וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך שבועיים: קברו של קרל מרקס בלונדון הושחת

17.2.2019 / 12:39

כתובות גנאי נגד הפילוסוף רוססו באדום על האנדרטה שלו, אחרי שזו ניזוקה ממכות פטיש בתחילת החודש. "לא משנה מה אתם חושבים על המורשת של מרקס, זאת לא הדרך להעלות נקודה", גינו בבית הקברות

אנדרטה לזכרו של קרל מרקס בבית קברות שבו הוא קבור בלונדון אחרי שרוססה בכתובות נאצה, 16 בפברואר 2019. רויטרס
"זיכרון לשואה הבולשביקית". האנדרטה של מרקס אחרי שהושחתה, אתמול/רויטרס

אנדרטה לזכרו של קרל מרקס בבית קברות בלונדון, שבו קבור אבי הקומוניזם, הושחתה בפעם השנייה בתוך פחות משבועיים. בתמונות שפורסמו אתמול (שבת) בטוויטר על ידי בית הקברות הייגייט נראו כתובות שרוססו באדום על קבר השיש של מרקס, שבתחילת החודש ניזוק מפטיש. גם ההספד שנכתב על הקבר לזכרו של מרקס, אשתו ונכדו, רוסס באדום.

"חוסר הגיון, טיפשות, בורות", אמרו בבית הקברות. "לא משנה מה אתם חושבים על המורשת של מרקס, זאת לא הדרך להעלות נקודה". הקבר של מרקס נחשב לאחד האתרים בעלי החשיבות ההיסטורית הגדולה ביותר בבריטניה כולה.

ההוגה הגרמני, שחיבר את "הקפיטל" והיה אחד ממחברי המניפסט הקומוניסטי יחד עם פרידרירך אנגל, חי בלונדון מ-1849 ועד מותו ב-1883. האנדרטה שלו הושחתה בעבר בצבע, וב-1970 היה ניסיון להרוס אותה עם פצצה.

לאחרונה היו כמה מקרי השחתות של אתרים בעלי חשיבות היסטורית בלונדון. בחודש שעבר הושלך צבע על פסלו של ראש הממשלה לשעבר ווינסטון צ'רצ'יל ועל פסל המנציח את פיקוד המפציצים של חיל האוויר המלכותי בפארק גרין.

עוד ידיעות מהעולם:
פילוסוף יהודי הותקף ע"י האפודים הצהובים: "ציוני מלוכלך, חזור לת"א"
דוח: אסד ביצע כ-300 מתקפות כימיות, רובן אחרי "הקו האדום" של אובמה
רוחאני: איראן רוצה יחסים קרובים עם כל המדינות במזה"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully