וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב יריות עם שוטרים בלב הכפר: גל אלימות בטובא זנגרייה | תיעוד

24.2.2019 / 22:53

גל האלימות הקשה בכפר שבגליל העליון ברקע הבחירות המקומיות נמשך. באחד מהאירועים ירו אלמונים לעבר בית ומהירי נפצעה קל אישה בת 70. במהלך מרדף אחר חשוד במעשה החל קרב יריות עם שוטרים שהסתיים בפציעתו באורח בינוני. באירוע נוסף הוצתו רכב ומכולת

צילום: תוכן גולשים – שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, עריכה: ניר חן

שוב אלימות בכפר טובא זנגרייה: בכפר שבגליל העליון התרחשו היום (ראשון) מספר אירועי אלימות בהם ירי לעבר בית ביישוב שממנו נפצעה אישה בת 70, ירי לעבר כוח משטרה שבו נפגע גבר בן 31, הצתת חנות והשחתת רכבו של איש חינוך במקום. כוחות גדולים של משטרה הגיעו לכפר ופתחו בחקירה אולם מאז הבחירות המקומיות, עובר על הישוב גל אלימות.

אירועי האלימות נמשכו בכפר לאורך כל היום. במהלך שעות הערב המוקדמות עצרו כוחות המשטרה חשוד בירי לעבר שוטרים, זאת לאחר מרדף מלווה בקרב יריות. תחילה זוהה החשוד כשהוא יורה לעבר בית ביישוב ממנו נפצעה קל מרסיסים אישה בת 70 שפונתה לבית החולים זיו בצפת. השוטרים רדפו אחרי היורה שנמלט במכונית, במהלך המרדף נורתה אש לעבר ניידת המשטרה.

השוטרים השיבו בירי והחשוד, גבר בן 31, נפצע באורח בינוני אך יציב עם פגיעות בגפיים ובגב. הוא פונה גם כן לטיפול בבית החולים זיו.

מהומות בטובא זנגריה. אתר רשמי
קרב יריות עם כוחות המשטרה בלב הכפר. טובא זנגרייה, הערב/אתר רשמי

מוקדם יותר היום, מספר רעולי פנים הגיעו לקיוסק, הוציאו את המוכרת והציתו את המקום. לאחר המעשה הם ירו באוויר ונמלטו. לא היו נפגעים אולם נזק נגרם למקום. באירוע אחר הגיעו שלושה רעולי פנים לחניית כלי רכב הסמוכה לבית ספר וגרמו נזק לרכבו של עובד המקום. במהלך מנוסתם ביצעו החשודים ירי באוויר ולא היו נפגעים באירוע. שוטרים שהגיעו למקום פתחו בחקירה ומחפשים אחר חשודים במעשה.

עוד באותו נושא

יורה על בית ראש המועצה - ונדרס: תיעוד ירי העבריינים אחרי הבחירות

לכתבה המלאה

חוסר שקט מעל לשלושה חודשים: ירי לבית ראש המועצה, והצתת משרדים

מאז הבחירות המקומיות בכפר עובר על הישוב גל אלימות קשה מאד, במהלכו נורו יריות על ביתו של ראש המועצה המקומית והוצתו מבנים רבים, בהם בית המועצה המקומית. מאז ששני הכפרים הבדואים - טובא זנגרייה - אוחדו לכדי מועצה מקומית אחת ב-1988, עמד בראש המועצה חוסיין אל הייב, למעט בשנים 2013-2008 בהן היה בישוב ראש מועצה ממונה.

בבחירות שהתקיימו לפני שלושה חודשים וחצי ניצח עו"ד ויסאם פאיז עומאר את אלהייב. מאז הישוב לא יודע רגע של שקט. כחודש אחרי הבחירות ירו אלמונים לעבר ביתו של ראש המועצה החדש. לאחר מכן ניסו יריביו לסכל את קיומה של ישיבת המועצה הראשונה והציתו פעמיים את בניין המועצה. לאחר מכן הוצתו בית הנוער בישוב ובניין משרדים באזור התעשיה צח"ר, שבין טובא זנגרייה לראש פינה. במשרדים אלו אמורה הייתה להתקיים הישיבה הראשונה של מועצת טובא-זנגרייה מאז הבחירות.

מהומות בטובא זנגריה. אתר רשמי
הציתו את המכולת ירו באוויר ונמלטו. טובא זנגרייה, היום/אתר רשמי

היישוב סובל בשנים האחרונות מאלימות קשה והתנגשויות בין חמושים. לפני שנה אף נעצרו תפסו חשודים בניהול כנופיה שעסקה בסחיטה באיומים ברחבי הצפון. משפטם עדיין מתנהל. גם בתקופה בה כיהן בישוב תא"ל במיל' צביקה פוגל כראש מועצה ממונה בין 2013-2008, הוא ספג איומים, על משרדו בבניין המועצה נורו יריות ומכוניתו הוצתה.

נוכח האלימות הקשה נפתחה לאחרונה נקודת משטרה בכפר. מהמשטרה נמסר הערב כי "משטרת ישראל מפעילה כוחות רבים, גלויים וסמויים בכפר מאז ארועיי האלימות האחרונים במקום, וזאת מתוך מטרה לשמור על בטחון התושבים להבטיח את שלומם ולהשיב את השקט למקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully