וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקפה חסרת תקדים מאז מלה"ע 2": צרפת מחזירה את השגריר מאיטליה

7.2.2019 / 15:28

פריז תקפה בחריפות את הממשלה הפופוליסטית-לאומנית ברומא, אחרי שהיא התערבה בשורת סוגיות בוערות ותקפה את מקרון בחודשים האחרונים. "עושה מניפולציות ביחסים למען מטרות אלקטורליות"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

צרפת הודיעה היום (חמישי) כי היא מחזירה את השגריר שלה מרומא בעקבות מה שהיא תיארה מתקפות חסרות בסיס חוזרות ונשנות של ההנהגה האיטלקית בחודשים האחרונים. היא קראה לאיטליה לחזור לעמדה ידידותית יותר.

"צרפת נתונה במשך כמה חודשים למתקפות חוזרות וחסרת בסיס ולהצהרות שערורייתיות", נמסר ממשרד החוץ של צרפת. בפריז תיארו את המתקפות האלו כחסרות תקדים מאז מלחמת העולם השנייה. "מחלוקות זה דבר אחד, אבל לעשות מניפולציות ביחסים למען מטרות אלקטורליות זה דבר שני", נמסר.

שני סגני ראשי ממשלת איטליה, מתאו סלביני מ"הליגה" הימנית קיצונית ולואיג'י די מאיו מתנועת "חמישה כוכבים" הפופוליסטית והאנטי-ממסדית, תקפו את נשיא צרפת עמנואל מקרון בשורת סוגיות שנויות במחלוקת. בין היתר, הם הביעו תמיכה בתנועת "האפודים הצהובים" והתעמתו עם ממשלתו של מקרון סביב משבר ההגירה.

"כל המעשים האלו יוצרים מצב בעייתי, שמעלה שאלות לגבי כוונותיה של ממשלת איטליה ביחס לצרפת", מסר משרד החוץ של צרפת.

לקריאה נוספת:
איטליה: צרפת ממשיכה לכבוש את אפריקה, היא אחראית להגירה
רבות על מהגרים: איטליה זימנה את שגריר צרפת; פריז: "להקיא"

שוטרים במחאת "האפודים הצהובים" ברחובות פריז, 12 בינואר 2019. רויטרס
"האפודים" זכו לתמיכת איטליה. שוטרים בפריז, החודש/רויטרס

"ממשלת איטליה לא מעוניינת בסכסוך עם צרפת", אמר המשנה לראש ממשלת איטליה מטאו סלביני. הוא הוסיף כי ישמח להיפגש עם נשיא צרפת מקרון כדי לדון במתיחות. לדברי סלביני, על צרפת לטפל במהרה במשטרה הדוחקת את המהגרים לעבר איטליה ולהעביר 15 פעילי שמאל איטלקיים המבקשים מקלט בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully