וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים בפסגה עם טראמפ: "לא הייתי כאן אם לא הייתי מוכן להתפרק מגרעין"

28.2.2019 / 6:37

מנהיגי ארה"ב וקוריאה הצפונית פתחו את יומה השני של הפסגה המשותפת בווייטנאם. עד כה, שני הצדדים הביעו תקווה בהתקדמות בתהליך לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין. "אני לא ממהר להגיע לעסקה", אמר טראמפ. עם זאת, לפי דיווחים, הפסגה תתקצר ולא תהיה חתימה על הסכם

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פתחו היום (חמישי) את יומה השני של הפסגה המשותפת בהאנוי, בירת וייטנאם. עד כה, שני הצדדים הביעו תקווה בהתקדמות בתהליך לפירוז חצי האי הקוריאני מגרעין. עם זאת, הפסגה תסתיים מוקדם מהצפוי, ולא תכלול ארוחת צהריים משותפת. בוושינגטון פוסט דווח כי גם לא צפויה חתימה על הסכם בין המנהיגים, כפי שהיה בסינגפור לפני שמונה חודשים.

בפתח הפגישה הבוקר טראמפ אמר לכתבים כי "הרבה רעיונות גדולים נזרקים לאוויר" והוסיף כי "כשיש מערכת יחסים טובה, הרבה דברים טובים קורים". עוד אמר הנשיא כי הוא "לא ממהר" להגיע לעסקה.

קים אמר כי העולם כולו צופה כעת בשיחות, והציע לערוך תמונות של השניים יושבים זה לצד זה תוך שהוא מכנה את הסיטואציה כשאולה "מסרט פנטזיה". במהלך הצילום נשאל קים על אפשרות הפירוז מגרעין, ואמר כי "לא הייתי מגיע הנה אם לא הייתה לי הנכונות". טראמפ השיב: "זו תשובה טובה, וואו. זו אולי התשובה הכי טובה שתוכלו לשמוע".

עוד בנושא:
הפסגה בווייטנאם: טראמפ יחבק את קים גם מבלי שיוותר על הגרעין
הרבה הצהרות, מעט מעשים: כל מה שקרה מהוועידה בסינגפור ועד וייטנאם

דונלד טראמפ וקים ג'ונג און 28 בפברואר 2019. רויטרס
קים וטראמפ, הבוקר/רויטרס

המנהיגים יצאו לטיול קצר בחצר בית המלון בו הם עורכים את יום הפגישות השני. הם יצאו מהמושב הראשון של הפגישות להיום, והצטרפו אליהם היועץ הצפון קוריאני הבכיר קים יונג צ'ול, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו ומתורגמנים. הם שוחחו מעט בחצר ולאחר מכן חזרו אל המבנה.

עוד באותו נושא

טראמפ וקים נפגשו בווייטנאם: מאמינים שהפסגה תהיה מוצלחת

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ביום הפגישות השני בהאוני בירת ווייטנאם, 29 פברואר 2019. רויטרס
טראמפ וקים מטיילים בחצר בית המלון, הבוקר/רויטרס

אתמול נפגשו המנהיגים לארוחת ערב משותפת, לאחר שמוקדם יותר נפגשו בפתח הפסגה המשותפת. שני המנהיגים נפגשו במלון "מטרופול" בבירת ווייטנאם והחליפו ברכות הדדיות ולחיצות ידיים, והתיישבו לארוחת הערב החגיגית.

"אני מאמין שהפסגה תהיה מוצלחת", אמר אתמול טראמפ בפתח הדברים לצדו של קים, על רקע הביקורת מבית שהוא מפגין פייסנות רבה מדי ביחס למשטר הקומוניסטי. טראמפ חזר על כך שלקוריאה הצפונית יש "פוטנציאל כלכלי בלתי-מוגבל" ושיבח את יחסיו האישיים עם הרודן הצעיר, שאותו כינה "מנהיג דגול".

נשיא ארצות הברית הדגיש כי הוא לא נסוג מהדרישה של ארצות הברית לפירוק תכנית הגרעין של פיונגיאנג, אחרי שבימים האחרונים ריכך את העמדה ביחס להסרת הסנקציות, כשאמר שייתכן שהן יוסרו בחלקן אם קוריאה הצפונית תעשה משהו "משמעותי". כשנשאל היום אם הוא יכריז על סיומה הרשמי של מלחמת קוריאה, שהסתיימה ב-1953 רק בהפסקת אש, השיב: "נראה".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה הצפונית
במהלך מפגש פסגה, בהאנוי וייטנאם 27 בפברואר 2019. רויטרס
הנשיא טראמפ וקים ג'ונג און בפתח פגישתם, אתמול/רויטרס

לדברי טראמפ, יש לו יחסים נהדרים עם קים וייתכן שהפגישה השנייה תהיה "אפילו טובה יותר" מזו הקודמת. הוא הוסיף כי נרשמה התקדמות רבה ביחסים בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית. טראמפ הדגיש כי הוא מרוצה מקצב המגעים, חרף הביקורות על ההתקדמות האטית בין הצדדים.

(עדכון ראשון 04:30)

נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ביום הפגישות השני בהאוני בירת ווייטנאם, 29 פברואר 2019. רויטרס
טראמפ וקים, היום/רויטרס
דונלד טראמם וקים ג'ונג און 28 בפברואר 2019. רויטרס
טראמפ וקים, היום/רויטרס
דונלד טראמם וקים ג'ונג און 28 בפברואר 2019. רויטרס
טראמפ וקים, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully