וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלמאות במשרד החינוך": בוגרי מכללה טכנולוגית נשלחו לגיוס כללי

7.2.2019 / 18:17

שלושה תלמידי מכללת נעמת בראשון לציון מנסים לקבל את תעודות הלימוד שלהם כבר מחודש אפריל, ובינתיים הם גויסו לחיל הכללי בצה"ל למרות שהוכשרו להיות טכנאי מחשבים בגלל שציוניהם לא הוזנו במחשב. "זאת פשוט חלמאות, עובדי מדינה לא עושים את עבודתם"

בוגרי מכללת נעמ"ת ראשל"צ שגויסו לחיל כללי בצה"ל בגלל שמשרד החינוך לא הזין את ציוניהם. אתר רשמי
בגלל טעות טכנית במשרד החינוך. בוגרי מכללת נעמ"ת ראשל"צ נשלחו לגיוס כללי/אתר רשמי

משרד החינוך לא הזין את הציונים - והתלמידים בוגרי המכללה הטכנולוגית נשלחו לחיל כללי בצבא. כבר כמעט שנה ששלושה תלמידים ממכללת נעמת בראשון לציון רודפים אחרי משרד החינוך כדי לקבל את תעודות הלימוד שלהם, אך נתקלים בהתעלמות מוחלטת. השלושה, שלמדו למקצוע טכנאי רשתות ואבטחת מידע, נשלחו לגיוס בחיל כללי עם גיוסם לצה"ל למרות שהם זכאים לתעודת טכנאי מחשבים כבר מאפריל 2018. הסיבה: משרד החינוך לא הזין את הציונים שלהם.

במכתב שנשלח למשרד החינוך על ידי ההורים נכתב: "ילדינו, אשר למדו במכללת נעמת ראשל"צ כיתה י"ג טכנאי תקשוב, סיימו בהצלחה את לימודיהם ואת המבחן הסופי באפריל, אך עד היום לא קיבלו את התעודה. הדבר קורה בגלל עניין טכני אצלכם. הבוחן של משרד החינוך, יהודה, שבחן אותם, טוען שהזין את הציונים, אך עד היום לא רואים אותם במערכת".

ההורים אמרו במכתבם: "אנחנו דורשים להזין להם את הציונים במידי ולהנפיק להם תעודה כחוק כדי שילדינו יוכלו להמשיך את חייהם אם זה בצבא או בחייהם האזרחיים בצורה חלקה כפי שתכננו". הם טענו ש"מדובר בנוער טוב וחיובי שעוזר לזולתו מקדיש את זמנו ללימודים בהצלחה. כל מבוקשם הוא פשוט לא לפגוע בעתידם".

עוד בוואלה! NEWS:
החשוד היחיד השתחרר, הרוצח עדיין חופשי: תעלומת רצח הזוג בי-ם
"מתקפה חסרת תקדים מאז מלה"ע 2": צרפת מחזירה את השגריר מאיטליה
שם העיר ישונה: משרד ראש הממשלה אישר את בקשת עיריית נצרת עילית

בוגרי מכללת נעמ"ת ראשל"צ שגויסו לחיל כללי בצה"ל בגלל שמשרד החינוך לא הזין את ציוניהם. אתר רשמי
זכאים לתעודת טכנאי מחשבים אך נשלחו לגיוס כללי, בוגרי התוכנית של נעמ"ת/אתר רשמי

לדברי ההורים, ילדיהם נפגעו מאוד מהטעות של המשרד, גם נפשית וגם מקצועית, בתהליך הגיוס. "במקום לגייסם לתחום המקצועי אותו למדו ולהשתמש בכישוריהם, צה"ל גייס אותם לחייל כללי", נכתב. "בנינו עדיין יכול לעבור לחייל תקשורת במידה ותהיה בידו תעודה בעשרה הימים הקרובים לסיום הטירונות, אנחנו מבקשים לקבל את התעודה לפני גיוסו שישובץ בחייל כללי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"פנינו למשרד החינוך בכל הדרכים האפשריות"

אמו של אחד התלמידים, ז'אנה קושניר, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS כי הם פנו למכללה. "במכללה אומרים לנו שהם לא מסוגלים להתמודד עם משרד החינוך", אמרה. "פנינו למשרד החינוך בכל הדרכים האפשרויות, וחוץ מלומר לנו שהתלונה התקבלה אף אחד לא חזר אלינו. זה פשוט חלמאות. בושה וחרפה שבגלל תקלות טכניות ובגלל שמשרד החינוך לא מגדיל ראש ובכלל לעשות את העבודה הבסיסית עליהם הם מוטלים, שזה להזין ציונים לתלמידים שזכאים לכך, הילד שלי נשלח לחיל אחר לגמרי ממה שהוא למד בצבא".

קושניר סיפרה כי בנה ועוד שניים מחבריו סיימו תיכון עד כיתה י"ב עם תעודת ניהול רשתות ואבטחת מידע, והמשיכו את הלימודים לכיתה י"ג באותו המקצוע במכללת נעמת. באפריל 2018 סיימו את הלימודים והגישו את פרויקטי הגמר, עברו את המבחנים, והם זכאים לתעודות טכנאי מחשבים. עם זאת, הם לא המשיכו לכיתה י"ד והחליטו לסיים את לימודיהם בכיתה י"ג, והם זכאים לתעודת טכנאי מחשבים.

בוגרי מכללת נעמ"ת ראשל"צ שגויסו לחיל כללי בצה"ל בגלל שמשרד החינוך לא הזין את ציוניהם. אתר רשמי
"בושה וחרפה שבגלל תקלות טכניות ובגלל שמשרד החינוך לא מגדיל ראש". תלמידי נעמ"ת/אתר רשמי

כעת, במכללה לא מצליחים להוציא להם את התעודה ממשרד החינוך רק משום ש הבוחן טוען שהוא הזין את הנתונים. משרד החינוך טוען שהנתונים לא נמצאים במחשב שלהם. החל מאפריל ההורים נגררו למאבקים מול משרד החינוך כדי לקבל את התעודה שלה זכאים התלמידים.

"לא יודעים מה לעשות"

"יש פה עניין בירוקרטי שחונק את המערכת, ומי שנפגע ממנה הם סטודנטים. זה פשוט לא פייר"

"אני לא מבינה מדוע אני צריכה להגיע לתקשורת כדי לקבל דבר כל כך בסיסי מהמדינה, המדינה מדברת על חינוך הילדים והגעה להישגים וברגע האמת פוגעת בהם", אמרה האם. היא הוסיפה כי היא לא מצליחה להבין מדוע השלכות ההתנהלות הזאת לא מטרידה אף אחד: "בגלל שאין לבן שלי תעודת גמר שלחו אותו בצבא למיונים בחיל אחר שלא קשור אליו. הוא התגייס ושלחו אותו לקורס שבכלל לא קשור למה שלמד בתיכון ובמכללה. האם סביר שכך משרד החינוך יתנהל וישפע על עתיד ילדינו? זו פשוט בושה וחרפה שעובדי מדינה לא עושים את עבודתם כנדרש ואנחנו צריכים לשלם את המחיר".

מנהל במכללת נעמת ראשל"צ אישר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "יש שלושה סטודנטים של הנדסאי תקשוב, שסיימו את כל החובות שלהם למשרד החינוך והם לא מקבלים דיפלומת הנדסאי תקשוב כי מופיע להם שהם לא נבחנו בפרויקט סיום. בפועל הם כן נבחנו, אבל הציונים שלהם לא הוזנו למערכת. יצרנו קשר עם הבוחן שלהם והוא אמר שהוא הזין את הציונים במערכת ועדיין שאנחנו מתקשרים לבדוק, עדיין אין ציונים אנחנו כמכללה לא יודעים מה לעשות".

המנהל הוסיף כי "יש פה עניין בירוקרטי שחונק את המערכת, ומי שנפגע ממנה הם סטודנטים. זה פשוט לא פייר. יש טקס סיום והתלמידים לא יקבלו את הדיפלומה והם לא רואים את האופק".

ממשרד החינוך נמסר כי הנושא בטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully