וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: ה"אבא" של טליבאן חוסל בביתו

3.11.2018 / 15:00

מולאנא סמי אל-חק, שגידל את מייסד הארגון במדרסה שבראשה עמד, נרצח בביתו בעיר רוואלפינדי. המניע והאחראים להתנקשות לא ידועים, אך מותו עלול לגרום למהומות אלימות

מולאנא סמי אל-חק, "אבי" טליבאן, במסיבת עיתונאים בבירת פקיסטן, 2017. רויטרס
חשש מפרץ של אלימות אחרי מותו. אל-חק, בשנה שעברה/רויטרס

המטיף המוסלמי הפקיסטני מולאנא סמי אל-חק, המכונה "האבא של טליבאן", נרצח אתמול בביתו בצפון המדינה. בני משפחתו סיפרו כי הוא נדקר למוות בעירו רוואלפינדי, אך לפי קרוב משפחה אחר הוא נורה למוות. המניע להתנקשות באיש הדת הבכיר אינו ברור ושום ארגון או אדם לא קיבל אחריות. אלפי בני אדם השתתפו היום (שבת) בהלווייתו בעיר אכורה חתכ.

אל-חק עמד בראש מדרסה בצפון המדינה, שבה חברים רבים בטליבאן, כולל מייסד הארגון מולא עומר, למדו. לאחרונה ביקשו גורמים אפגניים מהמטיף, שככל הנראה היה בשנות ה-80 לחייו, לעזור בלשכנע את טליבאן לפתוח בשיחות שלום. הוא היה סנאטור בעבר כשהנהיג פלג במפלגה הדתית ג'מיעאת עולמא אל-אסלאם והיה מקורב למפלגתו של ראש הממשלה אימראן חאן. חאן נמצא בביקור רשמי בסין, אך לשכתו גינתה את הרצח והורתה על פתיחת חקירה.

הרצח של איש הדת, שלו היו אלפי תומכים, כולל חברים בטליבאן הפקיסטני והאפגני, עלול לגרום להפגנות ולמהומות אלימות, בזמן של מתיחות רבה במדינה המוסלמית. בימים האחרונים פרצו הפגנות בכמה ערים בעקבות זיכוי של אישה נוצריה מעונש מוות בגין העלבת האסלאם.

(עדכון ראשון: 00:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully