וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד ראשון נכנס לפריימריז הרפובליקניים: "טראמפ לא יציב לתפקיד"

מושל מסצ'וסטס לשעבר ויליאם וולד, שהתמודד כמועמד לסגן נשיא ארה"ב מטעם המפלגה הליברטריאנית, מתכנן לקרוא תיגר על מועמדותו של טראמפ ב-2020. בנאומו תקף את הנשיא שלדבריו "מותיר את האומה בסכנה כבירה". דוברת הבית הלבן נשאלה עליו והשיבה: "מי?"

צילום: רויטרס

מושל מסצ'וסטס לשעבר ויליאם וולד הודיע היום (שישי) על הקמת ועדה מייעצת לקראת האפשרות שיתמודד על הנשיאות - ובכך הפך לרפובליקני הראשון שקורא תיגר על הנשיא דונלד טראמפ. וולד, בן 73, אינו נהנה ממוכרות ציבורית רחבה, אך הוא נחשב לדמות מוערכת בקרב יוצאי הצבא ואנשי המפלגה הרפובליקנית.

לפני שנתיים התמודד כמועמד לסגן הנשיא מטעם המפלגה הליברטריאנית של ארצות הברית, שקיבלה כארבעה וחצי מיליון קולות השווים ל-3% מקולות הבוחרים. הוא נחשב לשמרן מבחינה כלכלית, אך עמדותיו בנוגע להפלות ולזכויות הקהילה הלהט"בית ליברליות ביחס למפלגה הרפובליקנית. הוא ידוע גם בסגנונו יוצא הדופן, כמי שחתם פעם מסיבת עיתונאים על ניקוי הנהר צ'ארלס ריבר כשהוא מפתיע את הנוכחים בקפיצה למים בלבוש מלא.

עוד בוואלה! NEWS:
פגישה עם טראמפ ו"פרויקט רומא": הישראלים שהציעו שירותי "מוסד פרטי"
שיא כל הזמנים: החוב הלאומי של ארה"ב תפח ל-22 טריליון דולרים
היוזמה הסודית ב-CIA: "ממשל טראמפ חיבל בתכנית הטילים האיראנית"

מושל מסצ'וסטס לשעבר וויליאם וולד בכנס בניו אינגלנד ב-15 בפברואר 2019. AP
"טראמפ מותיר את האומה בסכנה כבירה". וולד/AP

בדבריו בכנס בניו המפשייר אמר וולד כי טראמפ מותיר את האומה האמריקנית ב"סכנה כבירה". לדבריו, "יש לנו נשיא שסדרי העדיפויות שלו מוטים לקידום העצמי שלו ולא לטובת המדינה. אולי יש לו אנרגיה גדולה וכישרון, אבל הוא לא משתמש בהם בדרכים שמקדמות דמוקרטיה, אמת, צדק ושוויון הזדמנויות לכולנו. הוא פשוט לא יציב מספיק בשביל לבצע את תפקידו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ויליאם מי?

המהלך של וולד הופך את טראמפ לנשיא המכהן הראשון מאז ג'ורג' בוש ב-1992 שמתמודד עם יריב משמעותי על מועמדות לכהונה נוספת בבחירות המקדימות במפלגתו. בעוד ששיעורי שביעות הרצון מטראמפ נותרו נמוכים במשך כהונתו, הוא נחשב לפופולארי במיוחד בקרב המצביעים הרפובליקנים.

כשהתבקשה להגיב על דבריו של וולד, השיבה דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס: "מי?". בנוסף אליה, דוברת הוועידה הרפובליקנית קייסי סמדייל אמרה כי "המפלגה הרפובליקנית עומדת בתוקף מאחורי הנשיא. כל מאמץ לאתגר את מועמדותו של הנשיא לא יגיע לשום מקום".

דונלד טראמפ 15 בפברואר 2019. רויטרס
מועמד ראשון מולו על הבחירות לנשיאות ב-2020. טראמפ/רויטרס

במקביל, גם מושל אוהיו לשעבר ג'ון קייסיק רמז שהוא עשוי להתמודד על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. "כל האופציות נמצאות על השולחן ואנחנו נוטים לריצה לנשיאות", הודיע עוזרו של קייסיק, ג'ון וויבר, לסוכנות אי-פי.

גם מושל מרילנד לארי הוגאן נפגש עם המנהיג השמרן ביל קריסטול, שעושה מאמץ כדי לגייס מועמדים בכירים שיתמודדו מול טראמפ. קריסטול אמר על וולד כי לדעתו, "צריך לתת לו הרבה קרדיט על כך שהוא הראשון לקפוץ למים. אבל הוא לא יהיה האחרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully