

7.3.2019 / 19:15

לוואלה! NEWS נודע כי אחרי שבית המשפט זיכה מחמת הספק את הצעיר שנאשם בדקירה למוות של חף מפשע, הפרקליטות לא תערער על ההחלטה, שהתקבלה בגלל קושי ראייתי והתנהלות המשטרה בחקירה. עורך דינה של משפחת הנרצח: "זה לא נתפס, לכולם ברור שהוא הרוצח"

צילום:שלמי גבאי, עריכה:ניר חן

הפרקליטות לא תערער על ההחלטה לזכות מחמת הספק את הנאשם ברצח אביתר קייטץ לפני שלוש שנים בעפולה - כך נודע לוואלה! NEWS. בית המשפט המחוזי בנצרת החליט בחודש שעבר לזכות את הנאשם, צעיר בן 20, שהיה קטין בעת המקרה ושמו נאסר לפרסום.

קייטץ, תושב עפולה בן 56, גרוש ללא ילדים וללא כל עבר פלילי שהתגורר עם אמו בעיר, נרצח ב-21 בינואר 2016 בשעה 23:30 בלילה. הוא רכב על אופניים חשמליים ששאל מאדם אחר, ופניו היו מכוסים בכובע צמר.

עוברי אורח מצאו אותו כשהוא מוטל ברחוב קירשטיין שבמרכז עפולה, בסמוך לאופניים, במצב קשה מאוד, והזעיקו למקום צוות מד"א ומשטרה. קייטץ פונה לבית חולים העמק בעיר, וכעבור זמן קצר מת מפצעיו. בתחילה סברו כי מדובר בתאונת דרכים, אולם בבית החולים התגלו על גופו של קייטץ סימני דקירה רבים, ובעקבות זאת נפתחה חקירת רצח.

לקריאה נוספת:
מחמת הספק: צעיר שהואשם ברצח תושב עפולה - זוכה
נער מואשם שדקר למוות רוכב אופניים בעפולה - בשל טעות בזיהוי

אביתר קייטץ, נרצח בידי קטין בינואר 2016. שלומי גבאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, רפרודוקציה
נרצח בגלל טעות בזיהוי. קייטץ/רפרודוקציה, שלומי גבאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

על פי כתב האישום, הנער בן ה-17.5 דקר את קייטץ למוות בשל טעות בזיהוי. בכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז הצפון, נטען כי בליל הרצח ישב הנער, שכבר היה לו רישום פלילי, עם חברו, והשניים עישנו סיגריות. בשלב מסוים נפרדו השניים, ואז הבחין הנאשם בקייטץ מגיע רכוב על אופניים לרחוב. הוא סבר כי מדובר בצעיר, כבן 20, שעמו יש לו סכסוך מתמשך. בשלב זה, כך נטען בכתב האישום, הלך הנער לביתו, לקח סכין ושב לרחוב בכוונה לפגוע ביריבו. הוא ארב לו, וכשקייטץ חלף על פניו, הוא התנפל עליו ודקר אותו כמה פעמים.

בכתב האישום תואר כיצד הצטייד הנער בסכין מטבח וחיכה במשך 26 דקות כדי לפגוע באדם שזיהה כיריבו. בתחילה הוא רדף אחריו במשך כמה דקות, אולם לא השיג אותו והמתין עוד כ-20 דקות עד שהבחין בו שוב. הוא הגיח מאחורי קייטץ ודקר אותו שלוש פעמים - שתי דקירות בגב, אשר חדרו לריאות וגרמו לו איבוד דם רב, ודקירה בראש. על פי כתב האישום, הנער הותיר את המנוח מדמם, שב לביתו, התקלח וכיבס את בגדיו, שטף את הסכין והשיבה למגירת המטבח, והכול בכוונה לשבש הליכי חקירה ולטשטש אחר עקבותיו. לאחר מכן הוא יצא מן הבית ולא שב כל אותו לילה.

עוד באותו נושא

מחמת הספק: צעיר שהואשם ברצח תושב עפולה - זוכה

לכתבה המלאה

הקשיים שהובילו לזיכוי

את הנאשם ייצג עורך הדין זוהר ארבל. במהלך חקירותיו סירב הנער לשתף פעולה עם חוקריו, ובמשטרה אמרו כי הוא "התנהג כמו עבריין" בחקירות. למרות זאת, הם ציינו כי בכמה הזדמנויות הוא התוודה בפני אנשים שונים על מעורבותו ברצח.

אולם, הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת החליט פה אחד לזכות את הנאשם. השופטים, סאאב דבור, אסתר הלמן ויפעת שטרית, קבעו כי הודאות הנאשם בפני המדובבים הוצאו שלא מרצונו החופשי ותוך הפעלת אמצעים פסולים. לדברי השופטים הליך הדיבוב כלל איומים, צעקות והפחדה.

רצח בטעות. מערכת וואלה!
היה קטין בעת הרצח ושמו נאסר לפרסום. הנאשם שזוכה/מערכת וואלה!

לקושי הזה התווספו קביעות הרכב השופטים כי קיים גם קושי ראייתי, ולכן נותר ספק סביר באשמתו של הצעיר ברצח. לדוגמה, בית המשפט הטיל ספק בפרט שהוגדר על ידי המשטרה והתביעה כפרט מוכמן, כלומר פרט שרק הרוצח ידע.

מדובר בטענה שעלתה בכתב האישום כי לאחר הרצח אמר הנאשם לחברו כי הרצח בוצע בדקירות סכין. פרט זה בשעת השיחה עוד לא היה ידוע לציבור הרחב. למרות שחברו של הנאשם העיד במשטרה כי אכן פרט זה נאמר לו על ידי הנאשם בשיחת טלפון זמן קצר אחרי הרצח, בעדותו בבית המשפט הוא חזר בו מהדברים ובית המשפט מצא בעייתיות בעדות שניתנה בחקירתו במשטרה.

"משפחתו תפגוש ברחוב את האיש שרצח את היקר להם"

אביטל סיסו, אחותו של קייטץ, ליוותה את המשפט והייתה משוכנעת כי המדינה תערער על הזיכוי. היא סיפרה כי המשפחה התמוטטה אחרי הרצח ומבקשת כעת רק שיעשה צדק. אמה, פנינה קייטץ, איבדה את בעלה, רוברט, בשנת 1969 בקרב עם מחבלים ליד טול כרם בעת שהיה לוחם מג"ב. מאז לא התחתנה בשנית, וילדיה, אביתר ואביטל, מילאו את כל עולמה.

עו"ד אייל מנחם שמייצג את משפחתו של אביתר קייטץ אמר שהמשפחה תתקשה לקבל החלטה שלא לערער על הזיכוי. "לכולם ברור שהנאשם הוא הרוצח, זה כל כך ברור", אמר. "לדוגמה, רואים סרט של מצלמות אבטחה של הנאשם רודף אחרי אביתר, חצי שעה לפני הרצח. הרי ברור שאחר כך הוא דקר אותו למוות. זה טרור פלילי. אנחנו לא יכולים לחשוב על האפשרות שמשפחתו של אביתר תפגוש מחר ברחוב את האיש שרצח את האדם היקר להם. זה לא נתפס".

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה כי "לאחר עיון מעמיק בהכרעת הדין המפורטת של בית המשפט המחוזי, שמבוססת ברובה על קביעות עובדה ומהימנות של עדים, ולאחר בחינה גם של התשתית העובדתית עצמה, הגיעה הפרקליטות למסקנה כי מבחינה משפטית לא ניתן לערער על קביעות אלה, זאת בהתאם לדין הקיים. הפרקליטות נפגשה עם משפחת המנוח ועידכנה אותה בדבר ההחלטה".

הנאשם ברצח אביתר קייטץ בבית המשפט המחוזי נצרת. 21 במרץ 2016. צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שלומי גבאי
אחות הנרצח, אביטל סיסו, ועו"ד מנחם/שלומי גבאי, צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully