וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף נשאר בתפקידו: "מודה לאזרחי איראן על התמיכה"

אחרי שרוחאני דחה את התפטרותו, השתתף שר החוץ בטקס קבלת פנים של ראש ממשלת ארמניה בטהראן. "אני רק רוצה לשפר את מעמד משרד החוץ", אמר זריף, שקיבל גם תמיכה מסולימאני, המקורב לחמינאי. ככל הנראה, בכך הגיעה הסאגה שטלטלה את איראן לסיומה - לפחות בשלב זה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף השתתף היום (רביעי) בטקס קבלת פנים של ראש ממשלת ארמניה בטהראן, לצדו של הנשיא חסן רוחאני. זאת אחרי שרוחאני דחה את התפטרותו, שעליה הודיע במפתיע ביום שני. "אני מודה לאזרחי איראן על התמיכה", כתב זריף בפוסט באינסטגרם, מבלי להגיד מפורשות שהוא אכן נשאר. "כמשרת ציבור צנוע, לא היה לי שום רצון פרט לקידום מדיניות החוץ ומעמד משרד החוץ".

זריף, שהוביל את המשא ומתן עם המערב על הסכם הגרעין, זכה לגיבוי פומבי של רוחאני ושל בכירים אחרים בהנהגה האיראנית, הן מהמחנה המתון שאליו הוא משתייך והן מהמחנה השמרני. "אחרי שהמנהיג העליון תיאר אותר כ'אמין, אמיץ ואיש מאמין' שעומד בחזית התנגדות ללחץ האמריקני הנרחב, שקלתי את בקשת ההתפטרות שלך מול האינטרסים הלאומיים ודחיתי אותנ", אמר הנשיא במכתב שפורסם על ידי סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א. בכך, ככל הנראה, הסתיימה הסאגה בשלב זה.
.
עוד בוואלה! NEWS
נפילתו של אדריכל הסכם הגרעין היא סימן מבשר רעות מאיראן
שר החוץ של איראן: לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל
נתניהו על התפטרות שר החוץ האיראני: "הלך זריף, ברוך שפטרנו"

מוחמד ג'וואד זריף לצד חסן רוחאני בטקס קבלת פנים לראש ממשלת ארמניה בטהראן. סוכנות הידיעות פארס, אתר רשמי
זוכה לתמיכת ההנהגה. זריף לצד רוחאני, היום/אתר רשמי, סוכנות הידיעות פארס

במפגן נוסף של תמיכה, אמר הבוקר מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סוליאמני, כי זריף נותר בתפקידו. לדברי סולימאני, זריף זוכה לתמיכת ההנהגה האיראנית. דבריו של סולימאני, המקורב למנהיג העליון, חיזקו את האפשרות שהדיפלומט הוותיק יישאר בסופו של דבר בתפקידו.

"זריף מנהל את מדיניות החוץ של הרפובליקה האסלאמית, והוא תמיד נתמך על ידי הגורמים הבכירים", אמר סולימאני. הוא הוסיף כי גם חמינאי, בעל הסמכות האחרונה בניהול המדינה, תומך בזריף.

עוד באותו נושא

רוחאני דחה את התפטרותו של זריף מתפקיד שר החוץ

לכתבה המלאה
מנהיג כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, ספטמבר 2016. AP
דבריו של מפקד כוח קודס מחזקים את האפשרות שזריף יישאר בתפקיד. קאסם סוליאמני/AP

זריף הודיע ביום שני בערב על התפטרותו בפוסט באינסטגרם, וכתב כי הוא "מתנצל על כל הליקויים" בשנים האחרונות שבהן כיהן כשר חוץ והודה "לאומה האיראנית ולבכיריה". הודעתו גרמה למשבר פוליטי ברפובליקה האסלאמית, שמציב את הפלג המתון מול הפלג השמרני בתקופה של לחץ חיצוני מצד ארצות הברית, אך נראה שבשני המחנות פועלים להשאירו בתפקיד כדי לשמור על אחדות השורות בתקופה של מתיחות מחודשת מול המערב.

מקורב לזריף אמר אתמול כי הופעלו עליו ועל רוחאני לחצים רבים בחודשים האחרונים, בעקבות הפרישה של ארצות הברית מהסכם הגרעין, כשהמחנה השמרני האשים את זה המתון בוויתורים רבים מדי. בנוסף לך, זריף נעדר מהפגישות שקיימו בכירי המשטר של איראן עם נשיא סוריה בשאר אסד ביום ראשון, במה שנתפס כרמז להתערערות מעמדו. ואולם, סולימאני טוען כי זה נבע מחוסר תיאום של לשכת הנשיאות.

(עדכון ראשון: 8:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully