וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצעד בבלגיה: בובות חרדים ישבו על שקי זהב

באירוע לציון חג נוצרי בעיר אלסט, הוצגו שתי בובות מתנפחות של יהודים עם שטריימלים, שעל כתפו של אחד מהם ישב עכברוש. בקהילה היהודית גינו בחריפות את המיצג בעל המאפיינים האנטישמיים: "אין לזה מקום בדמוקרטיה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משתתפים במצעד רחוב בבלגיה הציגו ביום ראשון בובות ענק של יהודים חרדים ושל עכברוש היושב על שקי כסף, ובקהילה היהודית במדינה הגישו תלונה על אנטישמיות לרשויות הפדרליות. "בדמוקרטיה כמו בלגיה, אין מקום לדברים כאלו, בין אם בקרנבל או בין אם לא", נכתב בתלונה שהגישו ארגוני הגג המייצגים את היהודים בבלגיה.

"ויסמויל'ן", הקבוצה שהכינה את שתי הבובות לפסטיבל באלסט, יצרה את המיצג כדי להעלות על סדר היום את עליית המחירים. הם כינו את עבודתם "שנת שבת". הקבוצה מתמחה ביצירת בובות ענק והיא משתתפת ותיקה בפסטיבל המתקיים מדי שנה בחלקים מאירופה ואמריקה הלטינית לציון התענית, תקופת 40 הימים שלפני חג הפסחא.

שתי הדמויות נראות עם שטריימלים ועם פאות כשהן לחבושות בחליפות ורודות. אחת מהבובות מחייכת בזמן שהיא מעשנת סיגר ומושיטה יד, ככל הנראה כדי לאסוף כסף. לבובה הזו היה עכברוש על כתפה הימני, ושתי הבובות עמדו על מטבעות זהב כשלרגליהן שקי כסף. מאחוריהם היה מעין חלון, המזכיר עיצוב של בתי כנסת רבים באירופה וקופסה קטנה המזכירה מזוזה.

לקריאה נוספת על גל האנטישמיות באירופה
צרפת: אנדרטה לבית כנסת שנחרב ע"י הנאצים הושחתה בשטרסבורג

גילויי אנטישמיות בקרנבל
תיעוד: בובות "יהודים" כשלרגליהן "שקי" כסף
הוצגו במסגרת מצעד בעיר אלסט בבלגיה. רויטרס
בובות החרדים במצעד באלסט, ראשון/רויטרס

במצעד בעיר ב-2013, ארגון אחר עיצב בובה מתנפחת המזכירה קרון ששימש את הנאצים לשלוח יהודים למחנות השמדה. יוצרי המיצג צעדו ליד הבובה כשהם לבושים כקציני SS ויהודים חרדים. כרזה על הקרון הראתה פוליטיקאים פלמים לבושים במדי נאצים ומחזיקים במכלים שסומנו ככאלו שיש בהם ציקלון B, הגז ששימש להשמדת יהודים בתאי הגזים.

יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הרב מנחם מרגולין הגיש מחאה רשמית למארגני הפסטיבל ולרשויות וקבע "עצם העובדה שהמיצג האנטישמי הזה מוצג בראש חוצות במסגרת "פסטיבל" ואף אחד כאן לא יוצא חוצץ, מעידה יותר מכל כי האנטישמיות באירופה לא רק מרימה ראש - אלא כבר קונה לה אחיזה בראשיהם של רבים. אסור לנו להמתין שדם יהודי יישפך. אנחנו פונים לרשויות באירופה בדרישה להגביר את המאמץ החינוכי במדינות השונות, נגד האנטישמיות הפושה". אמר הרב מרגולין וקרא לממשלת ישראל להצטרף לדרישה באופן נחוש.

בהכנת הידיעה השתתף יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully