וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר עזר במרמה לסגור תיק אלימות במשפחה - וכמעט חמק מהרשעה

חוקר בימ''ר צפון סייע לסגור תיק בו נחשד חבר של חברו בהכאת אישתו. החוקר הורשע בהסדר טיעון בעבירות מרמה והפרת אמונים, אך בשל פרישתו מהמשטרה לאחר 30 שנה ולימודי המשפטים אותם החל, החליט השופט לבטל את ההרשעה. במח"ש התקשו להשלים עם המסר, ערערו - והחוקר הורשע

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
סייע לחבר להביא לסגירת תיק אלימות במשפחה./ראובן קסטרו

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע בשבוע שעבר את השוטר מוסא רחאל, חוקר בימ"ר צפון, בהפרת אמונים הפוגעת בציבור. רחאל, על פי כתב האישום, סייע לחבר להביא לסגירת תיק אלימות במשפחה. בנובמבר האחרון קבע בית משפט השלום בחיפה שלא להרשיע אותו, אף שקבע שביצע את המעשים. המחלקה לחקירות שוטרים ערערה, ובית המשפט המחוזי החליט להפוך את ההחלטה.

האירוע שבלב כתב האישום התרחש ביוני 2016. לפי כתב האישום שבו הודה רחאל, באותו יום התקשר אליו חבר בשם אברהים, וסיפר לו כי אישה בשם מ' הגישה תלונה במשטרה נגד בעלה, ט', וטענה כי היכה אותה. אברהים ביקש מרחאל לדבר עם החוקר בתיק כדי לשחרר את ט' ממעצרו.

רחאל שאל את אברהים האם מ' מסרה מסמכים רפואיים שתומכים בתלונתה, ומשנענה בשלילה הסביר לו כי על מ' לכתוב מכתב שבו היא מבטלת את תלונתה. הוא גם ביקש כי בנה של מ' יצור איתו קשר.

עוד בוואלה! NEWS:
שוחד, מרמה או סגירת התיק: היועמ"ש צפוי לפרסם החלטתו על נתניהו
קים בפסגה עם טראמפ: "לא הייתי כאן אם לא הייתי מוכן להתפרק מגרעין"
הסוף לתעמולה אנונימית: מפלגות יחויבו להזדהות בפרסומות ברשת

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הודה בעובדות כתב האישום במסגרת הסדר טיעון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

הבן אכן התקשר לרחאל ואמר לו כי ט' "עשה בלגאן", שתה והכה את אמו. רחאל שאל האם היו לאם חבלות נראות לעין, וכאשר נענה בשלילה הנחה את הבן ללכת למחרת לשופט התורן ולומר כי "אין כלום". הוא אף ציין כי "יש מחר שופט טוב", וכי ידבר עם השופט כדי להביא לשחרורו של ט'. הוא הדגיש כי חשוב שהאם תבוא עם הבן לבית המשפט.

ביום למחרת עדכן הבן את השוטר רחאל כי הגיע לבית המשפט, וקיבל ממנו הנחיות עם איזה עורך דין עליו ליצור קשר. אלא שהדברים לא הלכו כמתוכנן. בהמשך היום עדכן רחאל את חברו, אברהים, כי התעוררה בעיה": מתברר שבעת שהאם ביקשה לבטל את התלונה, היא ציינה כי האירועים שתיארה בה אכן אירעו.
"
כדי לתקן את המצב, אמר רחאל לאברהים, על האם לומר בבית המשפט כי ט' לא הכה אותה וכי מדובר באי הבנה. עוד הוא הנחה אותו כי על מ' לומר שהיא לא קוראת עברית, ולכן לא ידעה מה כתוב בטופס התלונה שעליו חתמה, וכן, כי אף אחד לא לחץ עליה לבטל את התלונה. לא ברור מה מתוך הדברים אכן נעשה, אולם בסוף אותו חודש נסגר התיק נגד ט'.

רחאל הודה בעובדות כתב האישום במסגרת הסדר טיעון, שבו נקבע כי סנגורו יוכל לבקש לבטל את ההרשעה. השופט שלמה בנג'ו קיבל את הבקשה, ולמרות שקבע כי רחאל אכן ביצע את המעשים במיוחסים לו, הוא הטיל עליו עונש של 200 שעות עבודות לתועלת הציבור, אך לבטל את הרשעתו. השופט בנג'ו ציין כי רחאל פרש מהמשטרה לאחר 30 שנות שירות, ולומד בימים אלו משפטים, ולהרשעה עשויות להיות השלכות קשות על עתידו.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
תחנת משטרת חדרה. שלומי גבאי
במחלקה לחקירות שוטרים התקשו להשלים עם המסר. תחנת משטרה/שלומי גבאי

במחלקה לחקירות שוטרים התקשו להשלים עם המסר העולה מביטול ההרשעה, וערערו על גזר הדין. בשבוע שעבר החליט הרכב של שלושה שופטים, בראשות סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט אברהם אליקים, להפוך את ההחלטה - ולהרשיע את רחאל.

"מדיניות הרשעה ראויה לא יכולה להשלים עם אי הוקעת מעשיו של חוקר משטרה שלמעשה היטה חקירה ומשפט", כתב השופט אליקים, והוסיף: "שיקולי הענישה מחייבים הרשעת כל שוטר שכך נוהג". השופטת רונית בש הצטרפה לדעתו וקבעה כי "לא יעלה על הדעת שחוקר במשטרת ישראל ינהג בדרך נלוזה שכזאת". השופט אזר פורת ביקש להתיר את אי-ההרשעה על קנה - אך דעתו נדחתה מול שני השופטים האחרים - ורחאל הורשע. עונשו נותר ללא שינוי.

עו"ד קרן לביא ממח"ש מסרה בעקבות ההחלטה: "מח"ש טענה כי הימנעות מהרשעה מהווה חריג לכלל. במקרה זה כאשר מדובר בחוקר ימ"ר וותיק, במסכת אחת שכללה מספר מעשים, כאשר לנאשם הייתה הזדמנות לחדול בכל עת מהתנהגותו- סברה מח"ש כי כל אלה מובילים למסקנה שמדובר בהפרת אמונים ברף הגבוה של העבירה, המהווה פגיעה קשה בערכים המוגנים, בהם אמון הציבור במערכת אכיפת החוק. בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת מח"ש, הרשיע את הנאשם וקבע כי שיקולי הענישה מחייבים הרשעת כל שוטר שכך נוהג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully