וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בפולין: יריבינו מתייחסים אלינו כמו שגבלס התייחס ליהודים

19.11.2018 / 16:41

שר התרבות, שמשמש גם סגן ראש הממשלה, אמר כי מתנגדי מפלגת השלטון מתנהגים לחבריה כפי שעשה שר התעמולה הנאצי. "החרימו אותנו, התייחסו אלינו כמו אל מצורעים ועכשיו משווים אותנו לפשיסטים ולדיקטטורים"

עריכה: ניב מעוז

שר התרבות של פולין השווה היום (שני) את היחס של מתנגדי מפלגת השלטון השמרנית לזה שניתן ליהודי גרמניה על ידי שר התעמולה ג'וזף גבלס.

פיוטר גלינסקי, שמשמש גם סגן ראש הממשלה, התייחס ליחס שזכו חברי מפלגת חוק וצדק בעוד שהיו באופוזיציה לפני ניצחונם ב-2015 ואחריו. לדבריו, כשהמפלגה הייתה באופוזיציה, "החרימו אותנו, התייחסו אלינו כמו אל מצורעים ועכשיו משווים אותנו לפשיסטים ולדיקטטורים".

בריאיון שפורסם היום במגזין Wprost, אמר השר כי השפה שבה מתוארת מפלגתו נועדה "לעשות לה דה-הומניזציה" וכי חברי מפלגתו "זוכים ליחס כמו שקיבלו היהודים מגבלס".

לקריאה נוספת בנושא
יחד עם הימין הקיצוני: הנהגת פולין ציינה 100 שנות עצמאות במצעד בוורשה
לפיד נגד הצהרת נתניהו על חוק השואה: ניקה את פולין מרצח יהודים

מנהיג מפלגת השלטון של פולין, ירוסלב קצ'ינסקי, בטקס זיכרון בבודפשט לאסון סמולנסק, אפריל 2018. AP
מנהיג מפלגת השלטון של פולין קצ'ינסקי, אפריל/AP

המפלגה הלאומנית, שמואשמת בחתירה תחת הדמוקרטיה, נקלעה לא פעם להתבטאויות שנויות במחלוקת ביחס למלחמת העולם השנייה וליהודים, ואף העבירה את "חוק השואה".

החוק קבע עונשי מאסר למי שייחס את פשעי הנאצים ומחנות ההשמדה לפולנים, אך היבטו הפלילי בוטל מוקדם יותר השנה בלחץ הקהילה הבינלאומית, כולל מצד ישראל וארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully