וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה זה מקלחות זהב?": בולסונארו שיתף סרטון בוטה והסעיר את ברזיל

7.3.2019 / 9:39

הנשיא השנוי במחלוקת פרסם תיעוד מקרנבל שבו נראה גבר משתין על גבר אחר, ואמר כי כך נראות "רבות ממסיבות הרחוב" בברזיל. בשמאל קוראים לפתוח בחקירה נגד איש הימין הקיצוני וגם בטוויטר יבחנו אם עבר על התקנות

עריכה: שניר דבוש

נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו עורר זעזוע במדינה כשפרסם בחשבון הטוויטר שלו סרטון של אדם משתין על אדם אחר בזמן הקרנבל. "מה זה מקלחות זהב?", צייץ אתמול (רביעי) בולסונארו, יום אחרי שפורסם הסרטון. "אני לא מרגיש נוח להראות זאת, אבל זה מה שהפכו רבות ממסיבות הרחוב בקרנבל בברזיל". לפי התקשורת המקומית, הסרטון צולם בסאו פאולו, בפסטיבל המכונה "בלוקו".

איש הצבא לשעבר נבחר בשנה שעברה ברוב גדול בבחירות לנשיאות, על מצע ימני קיצוני, אחרי שנים שבהן התבטא בצורה הומופובית, מיזוגנית וגזענית. לא ברור אם יהיו השלכות לציוצים שלו, אך חבר קונגרס מהשמאל אמר כי הוא יבקש מהרשויות לחקור אם בולסונארו הפר את חוקי הפרטיות. מטוויטר נמסר כי אם אכן הייתה הפרה של התקנות יינקטו "צעדים מתאימים", אך לא נמסר אם הציוצים של בולסונארו היווה הפרה כזו.

עוד בוואלה! NEWS
חמושים בחץ וקשת, השבטים בברזיל נערכים למלחמה
"אלוהים מעל הכול": ממשלת ברזיל מבקשת מביה"ס להקריא מסר מהנשיא
חשד לשחיתות: נפתחה מחדש החקירה נגד בנו של נשיא ברזיל

נשיא ברזיל בולסונארו 19 בפברואר 2019. רויטרס
התבטא בהומופוביות ובגזענות. בולסונארו, בחודש שעבר/רויטרס

מבקריו של הנשיא אמרו כי הציוצים האחרונים מראים כי הוא מתמקד יותר בלתקוף אותם מאשר בלהשיג הסכמה רחבה בקונגרס על קידום רפורמות חיוניות, כמו שינוי נרחב במערכת הפנסיה הקורסת של ברזיל. בלשכתו של בולסונארו הגנו עליו. "לא הייתה כוונה לבקר את הקרנבל שלעצמו, אלא לאפיין עיוות ברור של אופיו", נמסר.

הפסטיבל המפורסם ביותר של ברזיל מתקיים בריו דה ז'נרו, היכן שבולסונארו שימש חבר קונגרס במשך כמעט שלושה עשורים. השנה, האירוע החגיגי הפך פוליטי בשל חילופי השלטון והרצח של חברת המועצה מריאל פרנקו בשנה שעברה. הרצח של פרנקו, שהייתה לסבית ופעילה למען זכויות השחורים במדינה, טרם נפתר. בית הספר לסמבה "מנגויירה", שהנציח את פרנקו בחזית המצעד שלו, ניצח בתחרות השנתית של הקרנבל וכך הבטיח כי המורשת שלה לא תיעלם ותהיה חלק מההווי שלו, שהפך פוליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully