וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שלעג למפקדו: האיש שחיסל את בן לאדן תוקף את טראמפ

20.11.2018 / 9:08

רוברט אוניל, לוחם "אריות הים" שירה במנהיג אל-קאעדה, גיבה את הקצין שפיקד על המבצע מול הביקורת של הנשיא שטען שניתן היה לעשות זאת מוקדם בהרבה. "אדמירל מקרייבן נולד להוביל את המשימה הזאת. הייתי הולך אחריו לכל מקום", אמר הלוחם

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצליחו לעורר מחלוקת פעם נוספת, כשאמר בריאיון ל"פוקס ניוז" ביום ראשון כי ניתן היה להרוג את אוסמה בן לאדן הרבה יותר מוקדם, וכי האיש שפיקד על חיסולו הוא "תומך של הילרי קלינטון". הנשיא זכה לתשובה מצד הלוחם שחיסל את מנהיג אל-קאעידה, רוברט אוניל, שהשיב לו הלילה (שלישי) כי "המשימה לתפוס את בן לאדן הייתה דו-מפלגתית. כולנו רצינו לתפוס אותו הכי מוקדם שאפשר".

טראמפ לעג בריאיון שלשום לוויליאם מקרייבן, מפקד באריות הים שפיקד על מבצע "חנית נפטון" ואמר כי לקח זמן רב ללכוד את רב המרצחים, על אף ש"הסתתר באחוזה נחמדה וכולם בפקיסטן ידעו שהוא היה שם". הוא כינה אותו "תומך אובמה" ו"אוהד של הילרי קלינטון", וזאת לאחר שטראמפ נשאל על הדברים שמקרייבן אמר, ולפיהם הרטוריקה של הנשיא כלפי כלי התקשורת היא "האיום הכי גדול לדמוקרטיה בימי חיי".

אוניל, הלוחם שירה בבן לאדן, צייץ עוד בטוויטר לאחר הריאיון כי "אדמירל מקרייבן נולד להוביל את המשימה הזאת. הייתי הולך אחריו לכל מקום. אילו רק אנשים היו שומעים את הנאום שהוא נתן לצוות".

עוד בעולם
שר בפולין: יריבינו מתייחסים אלינו כמו שגבלס התייחס ליהודים
פקיסטן: ארה"ב השקיעה טריליון דולר באפגניסטן, אך טליבאן חזק מתמיד
גרמניה: נאסרה כניסת 18 סעודים המעורבים ברצח חאשוקג'י לאירופה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ 17 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
"האיום הכי גדול לדמוקרטיה". טראמפ, השבוע/AP, אי-פי

ציוצו של אוניל

מקרייבן מסר בהצהרה ל-CNN ביום ראשון בלילה כי לא תמך בהילרי קלינטון: "לא תמכתי בה ולא באף אחד אחר. אני אוהד של הנשיא אובמה ושל הנשיא בוש, עבור שניהם עבדתי. אני מעריץ את כל הנשיאים, ללא קשר למפלגה אליה הם משתייכים, ששומרים על הכבוד של המשרה ומשתמשים בתפקיד כדי לאחד את המדינה בזמנים מאתגרים אלה".

דבריו של טראמפ זכו לביקורת גם בתוך מפלגתו. סנטור מרקו רוביו צייץ בטוויטר: "אני לא מכיר את אדמירל מקרייבן. איני יודע אם הוא חולק איתי את אותה השקפה פוליטית. אבל אני יודע שיש מעט אמריקנים שהקריבו או סיכנו את חייהם יותר ממנו כדי להגן על אמריקה. הקריירה הצבאית שלו היא דוגמה למצוינות, ואני אסיר תודה על השירות שלו".

האדמירל ויליאם מקרייבן מאריות הים. AP
האדמירל מקרייבן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully