וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו המלח שכיכב בנשיקה שסימלה את סיום מלחמת העולם השנייה

ג'ורג' מנדוסה, שנשק לאחות צעירה בחגיגות בכיכר טיימס סקוור עם ההכרזה על כניעתה של יפן, הלך לעולמו בגיל 95. התמונה שתיעדה את הרגע הפכה לאחת המפורסמות במאה ה-20 ולסמל לניצחון במלחמה. בתו סיפרה כי הוא היה גאה מאוד בשירות שלו, בתמונה ובמה שסימלה

האחות גרטה צימר פרידמן, מהתמונה ממלחמת העולם השנייה שבה היא מתנשקת עם מלח, הלכה לעולמה, 1945, 8 בספטמבר 2016. AP
אחד מסמלי חגיגות הניצחון במלחמת העולם השנייה/AP

המלח שלחם בצי האמריקני וכיכב בתמונה המפורסמת, שצולמה במהלך חגיגות סיום מלחמת העולם השנייה בטיימס סקוור שבניו יורק, הלך אתמול (ראשון) לעולמו בגיל 95. בתצלום, שהפך מאז פרסומו בשנת 1945 לסמל, נראה ג'ורג' מנדוסה מנשק בהתלהבות את האחות גרטה צימר פרידמן, שמתה לפני כשלוש שנים.

מנדוסה היה אחד החוגגים עם כניעתה של יפן בכיכר המפורסמת בניו יורק. לימים סיפר כי היה בחופשה במנהטן עם ההכרזה על סיומה של המלחמה, ונסחף בלהט הרגע כשראה אחות צעירה ונשק לה לרגל הניצחון. התמונה שתועדה על ידי הצלם אלפרד איזנשטדט ופורסמה במגזין "לייף" הפכה לאחת המפורסמות במאה ה-20 ולסמל החגיגות.

בתו, שרון מולר, סיפרה כי אביה חיה בגאווה בזכות התמונה והמורשת לזה זכה, שכוללת פסל בדמות הנשיקה שמוצב בסן דייגו שבקליפורניה. "הוא היה גאה מאוד בשירות שלו, בתמונה ובמה שסימלה", אמרה מולר. "תמיד, במשך שנים רבות, היא הייתה חלק חשוב בחייו".

עוד בעולם
פיצול במפלגת הלייבור: חברי פרלמנט פרשו לסיעה חדשה בגלל קורבין
עומאן: אין נרמול יחסים עם ישראל, התנאי לכך הוא מדינה פלסטינית
הכורדים בסוריה קוראים לאירופה: הגנו עלינו מפני טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully