וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים קבעה: שחרור מוקדם לרב הראשי לשעבר מצגר

5.3.2019 / 15:36

הוועדה החליטה להפחית שליש ממאסרו של הרב הראשי לשעבר שהורשע בעבירות שוחד. מצגר ריצה את עונשו באגף המיוחסים בכלא מעשיהו שבו שהה גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט

צילום: מאצ'י הוף

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר ישתחרר מחר (רביעי) בשעות הבוקר מכלא מעשיהו לאחר שוועדת השחרורים החליטה להפחית שליש מתקופת מאסרו. מצגר מרצה עונש מאסר בבית הסוהר לאחר שהורשע בעבירות שוחד בינואר 2017.

מצגר הוא האסיר ה-14 באגף 10 במעשיהו, אגף המיוחסים, שבו הוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע אף הוא בעבירות שחיתות. במהלך תקופת מאסרו לא נרשמו בעיות חריגות בהתנהלותו בכלא, ולכן ועדת השחרורים החליטה לאשר את שחרורו.

מצגר הורשע בקבלת שוחד בהיקף של כחמישה מיליון שקלים, עליה קיבל כשלוש שנות מאסר וחצי, במקום ארבע וחצי, לאחר שחתם הסדר טיעון עם הפרקליטות. מצגר הורשע במספר רב של עבירות שוחד, עבירת מרמה והעלמת מס.

עוד בוואלה! NEWS:
"שיישב בכלא לשארית חייו": הגבר ששרף למוות אחות בחולון הורשע ברצח
חיפש חייל וערך תצפיות: המחבל שדקר למוות את רון קוקיא הורשע ברצח
במצעד בבלגיה: בובות חרדים ישבו על שקי זהב

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב יונה מצגר. טל אנגלנדר
מצגר/טל אנגלנדר

כתב האישום נגדו כלל מגוון גדול של עבירות: קבלת שוחד בסכום של עד שמונה מיליון שקלים, הפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס. במקרים רבים שימש חיים אייזנשטט, נהגו האישי של הרב מצגר, כשליחו לקבלת כספי העבירות. העבירות נחשפו בעקבות חקירה של יחידת להב 443, בשיתוף רשות המסים.

בסוף חודש ינואר דחה נשיא המדינה ראובן ריבלין את בקשת החנינה של מצגר. בהחלטתו נתן את דעתו לעבירות שבוצעו על ידו והדגיש כי "מוסד החנינה איננו חוליה נוספת במערכת המשפט והוא נועד למקרים בודדים וחריגים בלבד".

  • עוד באותו נושא:
  • יונה מצגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully