וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר ברצועת עזה מחריף: סוחרים ישביתו מחר את מעבר כרם שלום

5.2.2018 / 6:44

הסוחרים הפלסטינים ימנעו כניסת משאיות סחורות מישראל, על מנת לעורר מודעות למצב הכלכלי המידרדר ברצועה. במערכת הביטחון העריכו כי אם המחאה לא תתרחב העברת הסחורות תידחה לשבוע הבא: "לא חסר מזון בעזה. המחסנים שלהם מלאים אבל אין לציבור כסף לקנות מוצרים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן ושניר דבוש

הסוחרים ברצועת עזה יחסמו היום (שלישי) החל משעות הבוקר את הצד הפלסטיני במעבר כרם שלום שבדרום רצועת עזה. זאת, למרות ניסיונות של גורמים בישראל למנוע את ההשבתה, בהם מאמצים שנמשכו במהלך הלילה.

הסוחרים מתכוונים למנוע את כניסת המשאיות העמוסות בסחורות שונות מהצד הישראלי ואף למנוע העברת מיכלי דלק. עם זאת, הם יאפשרו מעבר למשאיות בודדות של תוצרת חקלאית ופסולת ברזל שיעברו לצד הישראלי.

הסוחרים הפלסטינים מתעקשים לעורר מודעות בינלאומית להחרפה במצב הכלכלי ברצועת עזה. במערכת הביטחון חוששים כי הידרדרות במצב הכלכלי ברצועת עזה עשויה להוביל להסלמה עם ישראל. מגורמי ביטחון נמסר כי עדיין לא ברור אם השביתה תתקיים יום אחד.

עדיין לא ברור כיצד ינהגו מנהלי מעברי כרם שלום בצד הישראלי והאם יאפשרו את העברת הסחורות לצד הפלסטיני שם יעמדו הסוחרים. גורמי ביטחון העריכו כי אם ההפגנה לא תתרחב תידחה הכנסת הסחורות לשבוע הבא. הסוחרים הפלסטינים הפכו לגורם מתווך בין הרחוב הפלסטיני ברצועת עזה לעולם החיצוני מכיוון שכרם שלום הוא המעבר היחידי שמעביר סחורות מגוונות - מזון, חומרי בנייה, דלק וגז - לרצועת עזה; לא בכדי מכונה המעבר "צינור החמצן של עזה".

עוד בנושא:
טראמפ לנתניהו: "ניתן כסף לפלסטינים רק אם יחזרו למו"מ"
בדרך לרעב: התגברות המחאה של תושבי עזה היא רק עניין של זמן
ימים אחדים לאחר תקיפת המנהרה: חודשה העברת הסחורות בכרם שלום

מעבר כרם שלום לקראת פתיחתו למעבר סחורות לרצועת עזה - 16 בינואר 2018. שי מכלוף
הסוחרים מבקשים לעורר מודעות למצוקה ברצועת עזה. מעבר כרם שלום בחודש שעבר/שי מכלוף

מיד לאחר ההכרזה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בקיץ 2017 על קיצוץ של 30% במשכורותיהם של עשרות אלפי פקידים ברצועת עזה מיהרו סוחרים מקומיים להכניס דרך מעבר כרם שלום את הסחורות שנותרו במחסנים בישראל עקב חשש שהמצב הכלכלי יחריף ויגרור אחריו החרפה במצב הביטחוני, כך שלא יהיה ניתן להכניס סחורות על גבי המשאיות. החלטה נוספת שדרדרה את המצב ברצועה היא הודעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על קיצוץ משמעותי בתמיכה בסוכנות הסעד לפליטים פלסטינים (אונר"א).

מקורות בפיקוד דרום אמרו כי: "לא חסר מזון בעזה. המחסנים שלהם מלאים אבל אין לציבור כסף לקנות מוצרים. כתוצאה מהמשבר הכלכלי בעזה אין הרבה כסף ולכן המשפחות קונות פחות. הסוחרים תקועים עם סחורות שהציבור לא יכול לקנות וככל שיעבור הזמן הם יצטרכו לזרוק מוצרים לפח ואף יתקשו לממן ייבוא של סחורות נוספות בעתיד".

(עדכון ראשון: 23:26)

עוד באותו נושא

ליברמן על עזה: "המצב ברצועה קשה - אבל לא מדובר במשבר"

לכתבה המלאה
היקף הסחורות שעברו בכרם שלום בשנת 2017. מערכת וואלה!
היקף הסחורות שעברו בכרם שלום בשנת 2017/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully