וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים לא אותרו: התינוק שננטש ליד מכולת בנתניה בדרך לבית חדש

26.2.2019 / 18:21

נועם נמצא לפני כחודש עטוף במגבות ברחוב, וניצל על ידי עובדת זרה שהזעיקה את מד"א. כשהוא רק בן שלושה שבועות, הוא שבה את לבם של אנשי צוות בית החולים לניאדו שטיפל בו עד שהתייצב מצבו - והעניק לו את שמו

נועם התינוק שנמצא נטוש בנתניה משתחרר מבית החולים לניאדו למשפחת אומנה/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

"זה שובר את הלב לראות אותו ככה, שוכב לו לבדו במיטת הפגייה, אין לו אימא ואבא שידאגו לו, לא יודעים מי הם. רק לשמוע אותו בוכה, ושאין מי שייגש אליו ויחבק אותו, אני בעצמי רציתי לקום אליו ולחבק, רציתי לתת לו אהבה, זה כאב לב ענקי", אמרה בהתרגשות שני מימון, אם לתינוק שמאושפז בפגייה בבית החולים לניאדו בנתניה.

כשהוא רק בן שלושה שבועות, הצליח נועם - התינוק שנמצא בתחילת החודש בנתניה על ידי עובדת זרה, כשהוא סובל מכוויות קור - לגעת בכל כך הרבה אנשים. נועם הוא השם שניתן לו על ידי הצוות בפגייה שהציל את חייו, זאת בשל היותו רגוע ונינוח, כך הסבירו. בקרוב הוא עתיד להשתחרר מבית החולים כשהוא במצב טוב, וצפוי להגיע אל ביתו החדש.

כמה שעות לפני הפרידה מנועם, נרשמה התרגשות גדולה בפגייה. האחות האחראית על הפגייה, אתי ליטיג, בדיוק סיימה לטפל בנועם, השכיבה אותו חזרה במיטה בעודה מחזיקה ומלטפת את היד, ובקול רועד היא מתקשה לעכל שבקרוב יעזוב. "הפרידה מנועם לא תהיה לנו קלה, כולנו כאן מרגישים שפה היה הבית הראשון שלו. אנחנו מתפללים שמכאן הוא יגיע למשפחה טובה ותומכת שתדאג לו ותשמור עליו". על הטיפול המסור שקיבל בפגייה היא הוסיפה, "לכל משפחה שמגיעה אל הפגייה אנחנו אומרים שהילדים שלהם, כשהם נמצאים פה, הם כמו הילדים שלנו, על אחת כמה תינוק בן יומו כמו נועם שהגיע לכאן ללא ההורים".

עוד בוואלה! NEWS
משרד החוץ האיראני: הנשיא רוחאני לא קיבל את התפטרותו של זריף
המשטרה עצרה, נתניהו הורה על אכיפה - אבל הצו בהר הבית לא בתוקף
אורבים בחניון, יורים מקרוב ונמלטים ברכב: תיעוד החיסול בר"ג

הפגייה במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו, נתניה, 26 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
התינוק נועם בידיה של אחות בפגייה בבית החולים לניאדו/ניב אהרונסון

לדבריה של ליטיג, התינוק הצליח במהרה להיכנס ללב הצוות, "נועם הצליח לרגש אותנו מאוד מהרגע הראשון, האחיות ממש רבו מי תטפל בו, מי תשמור עליו, ומי תעניק לו את האהבה שהוא כל כך צריך". היא סיפרה כי נועם הגיע אליהם עם "חתיכת תיק", כשהוא בן מספר שבועות ולא יודע מי הוריו. "אני מאחלת לו שביום מן הימים הוא ימצא אותם. עם כל הכאב הזה על מה שעבר שעות אחרי שנולד, אני שמחה שהגיע בזמן לכאן והצלחנו לייצב את מצבו ולתת את כל מה שהוא צריך", אמרה ליטיג.

עוד באותו נושא

עטוף במגבת וסובל ממכת קור: תינוק בן יומו אותר ברחוב בנתניה

לכתבה המלאה
איתי ליטיג אחות אחראית, הפגייה במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו, נתניה, 26 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
"לכל משפחה שמגיעה אל הפגייה אנחנו אומרים שהילדים שלהם, הם כמו הילדים שלנו", האחות האחראית על הפגייה בלניאדו, אתי ליטיג, עם נועם בזרועותיה/ניב אהרונסון

ליטיג סיפרה על התהליך המורכב שעבר בפגייה מאז שהגיע לכאן, "הוא היה מאוד לא רגוע, ולקח זמן עד שהוא למד מה זאת אהבה. כל הצוות הרפואי חיבק אותו ודאג לו". ליטיג ציינה לטובה את צוות עמותת "חיבוק ראשון" ששהה בפגייה ולא זז ממיטתו במשך שעות. לדבריה, הבשורה על הגעתו של נועם לפגייה הובילה להתעניינות רבה בקרב הציבור, "אנשים מכל הארץ שלחו לבית החולים בגדים וציוד עבורו, קיבלנו עשרות פניות לאמץ ולטפל בו, מהצפון ועד והדרום. הסיפור ריגש את כולם". רגע לפני שהיא נפרדת ממנו, איחלה לו ליטיג "שלא יחזור לאיפה שמצאו אותו, שלא יגיע שוב לרחוב, שמכאן יהיה לו רק טוב ושיבוא לבקר אותו בעוד 18 שנים".

ד"ר מאיר וייסבורד, מנהל אגף ילודים ופגייה בבית חולים לניאדו, מספר כי נועם הגיע אליהם למחלקה ללא רקע ופרטים על ההיסטוריה שלו. "תוך זמן יחסית קצר היינו צריכים לברר אם הוא סבל מזיהומים ומומים, וזה כרוך בבדיקות רבות, אליהן מצטרפות בדיקות נרחבות שתינוקות 'רגילים' לא עוברים בדרך כלל. רק לאחר שמתקבלות כלל התוצאות, מתברר לנו שמדובר בתינוק בריא שלא סובל ממומים", אמר. ד"ר וייסבורד משחזר את הרקע בו נועם הובהל אל תוך הפגייה, "הוא הגיע לבית החולים בטמפרטורת גוף נמוכה מאוד, 34 מעלות, היה צריך לעזור לו להתחמם. משם הוא עבר בדיקות נרחבות, שבתחילה היו פחות טובות אבל זה הסתדר". גם ד"ר וייסבורד איחל "שיגדל בחיק משפחה מאוד אוהבת ושביום מן הימים יגיע לבקר אותנו".

דוקטור מאיר ויסבורד, מנהל אגך ילודים ופגייה, הפגייה במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו, נתניה, 26 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
"שיגדל בחיק משפחה מאוד אוהבת ושביום מן הימים יגיע לבקר אותנו". ד"ר מאיר וייסבורד, מנהל אגף ילודים ופגייה בלניאדו/ניב אהרונסון
הפגייה במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו, נתניה, 26 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
התינוק נועם במחלת הפגים בבית החולים לניאדו בנתניה/ניב אהרונסון

"כשאין הורים בתמונה, הטיפול והליווי של התינוק הוא הרבה יותר מורכב", אמרה מורן כלפון, העובדת הסוציאלית של הפגייה. "המקרה של נועם הוא מקרה חריג ולשמחתנו די נדיר, זה לא קל לראות תינוק שאין מי שידאג לו ויחבק אותו, אבל לשמחתו בישראל חיות הרבה משפחות שהיו שמחות לאמץ תינוק", המשיכה כלפון. לדבריה, הטיפול במקרה של נועם מורכב גם מבחינת הטיפול הסוציאלי, "מעבר לטיפול הקריטי והחשוב של צוות הפגייה, מתווספת עבודת תיווך מול צוותי הרווחה של העירייה שצריכים לטפל ולמצוא את המקום אליו הוא ישתחרר בבוא היום, אנו שמחים שהיום הזה הגיע".

מורן מכלוף עובדת סוציאלית, הפגייה במרכז הרפואי צאנז ע"ש לניאדו, נתניה, 26 בפברואר 2019. ניב אהרונסון
"כשאין הורים בתמונה, הטיפול והליווי של התינוק הוא הרבה יותר מורכב", מורן כלפון, העובדת הסוציאלית של הפגייה בלניאדו/ניב אהרונסון

לוסאן ג'ייקוב, העובדת הזרה מהפיליפינים שמצאה את התינוק סמוך למכולת שכונתית בנתניה והזעיקה את מד"א, סיפרה לוואלה! NEWS כי "החבאתי וניגבתי את התינוק בחולצה שלי. אמרתי למישהי ברחוב שיש לי תינוק ואני לא יודעת מה לעשות, והיא התקשרה למשטרה". על פי הערכת צוות הרפואה שהגיע למקום, התינוק נולד שעות ספורות לפני כן, ופונה לבית החולים לניאדו שבעיר. חובש רפואת חירום במד"א, דניאל אברג'יל, סיפר כי "כשהגעתי לרחוב אישה בשנות ה-40 לחייה סימנה לי מהחלון לעלות אליה לדירה. היא סיפרה שהיא מצאה את התינוק ברחוב והעלתה אותו אליה הביתה". הוא הוסיף שבדק את התינוק, שהיה בהכרה ובכה "הוא סבל מהיפותרמיה קלה, ולכן עטפתי אותו בשמיכות כדי לחמם אותו. הכנו את ניידת הטיפול הנמרץ לקראתו והדלקנו את החימום ברכב. לאחר מכן, פינינו אותו להמשך בדיקות כשמצבו יציב".

"ננטש על ידי הוריו, אך אומץ על ידי מדינה שלמה"

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "מינהל הרווחה והשירותים החברתיים של העירייה טיפל וליווה את התינוק מרגע מציאתו. לצד הדאגה לשלומו וניסיונות, בסיוע המשטרה, לאיתור האם, פעל מינהל הרווחה גם במישור המשפטי למציאת משפחה קבועה ומטיבה עבורו על מנת למנוע טלטולו ממסגרת זמנית למשפחה קבועה. ליווי התינוק ששהה בבית החולים נעשה סביב השעון גם באמצעות הפעלת עמותת 'חיבוק ראשון' ודאגה לשלומו הרפואי והרגשי, שכלל ביקורים עד לרגע העברתו למשפחה קבועה שנמצאה מתאימה עבורו". בעירייה הוסיפו כי "למרות הרצון למצוא את הוריו של התינוק, הדבר לצערנו לא קרה. מרגשת הייתה ההתעניינות של הציבור לאורך הדרך, אמנם התינוק ננטש על ידי הוריו אך אומץ על יד מדינה שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully