וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: 3 חבילות נפץ עם חותמת מאירלנד נמצאו בנמלי תעופה ורכבת בלונדון

שלושת המטענים הקטנים אותרו בהית'רו, בנמל לונדון סיטי ובתחנת ווטרלו. לא היו נפגעים בתקריות וגם לא נרשמו שיבושים בתנועה. לפי דיווחים בממלכה, משטרת אירלנד מסייעת ליחידה ללוחמה בטרור הבריטית בחקירה

צילום: רויטרס

היחידה ללוחמה בטרור במשטרת בריטניה פתחה היום (שלישי) בחקירה אחרי ששלושה מטענים קטנים נשלחו לשני נמלי תעופה בלונדון ותחנת רכבת מרכזית בעיר. שלושת המטענים נשלחו לנמל הית'רו, לנמל לונדון סיטי ולתחנת ווטרלו בחבילות דואר. לא היו נפגעים בתקריות, שלפי המשטרה קשורות זו לזו. לפי כלי תקשורת בבריטניה, על חבילות הנפץ היו חותמות מאירלנד. ברשת סקיי ניוז דווח כי משטרת אירלנד משתתפת בחקירה.

"הפיקוד ללוחמה בטרור במשטרה מתייחס לאירועים כקשורים זה לזה ושומר על ראש פתוח לגבי המניע", נמסר בהצהרה של המשטרה, שסירבה להתייחס לדיווחים על החותמות האיריות. מציאת חבילות הנפץ לא השפיעו על הטיסות ועל תנועת הרכבות, שנמשכו כסדרן.

שוטרים  בתחנת ווטרלו, סמוך למקום בו נמצאה חבילה חשודה, בלונדון 5 במרץ 2019. רויטרס
שוטרים בתחנת ווטרלו, היום/רויטרס

החבילה הראשונה התגלתה בשעות הצהריים, כשמרכז המשמש את צוות הנמל בהית'רו פונה בשעה 11:55 אחרי שדווח למשטרה על חבילה חשודה, שעלתה באש עם פתיחתה. המשטרה אמרה כי מחקירה ראשונית עולה שהמטענים יכולים להצית אש קטנה עם פתיחתם. בשלוש שעות הבאות, נמצאו שתי חבילות נוספות בתחנת ווטרלו, הגדולה ביותר בלונדון, ובנמל לונדון סיטי. המשטרה אמרה כי הן לא נפתחו ופונו מהמקומות בבטחה.

עוד באותו נושא

הטרור שב לצפון אירלנד: מכונית תופת התפוצצה בסמוך לבית משפט

לכתבה המלאה
שוטרים  בתחנת ווטרלו, סמוך למקום בו נמצאה חבילה חשודה, בלונדון 5 במרץ 2019. רויטרס
שוטרים בתחנת ווטרלו, סמוך למקום בו נמצאה חבילה חשודה, בלונדון 5 במרץ 2019/רויטרס

הקונפליקט סביב צפון אירלנד הנמצאת בשליטה בריטית גבה את חייהם של אלפי קורבנות החל משנות ה-60' המאוחרות עד שנחתם הסכם "יום שישי הטוב" בשנת 1998. קבוצות קטנות התנגדות להסכם ונותרו פעילות מאז.

הממלכה המאוחדת הכריזה כי היא נמצאת בדרגה השנייה הכי גבוה של התראת טרור, כשכוחות הביטחון
צופים כי קיימת סבירות גבוהה למתקפת טרור על ידי גורמים בינלאומיים. בשנת 2017, חמישה אירועי טרור בלונדון ובמנצ'סטר גרמו למותם של 36 אנשים. עם זאת, הסיכוי כי טרור הקשור לצפון אירלנד בשטח בריטניה היבשתית נחשב לאפשרי אך בלתי סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully