וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלוהים מעל הכול": ממשלת ברזיל מבקשת מביה"ס להקריא מסר מהנשיא

26.2.2019 / 12:55

שר החינוך מבקש מהמורים להקליט את התלמידים שרים את ההמנון ולדקלם חלק מקמפיין הבחירות של בולסונארו. "ברזיל מעל הכול", נחתם המסר מהנשיא מהימין הקיצוני, שמעריץ את המשטר הצבאי ומדאיג ארגוני זכויות אדם

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ממשלת ברזיל ביקשה אתמול (שני) מבתי הספר במדינה לצלם את תלמידיהם שרים את ההמנון הלאומי ואת המורים מקריאים מסר הכולל דברים שנכללו בקמפיין הבחירות של הנשיא ז'איר בולסונארו. לפי הודעת משרד החינוך, השר ריקרדו ולז רודריגז שלח מכתבים לבתי הספר שבהם ביקש מהמורים להעביר למשרדו את ההקלטות.

"ברזילאים! הבה נברך את הזמנים החדשים בברזיל ונחגוג את האחריות ואת החינוך האיכותי המפותח בבתי הספר שלנו על ידי המורים, למענכם, התלמידים, שמהווים את הדור החדש", נאמר במסר שאותו אמורים להקריא בכיתות. הוא מסתיים עם סיסמתו של בולסונארו, איש הימין הקיצוני שניצח ברוב גדול בבחירות בשנה שעברה: "ברזיל מעל הכול, אלוהים מעל הכול".

איש הצבא לשעבר הבטיח לסלק את "השפעת השמאל" על בתי הספר, כולל חינוך מיני ודיונים פוליטיים, אחרי שמפלגת הפועלים שלטה במדינה ב-13 מתוך 15 השנים האחרונות. פעילי זכויות אדם וארגונים לא ממשלתיים חוששים כי בולסונארו, שלא מסתיר את הערצתו לדיקטטורה הצבאית הימנית ששלטה בברזיל בין 1964 ל-1985, יבסס שלטון אוטוריטרי.

נשיא ברזיל בולסונארו 19 בפברואר 2019. רויטרס
מעריץ את הדיקטטורה הצבאית. בולסונארו, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully