וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון דולר: הפרס שמציעה ארה"ב תמורת מידע על בנו של בן לאדן

הרשויות בארצות הברית פרסמו את הפרס הכספי שיוענק למי שברשותו ידע על מקום מחבואו של חמזה בן לאדן, שנחשב ליורש אביו בהנהגת אל-קאעדה. בהצהרה שפורסמה מטעם משרד החוץ נמסר כי הבן הצעיר איים לתקוף את המדינה ובעלות בריתה כנקמה על מות האב. ערב הסעודית שללה אזרחותו

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית הציעה היום (שישי) פרס בסך מיליון דולר תמורת מידע אודות מקום הימצאותו של בנו של מייסד אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן. לפי משרד החוץ של ארצות הברית, חמזה מוביל כיום את ארגון הטרור, לאחר שלוחמי "אריות הים" הרגו את אביו בפקיסטן ב-2011.

"הוא פרסם קטעי אודיו ווידאו באינטרנט, בהם הוא קורא לעוקביו לחדש את המתקפות נגד ארצות הברית ובעלות בריתה", נמסר בהצהרת משרד החוץ. בנוסף, "הוא איים לתקוף את ארצות הברית כנקמה על מותו של אביו".

עוד נמסר מטעם המשרד כי חפצים שנמצאו בביתו של בן לאדן בפקיסטן מעידים כי טיפח את בנו כיורשו בהנהגת ארגון הטרור. בשנה שעברה נשא הבן הצעיר לאישה את בתו של מוחמד עטא, שפיקד על חולית המחבלים שביצעה את הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001 בארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר שלעג למפקדו: האיש שחיסל את בן לאדן תוקף את טראמפ
נישואי הטרור: בנו של בן לאדן התחתן עם בתו של מפקד פיגועי 9/11
לא נפל רחוק מהעץ: בנו של בן לאדן קורא למתקפה על ארצות הברית

כרזה של משרד החוץ האמריקני כי הוא מציב פרס בשווי מיליון דולר לאדם שיוביל ללכידתו של חמזה בן לאדן, בנו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר, 1 מרץ 2019. עיבוד תמונה
מיליון דולר תמורת מידע אודות מקום הימצאותו של חמזה בן לאדן. כרזת משרד החוץ/עיבוד תמונה

בעקבות החלטת ארצות הברית, משרד החוץ של ערב הסעודית הודיע כי התקבל צו מלכותי לשלילת אזרחותו במדינה.

בן לאדן בן ה-30 שומר על פרופיל נמוך מאז מותו של אביו, ולא יצר קשר עם יתר בני משפחתו. לפני כשנתיים משרד החוץ האמריקני צירף את בן לאדן הבן לרשימת הטרוריסטים העולמית. צעד זה נעשה לאחר שהוא הוגדר כ"אדם המנסה באופן פעיל לאיים במעשי טרור נגד מטרות אמריקניות ברחבי העולם". מקום שהותו של בן לאדן הצעיר לא ידוע, וגופי מודיעין מעריכים כי הוא מסתתר בפקיסטן.

בזמן שמפקדים אמריקנים סורקים אחר חמזה, המדינות החברות באו"ם התבקשו להקפיא את נכסיו ולציית לאיסורו על נסיעות והחרמת נשק.


(עדכון ראשון: 12:31)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully