וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג מפלגת השלטון בפולין: חוק השואה פגע ביחסים עם ארה"ב

29.6.2018 / 23:26

ירוסלב קצ'ינסקי, שהיה מאושפז בשבועות האחרונים, הודה כי החוק השנוי במחלוקת, שממנו הוסר ההליך הפלילי, גרם למתח בין ורשה לוושינגטון. הוא שוב דרש מגרמניה לשלם פיצויים על מלחמת העולם השנייה

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

מנהיג מפלגת השלטון בפולין, ירוסלב קצ'ינסקי, אמר היום (שישי) כי "חוק השואה" במתכונתו המקורית פגע ביחסים עם ארצות הברית. זאת אחרי שינוי בזק שערכה הממשלה בחוק ביום רביעי האחרון, כשהסירה את הסעיף הפלילי שקבע עונשי מאסר למי שיקשור בין פולין או אזרחיה לבין פשעי הנאצים במלחמת העולם השנייה. החוק שונה בתום שבועות ארוכים של משא ומתן חשאי עם ישראל.

בריאיון שהעניק לרדיו הציבורי אחרי ששוחרר מאשפוז של כמה שבועות בבית החולים, שב קצ'ינסקי על דרישתו מגרמניה לשלם פיצויים על מלחמת העולם השנייה. זאת ברקע המתיחות בין ורשה לברלין על מדיניות ההגירה של האיחוד האירופי והרפורמות במערכת המשפט הפולנית.

"זאת סוגיה פולנית-גרמנית, כלומר זאת הייתה גרמניה שפלשה לפולין, רצחה מיליוני בני אדם והרכשה רכוש. יש לפצות אותנו על כך", אמר קצ'ינסקי. בעשור האחרון הוא העלה את הנושא כמה פעמים, אך גרמניה טוענת כי אין בסיס חוקי לדרישות הללו בעקבות הצהרה של פולין מ-1953. מנגד, בפולין טוענים כי אין תוקף לדבריה הממשלה הקומוניסטית ששלטה באותה תקופה במדינה.

לקריאה נוספת על חוק השואה

מנהיג מפלגת השלטון של פולין, ירוסלב קצ'ינסקי, בטקס זיכרון בבודפשט לאסון סמולנסק, אפריל 2018. AP
קרבות הירושה החלו. קצ'יסנקי בטקס בבודפשט, אפריל/AP

קצ'ינסקי שימש בעבר ראש הממשלה ונחשב לאיש החזק ביותר בפולין. ואולם, מצב בריאותו הרופף של המנהיג בן ה-69 עורר שמועות על מחלוקות פנימיות במפלגת "חוק וצדק" השלטת סביב היורש האפשרי שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully