וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחד, מרמה או סגירת תיק: מנדלבליט צפוי לפרסם החלטתו על נתניהו

מנדלבליט צפוי להודיע היום על הגשת כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה והמעורבים בתיקי 1000, 2000 ו-4000. נתניהו שב הלילה מרוסיה, ובטרם המריא התייחס להחלטה ואמר כי "מגדל הקלפים יקרוס בקרוב"

סטילס: ראובן קסטרו, וידאו: ארכיון וואלה!NEWS, עריכה: ליר שפיגלר

לקראת ההכרעה בתיקי נתניהו | כל העדכונים

- היועמ"ש צפוי להודיע היום על החלטתו בנושא תיקי ראש הממשלה
- מסתמן: מנדלבליט יאשים את נתניהו בשוחד בתיק 4000
- בתיק 1000 צפוי היועמ"ש להאשים את נתניהו במרמה והפרת אמונים
- מטעמו של נתניהו נמסר: "ההאשמות הן מגוחכות"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, צפוי להודיע היום (חמישי) על החלטתו בנוגע לתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במשרד המשפטים עושים מאמצים גדולים לפרסם את ההחלטה בהקדם.

בהנחה שמנדלבליט לא יחליט לסגור את כלל התיקים - הוא יודיע לפרקליטי ראש הממשלה באילו תיקים ובאילו עבירות נשקלת העמדתו לדין. לנתניהו יינתן פרק זמן, בדרך כלל 30 ימים, כדי להודיע אם הוא מעוניין בשימוע, שבו יוכל לנסות לשכנע את מנדלבליט לשנות את החלטתו ולא להגיש כתב אישום.

לפי פרסום הבוקר בחברת החדשות, לצד החלטת היועמ"ש תתפרסם חוות דעת נפרדת ומחמירה של פרקליט המדינה שי ניצן, לפיה נתניהו צריך להיות נאשם בשוחד בכל שלושת התיקים.

עוד בנושא:
מנדלבליט לסנגורי נתניהו: לא נדרשת השלמת חקירה בתיקיו
שעת הדמדומים של נתניהו: היועמ"ש עלה על התכסיס הנואש
פרקליטי נתניהו ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד "שיטפון ההדלפות מחקירותיו"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
מנדלבליט ונתניהו/AP

על פי החוק, לאחר שנקבע שימוע על המדינה להעביר לחשוד את עיקר חומרי החקירה. עם זאת בימים האחרונים ביקשו סנגורי ראש הממשלה ממנדלבליט כי גם אם יוחלט על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע, החומרים יועברו רק אחרי הבחירות. זאת, לדבריהם, מחשש ש"גורמים בעלי אינטרס יעשו שימוש מסולף בחומרים כדי להשפיע על הליך בחירות דמוקרטי".

בתקופה האחרונה ניסו סנגורי נתניהו - עורכי הדין נבות טל צור, טל שפירא ועמית חדד - למנוע מהחלטת היועמ"ש להתפרסם לפני הבחירות. הם טענו בפני מנדלבליט כי פרסום ההחלטה כעת, כאשר ברור שלא ניתן יהיה להשלים את השימוע עד לבחירות, תהיה התערבות פסולה בהליך הדמוקרטי. בנוסף, ביקשו לבצע שורה ארוכה של השלמות חקירה בתיקים.

מנדלבליט דחה את הבקשות בנוגע לעיכוב ההחלטה, אך עשוי להיעתר לבקשה שלא להעביר עדיין את חומרי החקירה.

הערכות: שוחד בתיק 4000, מרמה בתיק 1000

מנדלבליט וצוותו דנו בחודשיים האחרונות בטיוטות חוות הדעת שהעבירה לעיונם פרקליטת מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), ליאת בן ארי, בנוגע לשלושת התיקים בהם חשוד ראש הממשלה.

המשטרה המליצה להעמיד לדין את ראש הממשלה בכל שלושת התיקים באשמת שוחד, אולם על פי פרסומים מהימים האחרונים, מנדלבליט צפוי להגיש נגד ראש הממשלה כתב אישום בכפוף לשימוע בתיק 4000 (פרשת בזק-יס) בגין שוחד, ובתיק 1000 (תיק המתנות) בגין מרמה והפרת אמונים.

באשר לתיק 2000 (הקלטות נתניהו-מוזס), לפי פרסום בחדשות 13 אמש, מנדלבליט צפוי להאשים בשוחד את מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, ואת ראש הממשלה בסעיף מופחת.

נתניהו: "מגדל הקלפים יקרוב בקרוב"

בחודשים האחרונים הגדיל נתניהו את צוות ההגנה שלו, אולם בתחילת השבוע הודיעה ועדת ההיתרים שבמשרד מבקר המדינה כי החליטה לדחות את בקשתו של ראש הממשלה לקבל כספים מאנשי עסקים לצורך מימון הגנתו המשפטית. נתניהו, כך מתברר, ביקש לקבל כשני מיליון דולר מבן דודו נתן מיליקובסקי ומאיש העסקים ספנסר פרטרידג'. הוועדה אף החליטה כי נתניהו ייאלץ להחזיר למיליקובסקי כ-300 אלף דולר שכבר קיבל ממנו.

ראש הממשלה דחה אמש במוסקבה את הטענות לפיהן קיבל שוחד. "ההאשמות הן מגוחכות. ראש הממשלה נתניהו לא קיבל מאלוביץ' דבר ולא נתן לו דבר. הסיקור בוואלה! NEWS היה שלילי והתגבר לקראת הבחירות, נמסר מטעמו.

עוד נמסר כי "כל ההחלטות בעניין בזק אושרו על ידי כל הרגולטורים האחראיים וראש הממשלה פעל ללא רבב, כפי שמשרד המשפטים קבע במסמך רשמי. להאשים בשוחד על שתיים וחצי כתבות באינטרנט זה צעד אבסורדי שאין לו תקדים בתולדות המשפט. מגדל הקלפים הזה יקרוס בקרוב".

(עדכון ראשון: 20:26)

גיף - תיק 1000. אתר רשמי
גיף - תיק 1000/אתר רשמי
גיף - תיק 2000. אתר רשמי
גיף - תיק 2000/אתר רשמי
גיף - תיק 4000. אתר רשמי
גיף - תיק 4000/אתר רשמי
ציר זמנים תיקי נתניהו - 28 פברואר 2019. עיבוד תמונה
ציר זמנים תיקי נתניהו - 28 פברואר 2019/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully