וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדד-ליין עבר: טראמפ לא מסר את החלטתו על סנקציות בפרשת חאשוקג'י

9.2.2019 / 5:24

במסגרת חוק להגנת זכויות אדם ניתנו לנשיא ארה"ב 120 ימים להחליט מי האחראים על רצח העיתונאי והאם בכוונתה של וושינגטון להטיל עליהם סנקציות. לפי שעה, מסגרת הזמן חלפה - ובקונגרס עדיין לא קיבלו תשובה. הדמוקרטים תקפו: "או שטראמפ מציית לחוק או שהוא מפר אותו"

עריכה: טל רזניק

ממשל טראמפ אותת הלילה (שבת) שאין בכוונתו לעמוד במועד שניתן לו כדי להשיב לקונגרס על השאלה האם יטיל סנקציות על האחראים לרצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י. בחודש אוקטובר, מחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים השתמשו בחוק מגניצקי לזכויות האדם כדי לתת לנשיא דונלד טראמפ פרק זמן של 120 ימים עד שיודיע על החלטתו על מי להטיל את האחריות על הרצח והאם לפעול נגד אותם אישים. המועד האחרון הוא ה-8 בפברואר, ובקונגרס אומרים כי הבית הלבן עדיין לא מסר את החלטתו.

יש מי שקיוו לקבל את ההודעה בתחילת השבוע הבא, אך הצהרתו של גורם בכיר בממשל ציננה את תקוות השווא: "הנשיא שומר על שיקול הדעת שלו לפעול על פי דרישת הקונגרס כאשר הדבר מתאים. הממשל האמריקני ימשיך להתייעץ עם הקונגרס ולעבוד יחד איתו כדי לתת דין וחשבון על הרג ג'מאל חאשוקג'י".

עוד בוואלה! NEWS:
אקדח מעשן? "יורש העצר הציע 'להשתמש בכדור' נגד חאשוקג'י"
פותו למלונות פאר: מי עוקב אחרי חושפי המעורבות הישראלית ברצח חאשוקג'י?
"שימו את איבריו בשקיות": ספר חדש חושף פרטים אפלים על רצח חאשוקג'י

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהצהרה מיוחדת על סיום השבתת הממשל, 25 בינואר 2019. רויטרס
"הנשיא שומר על שיקול הדעת שלו". טראמפ/רויטרס

פרשת חאשוקג'י, שכתב עבור ה"וושינגטון פוסט" ונהרג בקונסוליה באיסטנבול באוקטובר, עוררה זעם עולמי כלפי ערב הסעודית שמכחישה מצדה את ההאשמות על אחריותה למותו. למרות הכחשותיה, ביום חמישי האחרון דווח ב"ניו יורק טיימס" כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אמר שנה לפני התקרית כי הוא "ישתמש בכדור" נגד חאשוקג'י אם האחרון לא ישוב למולדתו ויפסיק למתוח ביקורת על השלטון הסעודי.

בעקבות היעדר המענה תקפו חברי קונגרס את טראמפ, שמתנגד לסנקציות על ערב הסעודית בגלל החשיבות הכלכלית שיש לעסקאות הנשק שלה עם ארצות הברית. אליוט אנגל, יו"ר הוועדה לענייני חוץ מהמפלגה הדמוקרטית, אמר כי "סירובו של הממשל להתמודד עם הסוגיה הזאת וליידע את הקונגרס מדגישה את הצורך להגיע לשורש המניעים שמאחורי מדיניות החוץ של טראמפ". גם דוברו של הסנאטור הדמוקרטי הבכיר בוב מננדז מסר כי "החוק ברור" ודורש מטראמפ להכריע בנוגע לשאלת הסנקציות: "לנשיא אין שיקול דעת כאן. או שהוא מציית לחוק או שהוא מפר אותו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
העיתונאי הסעודי ג'מאל חאשוקג'י בכנס בלונדון, ספטמבר 2018. רויטרס
ערב הסעודית מכחישה את ההאשמות נגדה. חאשוקג'י/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully