וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החליט לקזז 500 מיליון שקלים מכספי הרשות הפלסטינית

בדיון הקבינט הציגו גורמי הביטחון דוח שסוקר את תשלומי הרשות למחבלים ולבני משפחותיהם בשנה האחרונה. כחלק מהחוק להקפאת משכורות מחבלים, הוחלט לקזז את אותו הסכום מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית. אבו מאזן הגיב על אישור החוק: "להחלטה יהיו השלכות חמורות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: תומר לוי

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (ראשון) על קיזוז של כ-502 מיליון שקלים מהכספים מהרשות הפלסטינים כחלק מהחוק להקפאת משכורות מחבלים. בדיון הציגו גורמי הביטחון דוח שסוקר את תשלומי הרשות ב-2018 למחבלים ולבני משפחותיהם, והוחלט להקפיא את אותו סכום ולקזז אותו מכספי המסים.

מהקבינט נמסר כי "ראש הממשלה ושר הביטחון הנחה את גורמי הביטחון להעמיק את הבדיקות לגבי תשלומים נוספים שהרשות הפלסטינית משלמת בזיקה לטרור למחבלים ומשפחותיהם. ככל שמידע כזה יתקבל, סכום ההקפאה יעודכן בהתאם".

בתגובה לאישור חוק הקיזוז אמר דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה כי "ההחלטה להפסיק את משכורות השהידים והאסירים פסולה. לא נקבל שום פגיעה בפרנסה של גיבורינו האסירים ומשפחות החללים והפצועים. ההחלטה המצערת היא פגיעה חד צדדית בהסכמים החתומים ובהם הסכם פריז. להחלטה יהיו השלכות חמורות בכל הרמות והנושא יהיה בראש סדר העדיפויות בפגישת ההנהגה הפלסטינית בימים הקרובים".

עוד בוואלה! NEWS:
חמישה ימים לסגירת הרשימות: גנץ מאיץ המגעים על איחודים
"רצח הוא רצח": צעדת מחאה בקיבוץ של תהילה נגר נגד הסדר הטיעון
ברקע המשבר: ראש ממשלת פולין ביטל את הגעתו לוועידה בישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 11 באפריל 2018. יואב דודקביץ ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יואב דודקביץ ידיעות אחרונות

בחודש יולי האחרון מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים, כאשר 87 חברי כנסת הצביעו בעד ו-15 נגד. לפי הנוסח הסופי שאושר, הכספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים מהתמיכה שמעבירה לה ישראל "יוקפאו", אבל לא יקוזזו.

בנוסף לכך, לקבינט המדיני-ביטחוני תהיה את הסמכות להשיב את כל הכסף שהוקפא באותה שנה אם הרשות הפלסטינית לא העבירה כסף כלל למחבלים. המשמעות היא שאם בשנת 2019 הרשות הפלסטינית לא תעביר כספים למחבלים או בני משפחותיהם, לקבינט תהיה סמכות לשחרר את הכסף שהוקפא.

ביום ראשון שעבר, על רקע רצח אורי אנסבכר בת ה-19 בירושלים, הודיע נתניהו בישיבת הממשלה על כינוס ישיבת הקבינט שהתקיימה היום לטובת העברת ההחלטה. עוד אמר נתניהו כי עבודת המטה הדרושה לקיזוז הכספים תושלם עד סוף אותו השבוע, והבטיח כי "הכספים יקוזזו ושאיש לא יטיל בכך ספק".

(עדכון ראשון: 18:25)

עוד באותו נושא

"שאיש לא יטיל ספק": רה"מ נערך למימוש חוק קיזוז משכורות מחבלים

לכתבה המלאה
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס האזכרה ליאסר ערפאת 11 בנובמבר 2018. רויטרס, רויטרס
"להחלטה יהיו השלכות חמורות בכל הרמות". אבו מאזן/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully