וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני דחה את התפטרותו של זריף מתפקיד שר החוץ

דובר משרד החוץ בטהראן אמר כי נשיא איראן לא קיבל את הבקשה של שר החוץ לעזוב את תפקידו, שהודיע על רצונו להתפטר על רקע הביקורת שספג מהשמרנים על הסכם הגרעין. "הוא היה תחת לחץ עצום", אמר אחד ממקורביו

צילום: סאנא

הנשיא האיראני חסן רוחאני דחה היום (שלישי) את בקשת ההתפטרות של מוחמד ג'וואד זריף מתפקידו כשר החוץ - כך מסר דובר משרד החוץ בהודעה על המשבר הפוליטי ברפובליקה האסלאמית, שמציב את הפלג המתון מול הפלג השמרני בתקופה של לחץ חיצוני מצד ארצות הברית.

"כל הפרשנויות והניתוח סביב הסיבות להתפטרותו של שר החוץ, מעבר למה שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו, אינם מדויקים, והתפטרותו לא התקבלה", צוטט היום דובר משרד החוץ האיראני בהראם קאסמי בסוכנות הידיעות האיראנית פארס.

זריף הודיע אמש במפתיע על התפטרותו בפוסט באינסטגרם, וכתב כי הוא "מתנצל על כל הליקויים" בשנים האחרונות שבהן כיהן כשר חוץ והודה "לאומה האיראנית ולבכיריה". חבר בפרלמנט האיראני אמר היום כי רוב חברי הפרלמנט חתמו על מכתב לרוחאני שבו הם מבקשים מזריף להמשיך לכהן בתפקידו.

עוד בוואלה! NEWS:
"מתנצל על כל הליקויים": שר החוץ של איראן הודיע על התפטרותו
נפילתו של אדריכל הסכם הגרעין היא סימן מבשר רעות מאיראן
שר החוץ של איראן: לא שוללים אפשרות של סכסוך צבאי עם ישראל

מוחמד ג'וואד זריף חסן רוחאני איראן יולי 2018. GettyImages
ההתפטרות לא התקבלה. רוחאני וזריף, יולי/GettyImages

זריף, שנחשב לאדריכל הסכם הגרעין עם המעצמות שנחתם ב-2015, לא מנה סיבות להחלטתו לעזוב את התפקיד. עם זאת, ההכרזה העלתה מחדש את המחלוקת בין השמרנים למתונים באיראן, המחייבת את מנהיג איראן עלי חמינאי לנקוט צד. מקורב לזריף אמר כי התפטרותו נבעה מביקורת על הסכם הגרעין, שנמצא תחת ביקורת עזה באיראן מאז שארצות הברית פרשה ממנו בשנה שעברה. זריף אף לא השתתף בפגישות של ההנהגה האיראנית עם נשיא בשאר אסד, שהגיע לביקור בטהראן בתחילת השבוע.

"היו מפגשים סגורים מדי שבוע, שבהם בכירים הפציצו אותו בשאלות על העסקה ומה יקרה הלאה", אמר בעילום שם המקורב לזריף לסוכנות הידיעות רויטרס. "הוא והבוס שלו (רוחאני) היו תחת לחץ עצום". מאז פרישת ארצות הברית מהעסקה, והחזרת הסנקציות נגד טהראן, רוחאני נאלץ להסביר באופן תדיר מדוע איראן ממשיכה לעמוד במגבלות שהוטלו עליה, על אף שהיא לא נהנית מהיתרונות הכלכליים שאמור היה להפיק עבורה ההסכם.

גורם המקורב למחנה השמרני באיראן אמר כי המשבר יכול להסתיים אם המנהיג העליון יביע תמיכה פומבית ברוחאני ובזריף. חמינאי נמצא לכאורה מעל המחלוקות הפוליטיות, אולם הוא מזוהה יותר עם הפלג השמרני ולא אחת הוא מתח ביקורת על הסכם הגרעין והמשא ומתן עם המערב שאותו קידם רוחאני מאז ניצחונו בבחירות ב-2013, וגם לאחר זכייתו בכהונה שנייה ב-2017.

(עדכון ראשון 17:19)

עוד באותו נושא

נפילתו של אדריכל הסכם הגרעין היא סימן מבשר רעות מאיראן

לכתבה המלאה
הסטורי של שר החוץ האיראני מוחמד זריף - התפטרות מתפקידו. אתר רשמי
הודעת ההתפטרות בחשבון האינסטגרם של זריף/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully