וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המשבר: סעודיה מינתה שגרירה ראשונה בארה"ב

המינוי של רימה בנדאר מגיע על רקע היחסים העכורים סביב רצח העיתונאי חאשוקג'י, והיא תחליף את אחיו של יורש העצר ששב לממלכה. היא תידרש להתמודד עם קונגרס הרוצה להעניש את ריאד בשל הרצח והמלחמה בתימן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ערב הסעודית מינתה שגרירה חדשה בארצות הברית, הנסיכה רימה בינת בנדאר מונתה לשגרירה בארה"ב - כך נמסר אמש (שבת) בצו מלכותי, זאת בצל התדרדרות היחסים בין שתי המדינות בעקבות רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י.

באנדר הנה האישה הראשונה בתפקיד השגרירה לוושינגטון , והיא עתידה להחליף את הנסיך ח'אלד בן סלמאן, שמונה לסגן שר הביטחון של ערב הסעודית. הנסיך חאלד הנו אחיו הצעיר של יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שליט המדינה בפועל, המשמש גם כשר הביטחון.

המינוי הגיע לאחר גל הכחשות מצד הממלכה על שידעה משהו על היעלמותו של העיתונאי חאשוקג'י באוקטובר האחרון, דבר מה שהביא את ערב הסעודית להודות כי העיתונאי אכן נרצח על ידי צוות בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, אך זו הייתה פעולה סוררת שלא מטעמה.

בעקבות כך, איימו מחוקקים בארצות הברית כי ינקטו בסנקציות קשות נגד ערב הסעודית, שראו ביורש העצר הסעודי בן סלמאן כאחראי לרצח באופן אישי. רצח העיתונאי משך תשומת לב לפעולותיה של ערב הסעודית כראש הקואליציה הצבאית בתימן, שמצאה עצמה במה שהאו"ם כינה כמשבר ההומניטרי הגרוע בעולם. מוקדם יותר החודש, בית הנבחרים האמריקני הצביע ברוב גורף על סיום מעורבותה של ארצות הברית במאמץ המלחמתי של ערב הסעודית בתימן.

עוד בוואלה! NEWS
להעלים ראיות באלף מעלות: "שרידיו של חאשוקג'י נשרפו בתנור"
הדד-ליין עבר: טראמפ לא מסר את החלטתו על סנקציות בפרשת חאשוקג'י
אקדח מעשן? "יורש העצר הציע 'להשתמש בכדור' נגד חאשוקג'י"

הנסיכה רימה בינת בנדאר מונתה לשגרירת ערב הסעודית בארצות הברית. getty, GettyImages
רימה בינת בנדאר, שגרירת ערב הסעודית בארצות הברית/GettyImages, getty

עם זאת, בדוח שחובר החודש על ידי נציגים דמוקרטים מוועדת הביקורת בבית הנבחרים, עולה כי בכירים בממשל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לרבות היועץ לביטחון לאומי מייקל פלין, שמילא את התפקיד זמן קצר לפני שפוטר, פעלו יחד עם קציני צבא משוחררים כדי לעקוף את הליך קבלת ההחלטות השגרתי ולקדם ייצוא של מידע, בין היתר לערב הסעודית, שמומחים חששו כי יוכל לשמש להפצת טכנולוגיה גרעינית במזרח התיכון.

לפי הדוח, החברה, IP3, המקדמת הפצה של טכנולוגיות גרעיניות ליצור חשמל, ביקשה לבנות את תחנות הכוח בסעודיה. מי שקידמו את ההצעה הם גנרלים לשעבר ופקידי ממשל שיכלו להרוויח כספית ממהלך שכזה. הנציגים הדמוקרטים טענו כי חושפי שחיתויות הציגו בפניהם ראיות לכך שהחברה עבדה בצורה הדוקה עם מקורביו של הנשיא דונלד טראמפ.

עוד נכתב בדוח כי שבוע אחרי שהושבע טראמפ כנשיא, סגנו של פלין לענייני המזרח התיכון, דרק הארווי, נפגש עם נציגי החברה בבית הלבן וביקש מהיועצים במועצה לביטחון לאומי לכלול את המידע בנוגע לתכנית במסגרת תדרוך שנועד להכין את טראמפ לשיחת טלפון עם מלך סעודיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully