וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הירי וההצתות: המשטרה פשטה על טובא זנגרייה ועצרה חשודים

25.2.2019 / 7:50

13 חשודים נעצרו בחשד למעורבות במהומות שפרצו בכפר שבגליל העליון. אישה נפצעה באורח קל מירי לעבר ביתה, וכן אחד החשודים נורה אף הוא לאחר שפתח באש לעבר כוחות משטרה. ארבעה חודשים מאז הבחירות המקומיות ובטובא זנגרייה לא יודעים רגע של שקט

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, עריכה: ניר חן

בכפר טובא זנגרייה שבגליל העליון פרצו שוב עימותים אלימים, ובמהלך הלילה (שני) נעצרו 13 חשודים בחשד למעורבות באירועים, ובהם ירי לעבר שוטרים וירי באוויר, הצתת בתי עסק וידויי אבנים. בנוסף לכך, במהלך הלילה סרקו כוחות משטרה בבתים בניסיון לאתר חשודים נוספים שנמלטו מהמקום. העצורים יובאו הבוקר לדיון בבקשה להאריך את מעצרם בבית משפט השלום בקריית שמונה.

בשעות הערב המוקדמות שוטרים שפעלו בטובא זנגרייה הבחינו בכלי רכב ובו רעולי פנים חמושים שברחו מכפר לאחר שירו לעבר בית בכפר, ממנו אישה מבוגרת נפצעה באורח קל. כוחות משטרה פתחו במרדף רכוב אחרי הרכב הנמלט, במהלכו פתח אחד החשודים באש לעבר השוטרים. הוא נורה על ידי המשטרה, נעצר ופונה לקבלת טיפול בבית החולים.

לקריאה נוספת בנושא
בפעם השנייה השבוע: מקום המפגש של המועצה הצפונית הוצת
יורה על בית ראש המועצה - ונדרס: תיעוד ירי העבריינים אחרי הבחירות
חשד להצתה: שריפה פרצה בבניין מועצת טובא-זנגרייה אחרי הבחירות

עימותים אלימים בכפר טובא זנגרייה, 24 בפברואר 2019. דוברות משטרת ישראל
כוחות משטרה בטובא זנגרייה, אמש/דוברות משטרת ישראל

אירועי אלימות התרחשו בכפר הגלילי גם שלשום, במהלכם פתחו חשודים בירי לעבר בית ביישוב שממנו נפצעה אישה בת 70, ירי לעבר כוח משטרה שבו נפגע גבר בן 31, הצתת חנות והשחתת רכבו של איש חינוך במקום. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לכפר ופתחו בחקירה.

העימותים נמשכו בכפר לאורך כל היום. במהלך שעות הערב המוקדמות עצרו כוחות המשטרה חשוד בירי לעבר שוטרים, זאת לאחר מרדף מלווה בקרב יריות. תחילה זוהה החשוד כשהוא יורה לעבר בית ביישוב ממנו נפצעה קל מרסיסים אישה בת 70 שפונתה לבית החולים זיו בצפת. השוטרים רדפו אחרי היורה שנמלט במכונית, במהלך המרדף נורתה אש לעבר ניידת המשטרה. השוטרים השיבו בירי והחשוד, גבר בן 31, נפצע באורח בינוני אך יציב עם פגיעות בגפיים ובגב. הוא פונה גם כן לטיפול בבית החולים זיו.

עוד באותו נושא

קרב יריות עם שוטרים בלב הכפר: גל אלימות בטובא זנגרייה | תיעוד

לכתבה המלאה
ירי על בית ראש המועצה בטובא זנגריה - 9 בנובמר 2018. מערכת וואלה! NEWS
גל אלימות קשה מאז הבחירות המקומיות. ירי על בית ראש המועצה, נובמבר/מערכת וואלה! NEWS

מאז הבחירות המקומיות בכפר עובר על היישוב גל אלימות קשה מאוד, במהלכו נורו יריות על ביתו של ראש המועצה המקומית והוצתו מבנים רבים, בהם בית המועצה המקומית. מאז ששני הכפרים הבדואים - טובא זנגרייה - אוחדו לכדי מועצה מקומית אחת ב-1988, עמד בראש המועצה חוסיין אלהייב, למעט בשנים 2013-2008 בהן היה ביישוב ראש מועצה ממונה.

בבחירות שהתקיימו לפני כארבעה חודשים ניצח עו"ד ויסאם פאיז עומאר את אלהייב. מאז היישוב לא יודע רגע של שקט. כחודש אחרי הבחירות ירו אלמונים לעבר ביתו של ראש המועצה החדש. לאחר מכן ניסו יריביו לסכל את קיומה של ישיבת המועצה הראשונה והציתו פעמיים את בניין המועצה. לאחר מכן הוצתו בית הנוער בישוב ובניין משרדים באזור התעשיה צח"ר, שבין טובא זנגרייה לראש פינה. במשרדים אלו אמורה הייתה להתקיים הישיבה הראשונה של מועצת טובא זנגרייה מאז הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully