וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה גוברת נגד המיצ"ב: "מעמיד אנשי חינוך תחת לחץ לא סביר"

4.3.2019 / 16:26

גוברת הקריאה בקרב ארגוני הורים ומורים לבטל את המבחנים. הנהגת ההורים היישובית מצטרפת לראשי הערים ולמורים בקריאה למצוא חלופות. ברקע, עולות טענות כי "מפקחים מאיימים בסנקציות על מנהלים אם ההורים לא ישלחו את הילדים למבחן" משרד החינוך: "המיצ"ב יתקיים כסדרו"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ניב מעוז

ביום שלישי הקרוב יערכו מבחני מיצ"ב בבתי הספר ולאחרונה, התעוררה סביב המבחנים סערה בעקבות חשיפת משרד החינוך כי מתקיימות הטיות מצד מורים לשיפור הציונים בכיתות ה' באנגלית ובמתמטיקה ברחבי הארץ.

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה עד שתתקבל החלטה במשרד החינוך להפסיק עם בחינות המיצ"ב, אולם בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב לא נתן לכך אישור.

גם חברי פורום ה-15 הצטרפו למחאה וראשי ערים בולטים בהם חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין ורון חולדאי, ראש עיריית תל אביב שלחו מכתבים למשרד החינוך שקוראים לביטול בחינות המיצ"ב.

לקריאה נוספת:
"חלמאות במשרד החינוך": בוגרי מכללה טכנולוגית נשלחו לגיוס כללי
ועדת הבחירות נגד בנט: תשדיר משרד החינוך - תעמולה אסורה
חלל טכנולוגיה, זולה עם כריות וחדר נגינה: כך יראו גני העתיד

בנט תוקף את נתניהו: רה״מ יכניס את גנץ לממשלתו כ״ממשלת שלום לאומית״. רוני כנפו
יקיים את המבחנים ביום שלישי הקרוב. בנט/רוני כנפו

יו"ר פורום וועדי ההורים הישובים, אייל באום, שלח אתמול מכתב למנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, לפיו הורים רבים הודיעו לבתי הספר כי לא יאפשרו את השתתפות ילדיהם במבחנים. "אני פונה אלייך ומבקש ממך להנחות את מנהלי המחוזות והמפקחים לאפשר לילדים ביום הבחינה לא לקיים את הבחינות בהתאם לרצון הוריהם", כתב. "לחלופין, אני מבקש ממך להפעיל מנהיגות ולהקפיא את הבחינות במתכונת הקיימת, מתכונות שלדעת גורמי מקצוע עבר עליה הכלח, ולמצוא פתרון זמני כגון בחינות פתע עד שתגובש חלופת קבע".

עוד הוסיף באום כי "אני חש שהסיבה היחיד שממשיכים ביום שלישי הקרוב במבחני המיצ"ב היא סיבה טכנית, ככל הנראה מכרזים שבוצעו לבוחנים והערכות קודמת, ולא סיבה מהותית. אני מאמין שיש פה הזדמנות לשיתוף פעולה בין ההורים למשרד החינוך ולא להתנגחות, ועל כן, כולי תקווה שהשיח סביב סנקציות תקציביות שמפקחים מאיימים להטיל על מנהלי בית ספר שבו הורים לא ישלחו ילדיהם למבחן הינו בגדר שמועות כזב. אני רואה אותך אחראי אישי לוודאי שאכן כן הדבר".

עוד באותו נושא

ברקע טענות להטייה: משרד החינוך יקפיא פרסום ציוני המיצ"ב בביה"ס

לכתבה המלאה
שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך. משרד החינוך,
נשלח מכתב למנכ"ל משרד החינוך. אבואב/משרד החינוך

"אין תוחלת בהמשך קיום המבחנים"

המרכז לשלטון מקומי יחד עם פורום ה-15 הצטרף לעתירת הסתדרות המורים וקרא להקפיא את בחינות המיצב, ובתגובה הודיעו במשרד החינוך כי יקפיאו את פרסום התוצאות באופן מקומי.

במכתב ששלחו ביבס, ראשי הערים והמועצות האזוריות: רון חולדאי, ראש עיריית דימונה, בני ביטון, ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', ראש המועצה המקומית ירכא, והיב חביש, וראש מועצת ערערה, מודר יונס לשר החינוך נפתלי בנט, נכתב כי "התנהלות זו מגבירה תחושת תסכול בין רשויות מקומיות ומעמידה אנשי חינוך ראויים תחת סד לחצים לא סביר לשם יצירת תמונה חינוכית מעוותת".

עוד נכתב כי "לפיכך כל עוד לא יערך דיון משמעותי על תכלית מבחנים אלה, משמעות תוצאותיהם ביחס לדרכי פעולה נדרשות ועריכת מודל תקציבי מתאים לביצוע של אותן פעולות, אין כל תוחלת בהמשך קיומם של מבחנים אלה והשלטון המקומי מתנגד נחרצות להמשך קיומם".

משרד החינוך: "המיצ"ב יתקיים כסדרו"

תגובת משרד החינוך: "המיצ"ב מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הלימודית של בית הספר, ועל כן הוא יתקיים כסדרו. כך קבע גם בית הדין בפסק הדין. במשרד הבהירו, כי אין כל מקום לצעדים הננקטים בעיקר לאור החלטת המשרד שלא לפרסם את הציונים ברמה הבית ספרית, כדי לאפשר למוסדות החינוך לקיים למידה מעמיקה ורציפה, וכן לאור החלטת המשרד להקים ועדה, שתבחן את מודל ההבחנות של המיצ"ב. ועדה זו תפתח שעריה לשמוע את הציבור הרחב, ובכלל זה את ציבור ההורים. בתוך כך, אומרים במשרד, כי הם מצפים מההורים כשותפים לחינוך לגלות אחריות אזרחית ולא לפעול בניגוד לנהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully