וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת מטענים בבריטניה: חבילות חשודות נשלחו לפרלמנט ולאוניברסיטה

6.3.2019 / 18:46

המשטרה איתרה חבילה חשודה בכניסה לפרלמנט בלונדון, אחרי שפוצצה אחת חשודה בגלזגו. זאת יממה אחרי ששלוש חבילות נפץ אותרו בנמלי תעופה ובתחנת רכבת בבירה, ועליהן היו חותמת של אירלנד. אין נפגעים

צילום: רויטרס

חבילות חשודות נשלחו היום (רביעי) לכמה מוקדים בבריטניה, יממה אחרי ששלושה כאלו אותרו בשני נמלי תעופה ובתחנת רכבת מרכזית בלונדון. אחת מהן נמצאה בכניסה לפרלמנט, ואחרת פוצצה בכניסה לאוניברסיטה של גלזגו בסקוטלנד. לא היו נפגעים בתקריות.

עדיין לא ברור מי עומד מאחורי שליחת החבילות החשודות, אך אתמול היו עליהן חותמת של אירלנד, שהצטרפה גם היא לחקירה. זה עשוי לרמז על אפשרות שבדלנים צפון אירים מעורבים בשליחת המטענים, שלפי היחידה ללוחמה בטרור הבריטית קשורים זה לזה.

הקונפליקט סביב צפון אירלנד הנמצאת בשליטה בריטית גבה את חייהם של אלפי קורבנות החל משנות ה-60 המאוחרות עד שנחתם הסכם "יום שישי הטוב" בשנת 1998. קבוצות קטנות התנגדות להסכם ונותרו פעילות מאז.

הממלכה המאוחדת הכריזה כי היא נמצאת בדרגה השנייה הכי גבוה של התראת טרור, כשכוחות הביטחון צופים כי קיימת סבירות גבוהה למתקפת טרור על ידי גורמים בינלאומיים. בשנת 2017, חמישה אירועי טרור בלונדון ובמנצ'סטר גרמו למותם של 36 אנשים. עם זאת, הסיכוי כי טרור הקשור לצפון אירלנד בשטח בריטניה היבשתית נחשב לאפשרי, אך בלתי סביר.

לקריאה נוספת
בריטניה: 3 חבילות נפץ עם חותמת מאירלנד נמצאו בנמלי תעופה ורכבת בלונדון

שוטרים  בתחנת ווטרלו, סמוך למקום בו נמצאה חבילה חשודה, בלונדון 5 במרץ 2019. רויטרס
שוטרים בתחנת ווטרלו בלונדון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully