וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על התפטרות שר החוץ האיראני: "הלך זריף, ברוך שפטרנו"

26.2.2019 / 9:56

ראש הממשלה התייחס להתפטרותו של מוחמד זריף ואמר כי "כל עוד אני כאן לאיראן לא יהיה נשק גרעיני. שר החוץ האמריקני פומפאו אמר כי מדיניות ארה"ב לא תשתנה בנושא האיראני: "המשטר חייב להתנהג כמו כל מדינה נורמלית"

צילום: סאנא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (שלישי) להתפטרותו של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף. "הלך זריף, ברוך שפטרנו. כל עוד אני כאן לאיראן לא יהיה נשק גרעיני", צייץ ראש הממשלה בחשבון הטווויטר שלו.

זריף הודיע אמש על התפטרותו בעמוד האינסטגרם שלו. וכתב כי הוא "מתנצל על כל הליקויים" בשנים האחרונות שבהן כיהן כשר חוץ והודה "לאומה האיראנית ולבכיריה". חבר בפרלמנט האיראני אמר היום כי רוב חברי הפרלמנט חתמו על מכתב לנשיא רוחאני, בו הם מבקשים מזריף להמשיך את תפקידו.

מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אמש הודעה לפיה תמשיך לעקוב מקרוב אחר הדיווחים על אודות פרישתו של השר. במקביל אמר שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, כי המדיניות של ארצות הברית בנושא האיראני לא השתנתה, וכי "המשטר חייב להתנהג כמו מדינה נורמלית".

לקריאה נוספת
נפילתו של אדריכל הסכם הגרעין היא סימן מבשר רעות מאיראן
ביקור ראשון מתחילת המלחמה: אסד נפגש עם חמינאי ורוחאני באיראן

זריף כיהן בתפקידו מאז 2013, עם תחילת כהונתו הראשונה של הנשיא חסן רוחאני. הוא היה אחד מאדריכלי הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 עם המעצמות. בעבר היה שגריר איראן באו"ם. כמה גורמים רשמיים אישרו בפני סוכנות הידיעות את התפטרותו של זריף, אך אמרו שעדיין לא ברור האם הנשיא חסן רוחאני קיבל אותה.

סיבת התפטרותו של זריף אינה ידועה עוד, אך הוא לא השתתף בפגישות שקיימה ההנהגה האיראנית עם נשיא סוריה בשאר אסד בטהראן. אסד הגיע מוקדם יותר לבירת איראן בפעם הראשונה מאז תחילת מלחמת האזרחים ב-2011, ונפגש בין היתר עם נשיא איראן חסן רוחאני ועם מנהיגה הרוחאני עלי חמינאי.

עוד באותו נושא

"מתנצל על כל הליקויים": שר החוץ של איראן הודיע על התפטרותו

לכתבה המלאה
ישיבת ממשלה 24.2.2019. רוני כנפו
"ברוך שפטרנו". נתניהו/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully