וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאטורית וטייסת הקרב הראשונה חשפה: נאנסתי על ידי קצין בכיר

7.3.2019 / 4:59

הסנאטורית מאריזונה מרתה מק'סאלי שירתה 22 שנה בחיל האוויר והגיעה לדרגת קולונל. בדיון שעסק במאבק בתקיפה מינית בצבא ארה"ב היא הפתיעה את עמיתיה. "הייתי מזועזעת מהאופן שבו טופל הניסיון שלי לשתף במה שעברתי. כמו קורבנות רבים, הרגשתי כאילו המערכת אונסת אותי מחדש"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הסנאטורית הרפובליקנית מרתה מק'סאלי, טייסת הקרב הראשונה של חיל האוויר האמריקני שנלחמה בקרב, אמרה אתמול (רביעי) כי הותקפה מינית על ידי קצין בכיר ממנה, ומאוחר יותר - כאשר ניסתה לדבר על כך עם גורמים בצבא, היא "הרגישה כאילו המערכת אנסה אותי מחדש".

מק'סאלי, המייצגת בסנאט את מדינת אריזונה, חשפה זאת בדיון שעסק במאמצי הצבא למנוע מקרי תקיפה מינית ולשפר את התגובה אליהם כאשר הם מתרחשים. לצידה, המחוקקים גם שמעו אנשי צבא נוספים שסיפרו כי הותקפו מינית והושפלו במהלך שירותם הצבאי. מקס'אלי שירתה בחיל האוויר האמריקני מ-1988 עד 2010 והגיעה לדרגת קולונל לפני שהחליטה להצטרף למערכת הפוליטית. בין היתר, היא שירתה במזרח התיכון ובאפגניסטן, טסה 325 שעות קרב וזכתה לכוכב ארד ושש מדליות אוויר. היא גם האישה הראשונה שפיקדה על טייסת קרב.

הסנאטורית לא דיווחה כי נאנסה, לדבריה, כי לא סמכה על המערכת, וסיפרה כי חשה אשמה ומבולבלת. היא הוסיפה כי באקדמיה של חיל האוויר בה הייתה, הטרדה ותקיפה מינית היו נפוצות. הקורבנות סבלו זאת בדרך כלל בשקט, היא סיפרה.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
החברים העשירים של טראמפ פנו, והאקדמיה הצבאית הסתירה את ציוניו
בהלת מטענים בבריטניה: חבילות חשודות נשלחו לפרלמנט ולאוניברסיטה
החתן הצעיר ביותר בעולם: נער בן 11 התחתן בעיראק

הסנאטורית הרפובליקנית מאריזונה מרתה מק'סאלי מספרת על תקיפה מינית שעברה בעת שירותה בחיל האוויר של ארצות הברית, גבעת הקפיטול, וושינגטון, 6 במרץ 2019. REUTERS/Joshua Roberts, רויטרס
מרתה מק'סאלי, אתמול/רויטרס, REUTERS/Joshua Roberts

מק'סאלי קראה את ההצהרה שלה בנושא, שהוכנה מראש. היא דיברה על גאוותה בשירות הצבאי שלה, ועל הבלבול שנגרם מכך שסבלה יחס שכזה במהלכו. היא לא התעמקה בפרטי המקרה שאירע לה, ואם התרחש בזמן ההכשרה באקדמיה הצבאית או במהלך השירות הפעיל. היא אף לא ציינה שמות. במקום זאת, היא התמקדה במה שלדעתה ניתן לשפר - ובמה שלדעתה כבר השתפר.

הסנאטורית אמרה כי הציבור צריך לדרוש שהפיקוד הגבוה יהיו חלק מהפתרון, וישמש דוגמה לקצינים בדרגים נמוכים יותר. "עברנו דרך ארוכה בניסיון לעצור מקרי תקיפה מינית בצבא, אבל יש לנו עוד דרך ארוכה ללכת", אמרה, "זה לקח הרבה שנים ויותר מדי חיים שנהרסו". לדבריה, כשראתה איך הצבא מתקשה להחליט כיצד להתמודד תקיפה מינית, היא חשה שהיא צריכה לדבר.

"הייתי מזועזעת מהאופן שבו הניסיון שלי לשתף במה שעברתי טופל", אמרה, "כמו קורבנות רבים, הרגשתי כאילו המערכת אונסת אותי מחדש". הדיווחים על תקיפה מינית בצבא ארצות הברית עלו בכמעט 10% בשנת 2017, ובמקביל התרבו הדיווחים על מקרים שכאלה גם באקדמיות הצבאיות. בהפסקה, התחבקה הסנאטורית עם האנשים הנוספים שהעידו בפני הוועדה, בהם בוגרת ווסט פוינט שהעידה כי נאנסה על ידי המפקד שלה.

דממה שררה באולם בזמן ההצהרה, ולאחריה, עמיתיה הסנאטורים שהופתעו מההצהרה שיבחו את מק'סאלי על הצעד. החשיפה של מק'סאלי מגיעה זמן לא רב לאחר שהסנאטורית הרפובליקנית ג'וני ארנסט, המייצגת את אייווה, סיפרה אף היא על תקיפה שעברה. לפני כשנה סיפרה מק'סאלי לוול סטריט ג'ורנל כי נוצלה מינית כמתבגרת על ידי המאמן שלה בבית הספר התיכון, אך הוא הכחיש את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully