וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד נגד הצהרת נתניהו על חוק השואה: ניקה את פולין מרצח יהודים

5.7.2018 / 15:51

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS תקף יו"ר יש עתיד את ראש הממשלה, בעקבות ההצהרה המשותפת שהעניק יחד עם ראש ממשלת פולין. לדבריו, היה צריך להחזיר את השגריר ולא לנהל מו"מ על החוק

עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד תקף היום (חמישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות ההצהרה השנויה במחלוקת עם ממשלת פולין על השינויים ב"חוק השואה", ואמר כי הוא "הזהיר אותו" ממצב זה.

"יוצא מסמך של ראש ממשלת ישראל וראש ממשלת פולין שמנקה את הפולנים ממה שעשו בשואה", אמר באולפן וואלה! NEWS. לדבריו, "200 אלף יהודים נרצחו בשואה על ידי פולנים מבלי שגרמנים עמדו ליד. הם עסקו ברצח שיטתי". לפיד הוסיף כי ההצהרה "מנקה" את פולין מול העולם וכי הממשלה לא הייתה צריכה לקיים משא ומתן על החוק, אלא להחזיר את השגריר מהמדינה.

דבריו נגד נתניהו הגיעו אחרי ביקורת תקיפה של שר החינוך נפתלי בנט, שדורש מראש הממשלה לבטל את הצהרתו המשותפת עם ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי משבוע שעבר. בתגובה לביקורת של בנט מסרו גורמים מדיניים בלשכת ראש הממשלה כי "חבל שמערבים שיקולים פוליטיים בתהליך שהסתיים בהצלחה שההישג המרכזי שלו הוא ביטול הסעיפים הבעייתים בחוק".

עוד בוואלה! NEWS:
בנט נגד נתניהו: "ההצהרה על חוק השואה הפולני - חרפה רוויית שקרים"
נתניהו על חוק השואה: עמדנו על משמר האמת וקיימנו חובתנו
מנהיג מפלגת השלטון בפולין: חוק השואה פגע ביחסים עם ארה"ב

וואלה TALK עם יאיר לפיד 17.5.2018. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
לפיד/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

ההצהרה המשותפת פורסמה הבוקר במודעה ב"ידיעות אחרונות" וב"הארץ" בעברית ותורגמה בידי משרד החוץ הפולני, על אף שמלכתחילה נחתמה והוקראה באנגלית בין שני המנהיגים. גורמים מדיניים אמרו לוואלה! NEWS כי המודעה פורסמה על ידי הפולנים וביוזמתם וכי משרד החוץ לא עודכן מראש על פרסום הדברים.

המודעה עוררה זעם במכון "יד ושם", שפרסם הודעת גינוי להצהרה, אך צוות המשא ומתן מול ממשלת פולין, שמונה על ידי נתניהו, אמר כי ההיסטוריונית הראשית של המכון אישרה את הההצרה.

עוד באותו נושא

נתניהו על חוק השואה: עמדנו על משמר האמת וקיימנו חובתנו

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה על השינוי בחוק השואה בקריה בתל אביב ה-27 ביוני 2018. חיים צח, לע?מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו מקריא את ההצהרה במסיבת עיתונאים, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, חיים צח, לע?מ

יו"ר מרצ ח"כ תמר זנדברג מסרה כי "נתניהו חתם על מכתב שגדולי האנטישמים ומכחישי השואה היו חותמים עליו. הוא נתן להם לגיטימציה ומכר את ההיסטוריה של העם שלנו בנזיד עדשים". לדבריה, "לא ייאמן שראש ממשלת ישראל מוכן פשוט למכור את ההיסטוריה של העם שלנו בשביל הקשקוש הזה ולפגוע באופן הזה במיליונים שנרצחו על אדמת פולין".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר כי ההצהרה בחתימתו של נתניהו "משמשת את גדולי מכחישי השואה באירופה" וכי הדבר "מעיד על התנהלותו העקומה והמבישה ששירתה את המכחישים במקום את הניצולים והנספים". לדברי שמולי, שיזם חוק בכנסת נגד חוק הפולני, "כל שקר סופו להתגלות.
ראש ממשלת מדינת היהודים שסחר בזכר השואה בגלל אינטרסים זרים לא ראוי להיות עוד יום אחד בתפקידו".

ח"כ ציפי לבני הוסיפה כי "החרפה שביצע נתניהו בזיכרון השואה, על חשבון מדינת ישראל והעם היהודי כולו, תיזכר לדיראון עולם". לבני הסבירה כי "שוב התברר הפער בין נאומי נתניהו להסכמי הכניעה שלו. מי שמשתמש בשואה ללא הפסקה - נתן תוקף מוסרי בשם העם היהודי לעיוות היסטורי מזעזע. אחרי הסיבוב הציני הפומבי של הפולנים, צריך להודיע מיידית על ביטול חד-צדדי של ההצהרה. הפולנים הוכיחו שהם רואים בנתניהו כלי למירוק עברם".

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי במהלך הדיון על חוק השואה בבית הנבחרים, וורשה, פולין 27 ביוני 2018. רויטרס
מורביצקי נושא הצהרה בפני הפרלמנט הפולני, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully