וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: ארה"ב השקיעה טריליון דולר באפגניסטן, אך טליבאן חזק מתמיד

19.11.2018 / 15:10

ראש הממשלה חאן תקף את טראמפ, אחרי שהאשים אותה בכך שהיא לא נלחמת בטרור והעניקה מקלט לבן לאדן. "על ארה"ב לעשות בדק בית רציני. האם יש מישהו שהקריב יותר מאתנו?"

ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן בבייג'ינג, נובמבר 2018. רויטרס
תוקף את ארה"ב. חאן בבייג'ינג, החודש/רויטרס

ראש ממשלת פקיסטן אימראן חאן תקף היום (שני) את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שהאשים את אסלאמאבאד בכך שהיא "לא עושה דבר ארור" כדי לסייע לוושינגטון חרף הסיוע של מיליארדי הדולרים שהיא נותנת לה.

חאן, הידוע ברטורקיה האנטי-אמריקנית שלו, אמר כי טראמפ ככל הנראה "שבר שיא בהטפת המוסר לפקיסטן", אחרי שהגן על קיצוץ הסיוע לפקיסטן והאשים אותה בכך שנתנה מקלט למנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן לאדן. ארצות הברית טוענת כי פקיסטן מעניקה מקלט לבכירי טליבאן, אך האחרונה מכחישה זאת.

"במקום להפוך את פקיסטן לשעיר לעזאזל של כישלונותיה, על ארצות הברית לעשות בדק בית רציני ולבחון מדוע, למרות 140 אלף חיילי נאט"ו ו-250 אלף חיילים אפגנים יחד עם דיווחים כי הושקעו טריליון דולר במלחמה, טליבאן חזק כיום יותר מאי-פעם", כתב חאן, שנכנס לתפקידו באוגוסט, בסדרת ציוצים בטוויטר.

לקריאה נוספת בנושא
פקיסטן: ה"אבא" של טליבאן חוסל בביתו

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך ביקור בשכונה בקליפורניה שניזוקה מהשריפה שפקדה את האזור 19 בנובמבר 2018. רויטרס
קיצץ בסיוע לפקיסטן. טראמפ/רויטרס

חאן אמר כי פקיסטן נושאת בעול מלחתה של ארצות הברית בטרור, שמתקדמת בחמושים הפועלים באזור השבטי שבגבול פקיסטן-אפגניסטן. "לא היה פקיסטני שהיה מעורב בפיגועי 11 בספטמבר, אבל פקיסטן החליטה להשתתף במלחמה של ארצות הברית בטרור", המשיך ראש הממשלה. "פקיסטן איבדה 75 אלף איש במלחמה ויותר מ-123 מיליארד דולר. הסיוע האמריקני היה פסיק של 20 מיליארד דולר".

לדבריו, פקיסטן גם ממשיכה לפתוח את המרחב האווירי ואת כבישיה עבור חימוש עשרת אלפים החיילים האמריקנים המוצבים כיום באפגניסטן. "האם טראמפ יכול לציין בעלת ברית שהקריבה יותר?", שאל חאן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טראמפ: "לא נשלם יותר לפקיסטן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully