וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבות על מהגרים: איטליה זימנה את שגריר צרפת; פריז: "להקיא"

13.6.2018 / 12:44

אחרי שמקרון תקף בחריפות את החלטתה של הממשלה הפופוליסטית החדשה ברומא שלא לקלוט ספינת מהגרים, התבקש השגריר לספק הבהרות. "זאת התנהלות צינית", אמר הממשלה הצרפתית. מקרון אמור להיפגש בשישי עם ראש הממשלה קונטה

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

איטליה זימנה היום (רביעי) את שגריר צרפת במדינה לשיחת הבהרה, בעקבות התבטאויותיו של הנשיא עמנואל מקרון נגד המדיניות של הממשלה החדשה ברומא נגד הגירה. זאת בזמן שמאות מהגרים עדיין תקועים בלב הים התיכון עם סירובן של איטליה ושל מלטה לקלוט אותם. ספרד הודיעה כי תסכים לקבל את 629 המהגרים, רובם מאפריקה שמדרום לסהרה, וכמה מהם פונו לספינות של משמר החופים האיטלקי בדרכם לעיר הנמל ולנסיה.

חילופי הדברים בין פריז לרומא החלו אתמול, כשמקרון גינה את החלטתה של איטליה שלא לאפשר לספינת החילוץ אקווריוס, המופעלת על ידי ארגון סיוע צרפתי-גרמני, לעגון בנמליה ואמר כי החוק הבינלאומי מחייב אותה לקלוט אותם. "יש מידה של ציניות וחוסר אחריות בהתנהגות של ממשלת איטליה ביחס למצב ההומניטרי הדרמטי", ציטט דובר הממשלה דברים שאמר מקרון לשריו.

גבריאל אטל, דובר מפלגתו של מקרון, אמר לערוץ הטלוויזיה של הסנאט: "עמדתה של איטליה גורמת לי להקיא".

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, שאמור להיפגש עם מקרון בפריז ביום שישי, לא נותר חייב. "איטליה לא יכולה לקבל הטפות צבועות ממדינות שתמיד העדיפו להפנות את גבן בכל הנוגע להגירה", אמר.

מהגרים על ספינת הסיוע אקווריוס, בסמוך לחופי איטליה, 10 ביוני 2018. רויטרס
מהגרים על ספינת הסיוע אקווריוס, בסמוך לחופי איטליה, 10 ביוני 2018/רויטרס

סגנו ושר הפנים מתאו סלביני, שעומד בראש מפלגת הימין הקיצוני הליגה הצפונית, אמר בריאיון לעיתון קוריירה דלה סרה כי לא ישנה את החלטתו לגבי ספינות של ארגונים לא ממשלתיים, שלדבריו אינם "יכולים להכתיב את מדיניות ההגירה" של איטליה.

עוד אמר סלביני, שמפלגתו התחזקה בבחירות האחרונות בזכות גל ההגירה שהביא עמו מאות אלפי מהגרים בלתי-חוקיים לדמינה, כי אם צרפת תתנצל, "אפשר לשים זאת מאחורינו ולחזור להיות חברים כמו קדום". הוא אמר זאת בשולי כנס כלכלי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המשבר, שפרץ כשבוע אחרי הקמת הממשלה החדשה ברומא הכוללת גם את מפלגת "תנועת חמישה כוכבים" הפופוליסטים, הדגיש את המתיחות הפנימית באיחוד האירופי סביב סוגיית ההגירה.

רומא קלטה כ-640 אלף מהגרים ופליטים, בעיקר מאפריקה, בחמש השנים האחרונות, ובקשותיה לעזרה מחברות אחרות בגוש נדחו ברובן. עם זאת, מדינות אחרות באיחוד, כמו גרמניה, קלטו גם הן מספר רב של מהגרים בשנים האחרונות, אחרי שאלו הגיעו לשטחיהן דרך נתיבים יבשתיים.

במקביל, ספינה של משמר החופים האיטלקי עגנה בקטניה, סיציליה, עם 937 מהגרים עליה. לטענת שר התחבורה דנילו טונינלי, זאת הוכחה לכך שהממשלה החדשה אינה שונאת זרים או לא הומנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully