וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר ערך מבצעי: ב-NSA יפסיקו לצותת לשיחות של מיליוני אזרחים

6.3.2019 / 10:16

התכנית השנויה במחלוקת אינה בשימוש בחודשים האחרונים, וממשל טראמפ שוקל להפסיק אותה לחלוטין. זאת על אף שבעבר ניתנו הצדקות לכך שהתכנית, שגובשה בעקבות הדלפות סנודן, חיונית להגנה על הביטחון לאומי

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA) הפסיקה בחודשים האחרונים את השימוש בתכנית מעקב שאוספת נתונים ממכשירי הסלולר של המשתמשים, והיא שוקלת להפסיק אותה כליל - כך דיווחו כלי תקשורת בארצות הברית. את הדברים חשף גורם רפובליקני בבית הנבחרים.

זאת תכנית שאושרה במסגרת חוק מיוחד שעבר בשנת 2015 כדי להחליף את תכניות המעקב שאושרו לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר, ונחשפו לפני שש שנים על ידי אדוארד סנודן. לפי הוול סטריט ג'ורנל, ההחלטה המסתמנת על הפסקת התכנית נובעת מכך שאיסוף מידע על מאות מיליוני שיחות טלפון נמצאו חסרות ערך מבצעי. אם אכן הסוכנות לא תבקש לחדש את התכנית, הדבר יעמוד בסתירה לטיעוני עבר ולפיהם איסוף המידע הוא חיוני לביטחון הלאומי.

עוד ידיעות מהעולם:
אחרי 43 שנה בבידוד: מתה הפילה "העצובה ביותר בעולם"
עינויים לצורך הודאות: עיראק והכורדים מחזיקים ב-1,500 ילדי דאעש
חדר ההתייחדות הפך לזירת קרב: סוהרים נפצעו בפיגוע בכלא בצרפת

מטה הסוכנות לביטחון לאומי NSA  בעיר פורט מיד, מרילנד, ארה"ב. AP
מטה ה-NSA במרילנד/AP

לפי לוק מארי, היועץ לביטחון לאומי של מנהיג המיעוט הרפובליקני בבית הנבחרים, התכנית דורשת אישור מחדש בסוף השנה, וייתכן שממשלו של הנשיא דונלד טראמפ לא יהיה מעוניין להרחיב אותה. בשנה שעברה גילתה הסוכנות כי בעיה טכנית עם תכנית המעקב ההמונית הביאה לאיסוף נתונים גם על בני אדם שלגביהם לא התקבל אישור לאסוף מידע. התכנית ניטרה מספרי טלפון, שיחות נכנסות ויוצאות ואת משך השיחה, אבל לא את התוכן עצמו.

לדברי מארי, "הממשל לא השתמש בכך בחצי השנה האחרונה בגלל בעיות בדרך שבה נאסף המידע". התכנית אליה התייחס היועץ מוגדרת כמסווגת, והעובדה שהוא דן בכך בפומבי נחשבת לחריגה. הוא ציין כי להשיג אישור לחדש את התכנית "יהיה דבר מאתגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully