וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות בדרום: שיבושים וסגירה צפויה של מעבר כרם שלום לסחורות

17.2.2019 / 19:33

מקורות בפיקוד דרום מסרו כי ברשות הפלסטינית החליטו כי אנשי המכס מהצד הפלסטיני לא יגיעו אל כרם שלום על רקע הרחבת מעבר הסחורות ממצרים לרצועת עזה. בחודש האחרון הצטמצם היקף כניסת משאיות לאזור

צילום: שי מכלוף

מתיחות בדרום רצועת עזה: שיבושים עד כדי סגירה של מעבר כרם שלום לסחורות עבור רצועת עזה צפויים מחר, כך מסרו הערב (ראשון) מקורות בפיקוד דרום. לדבריהם, ברשות הפלסטינית ברמאללה החליטו כי מחר אנשי המכס מהצד הפלסטיני במעבר לא יגיעו על רקע הרחבת מעבר הסחורות ממצרים לרצועת עזה. לפי מקורות בפיקוד הדרום, ההשבתה נעשית על מנת להגביר את הלחץ בזירה הבינלאומית למציאת פתרון למשבר הכלכלי ברצועה. גם בתחילת החודש הוחלט להשבית את המעבר, והוא לא פעל במשך יום אחד.

ברשות הפלסטינית מתחו ביקורת חריפה על הקשר ההולך ומתהדק בין חמאס למצרים והמקורות בפיקוד הדרום הדגישו כי בחודש האחרון הולך ומצטמצם היקף המשאיות שעובר מהצד הישראלי לפלסטיני, והסחורות שנכנסים הם דלק וגז שתורמת קטאר.

עוד בוואלה! NEWS:
המשבר ברצועת עזה מחריף: סוחרים ישביתו מחר את מעבר כרם שלום
הבולם האחרון: המלחמה הכלכלית מלב צינור החמצן של עזה
הקבינט החליט לקזז 500 מיליון שקלים מכספי הרשות הפלסטינית

מעבר כרם שלום 15 באוגוסט 2018. שי מכלוף
מעבר כרם שלום/שי מכלוף

במסגרת הבנות בין הרשות הפלסטינית (רש"פ) למצרים וישראל הוחלט כי מעבר רפיח יפתח למעבר סחורות והולכי רגל כשבצד הפלסטיני יעמדו אנשי הרש"פ ולא חמאס. במתכונת זו עבד המעבר לפני יותר מחודשיים. כך למעשה נכנסו סחורות לרצועת עזה מישראל דרך מעבר כרם שלום וממצרים לרצועת עזה דרך מעבר רפיח.

התפנית החלה כשיו"ר הרשות אבו מאזן נפגע מכך שקטאר העבירה ישירות מיליוני דולרים לחמאס ולא דרכו ובתגובה לכך החליט לאסור על אנשיו לעמוד בצד הפלסטיני של מעבר רפיח. מעבר הולכי הרגל הופסק על ידי מצרים למעט מקרים הומניטאריים אך מסיבה לא ברורה מעבר הסחורות המשיך לפעול כרגיל.

לפי ההסכמים האזוריים מצרים לא יכולה להפעיל את מעבר הסחורות ברפיח בשיתוף פעולה עם חמאס מאחר והוא מוגדר על ידי ארה"ב כארגון טרור. למרות זאת המשיכה מצרים להפעיל את המעבר במקביל לעצימת עיניים בירושלים וביקורת חריפה של הרש"פ. מה שנוצר בפועל הוא שחמאס מקבלת סחורות דרך מעבר רפיח כולל את המיסוי מהסחורות ומצרים מרוויחה כסף רב בשל ייצוא ממצרים לרצועת עזה. לדברי מקורות בפיקוד הדרום בזמן שהיקף הסחורות ממצרים עלה היקף הסחורות מישראל ירד משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully