וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער מואשם שדקר למוות רוכב אופניים בעפולה - בשל טעות בזיהוי

21.3.2016 / 11:02

הצעיר, היום בן 18, נאשם כי רצח את אביתר קייטץ בן ה-56 בעת שחלף על פניו על אופניים בעיר כשפניו מכוסות, והוא סבר שמדובר בצעיר שהיה עמו בסכסוך. על פי המשטרה, הוא התוודה בפני אנשים שונים על המעשה. אחות הנרצח: "למה מישהו ירצה לעשות דבר כזה?"

צילום:שלמי גבאי, עריכה:ניר חן

כתב אישום הוגש היום (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד צעיר בן 18 בגין רצח אביתר קייטץ, תושב עפולה בן 56, בעת שרכב על אופניים בעיר לפני חודשיים. על פי כתב האישום, הצעיר, שהיה אז בן 17, דקר את קייטץ למוות בשל טעות בזיהוי. הבוקר גם הוסר צו איסור הפרסום שהוטל על חקירת הרצח בשל היות הנאשם קטין בעת המעשה.

מכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז הצפון, עולה כי בליל 20 בינואר, בסמוך לשעה 23:30, רכב קייטץ על אופניים חשמליים ששאל מאדם אחר ברחוב קירשטיין שבמרכז עפולה, בעת שפניו מכוסים בכובע צמר. את קייטץ, אדם ללא כל עבר פלילי, גרוש ללא ילדים המתגורר עם אמו בעפולה, מצאו עוברי אורח כשהוא מוטל ברחוב בסמוך לאופניים במצב קשה מאוד. הם הזעיקו למקום צוות מד"א ומשטרה. הפצוע פונה לבית חולים העמק בעיר, וכעבור זמן קצר מת מפצעיו.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
הגבר שנורה למוות בראשון לציון: איש העסקים דורון שוסטר
חשד לרצח והתאבדות: בת 17 מצאה את הוריה ירויים במושב ליד לוד
"אם לא היה חרדי - היו יורים בו": שלב העדויות ברצח במצעד הגאווה

רצח בטעות. מערכת וואלה!
הנאשם ברצח בבית המשפט, היום/מערכת וואלה!

בתחילה סברו כי מדובר בתאונת דרכים, אולם בבית החולים התגלו על גופו של קייטץ סימני דקירה רבים, ובעקבות זאת נפתחה חקירת רצח. לזירה הגיעו כוחות של מחלק הרצח ביחידה המרכזית צפון, בפיקודו של רב-פקד אייל הררי. במשטרה התקשו להבין מי היה מעוניין לפגוע במנוח, שניהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין. "עוד ועוד פרטים שהלכו והצטברו הובילו לחשד כי הנער הנאשם מעורב במקרה", אמר רפ"ק הררי. "התחלנו בהרכבת הפסיפס, שכלל בין השאר את תיעוד סדר יומם של המנוח ושל הנאשם ברצח. לאט-לאט הלך והתחזק החשד בנער ואחרי כשלושה שבועות עצרנו אותו בחשד לרצח".

על פי כתב האישום, בליל הרצח ישב הנער, שכבר היה לו רישום פלילי, עם חברו, והשניים עישנו סיגריות. בשלב מסוים נפרדו השניים, ואז הבחין הנאשם בקייטץ מגיע רכוב על אופניים לרחוב. הוא סבר כי מדובר בצעיר, כבן 20, שעמו יש לו סכסוך מתמשך. בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, הלך הנער לביתו, לקח סכין ושב לרחוב בכוונה לפגוע ביריבו. הוא ארב לו, וכשרוכב האופניים חלף על פניו, הוא התנפל עליו ודקר אותו כמה פעמים.

בכתב האישום תואר כיצד הצטייד הנער בסכין מטבח וחיכה במשך 26 דקות כדי לפגוע באדם שזיהה כיריבו. בתחילה הוא רדף אחריו במשך כמה דקות, אולם לא השיג אותו והמתין עוד כ-20 דקות עד שהבחין בו שוב. הוא הגיח מאחורי קייטץ ודקר אותו שלוש פעמים – שתי דקירות בגב, אשר חדרו לריאות וגרמו לו איבוד דם רב, ודקירה בראש. על פי כתב האישום, הנער הותיר את המנוח מדמם, שב לביתו, התקלח וכיבס את בגדיו, שטף את הסכין והשיבה למגירת המטבח, והכול בכוונה לשבש הליכי חקירה ולטשטש אחר עקבותיו. אחרי כן הוא יצא מן הבית ולא שב כל אותו לילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אביתר קייטץ, נרצח בידי קטין בינואר 2016. שלומי גבאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, רפרודוקציה
"תמיד צוחק עם כולם ועוזר לכולם". הנרצח, קייטץ/רפרודוקציה, שלומי גבאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

במהלך חקירותיו סירב הנער לשתף פעולה עם חוקריו, ובמשטרה אמרו כי הוא התנהג כמו עבריין בחקירות. למרות זאת, הם ציינו כי בכמה הזדמנויות הוא התוודה בפני אנשים שונים על מעורבותו ברצח. ואולם, סנגורו, עו"ד זוהר ארבל, אמר כי החוקרים השתמשו באמצעים פסולים בחקירה וכי הוא הודה רק בפני מדובבים בגירים שהפעילו עליו לחץ בתא.

מבקשת הפרקליטות לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו עולה כי בידי המשטרה ראיות רבות לכאורה נגדו – הודאות של מעורבים בפרשה, הודאתו של הנאשם בפני מדובבים, העובדה שנאשם קשר את עצמו לזירת האירוע כפי שתועד במצלמות האבטחה, אף שטען כי סבר שמדובר במחבל והוא רדף אחריו, ומשלא השיגו נמלט לגג ביתו ונשאר שם.

עוד עולה מבקשת המעצר שנגד הצעיר מתנהל הליך נוסף בבית משפט השלום לנוער בנצרת, שבמסגרתו הוא הודה ונשלח לתסקיר שירות מבחן בכתב אישום הכולל שישה אישומים בעבירות של ייבוא, ייצוא וסחר בסם מסוכן, קשירת קשר לביצוע פשע והחזקה ושימוש בסמים לצריכה עצמית.

"איש ישר ואוהב אדם מת לחינם"

אחותו של הנרצח, אביטל סיסו, אמרה היום כי הוא יצא מהבית ופשוט לא חזר. "אנחנו עד היום לא מבינים למה מישהו ירצה לעשות דבר כזה. אדם כזה טוב, תמיד צוחק עם כולם, עוזר לכולם, חביב על כולם. אין לו שום מודעות לכסף, לא רוצה כלום, עוזר בלי תמורה", אמרה האחות. "עבר עלינו גיהינום וממשיך לעבור עלינו גיהינום. אין אחד בעפולה שתשאלו אותו על אביתר ותשמעו מילה רעה עליו. כולם המומים". סיסו הוסיפה כי משפחתה מכירה את משפחת הרוצח. "הם לא הגיעו לנחם, אף אחד מהם לא הגיע אלינו", ציינה.

על הקושי של האם מאז מותו של אחיה סיפרה האחות: "מאז האסון היא בסבל אחד גדול. היא לא חשה בטוב, ולא יכלה להגיע לבית המשפט. הוא היה יד ימינה. הוא והיא דאגו אחד לשני. הוא עשה עבורה הכול".

הנאשם ברצח אביתר קייטץ בבית המשפט המחוזי נצרת. 21 במרץ 2016. צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שלומי גבאי
אחות הנרצח, אביטל סיסו, ועו"ד מנחם/שלומי גבאי, צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

עו"ד איל מנחם, המייצג את משפחת הקורבן, אמר הבוקר לוואלה! NEWS כי מאז הירצחו של אביתר, אמו, פנינה בת ה-79, מוכת יגון ואינה יודעת את נפשה מרוב צער. האם איבדה את בעלה, רוברט, בקרב עם מחבלים ליד טול כרם, בעת שהיה לוחם מג"ב ב-1969. מאז היא לא התחתנה בשנית, וילדיה, אביתר ואביטל, מילאו את כל עולמה. "אביתר היה אדם פשוט, צנוע, התרחק מחומריות ומרכוש", אמר עו"ד מנחם. "עניינו אותו אנשים".

לדברי מנחם מלבד האובדן הקשה, האם התייסרה על האופן שבו מת בנה. "מי היה רוצה לפגוע באדם ישר דרך ונעים הליכות כל כך? העיר רחשה שמועות ואי אפשר היה להבין איך אדם נורמטיבי נרצח בלב העיר שהיא ביתו", אמר. "זו טרגדיה שאי אפשר לעכל. איש ישר ואוהב אדם, מת לחינם בגלל מלחמות בין עבריינים". הוא ציין כי המשטרה ליוותה את המשפחה וציין לטובה את החקירה, שלדבריו החלה ללא כל קצה חוט והסתיימה בפיענוח. "המשפחה מעריכה את המשטרה על עבדותה", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • עפולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully