וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא כל הזמנים: החוב הלאומי של ארה"ב תפח ל-22 טריליון דולרים

13.2.2019 / 6:41

משרד האוצר האמריקני אישר כי החוב הלאומי עלה בכשני טריליון דולר מאז ינואר 2017, אז נכנס הנשיא טראמפ לבית הלבן. בין הגורמים לעלייה המתמדת: הגדלת התקציב וקיצוצי המס. "החוב מאיים על החיים של כל אמריקני. מנהיגינו משאירים חשבון פתוח ובלתי נסלח לדור הבא"

צילום: רויטרס

החוב הלאומי של ארצות הברית חצה לראשונה את רף 22 טריליון הדולרים - כך הודיע הלילה (רביעי) משרד האוצר האמריקני. בין הגורמים שהביאו לעלייה המתמשכת בחוב: הוצאות קבועות כמו ביטוח לאומי וביטוח בריאות, הגדלת התקציב במספר תחומים בהסכמת שתי המפלגות, וקיצוצי המס שהוביל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנה שעברה.

מדובר בעלייה של שני טריליון דולר מאז ינואר 2017, אז נכנס טראמפ לתפקידו. משרד התקציב בקונגרס חוזה כי בקצב הנוכחי, החוב ימשיך לתפוח בקצב של למעלה מטריליון דולר בשנה.

עוד סיפורים מהעולם בוואלה! NEWS:
בדרך למאסר עולם? בית משפט בארה"ב הרשיע את ברון הסמים אל צ'אפו
1,112 איש על הכוונת: טורקיה פתחה במבצע ענק נגד יריבו של ארדואן
דחף וקילל: צלם של ה-BBC הותקף בעצרת של טראמפ

דונלד טראמפ מדבר לתקשורת 4 בינואר 2019. רויטרס
מדובר בעלייה של שני טריליון דולר מאז ינואר 2017, אז נכנס טראמפ לתפקידו/רויטרס

"זו תזכורת נוספת לחשבון הפתוח והבלתי נסלח שמנהיגינו משאירים לדור הבא", אמרו אדוארד רנדל וג'אד גרג, המובילים קמפיין לטיפול בחוב. לדבריהם, "זה הזמן של הקונגרס לפעול ולשים אותנו במסלול בר קיימא. חוסר האחריות הפיסקלית בשנים האחרונות היה מזעזע, כאשר רק לבודדים יש תכנית של ממש. אנחנו צריכים הנהגה אחראית לטיפול בחוב".

"החוב הלאומי שלנו משמעותי בגלל שהוא מאיים על החיים של כל אמריקני", אמר מייקל פטרסון, מנכ"ל של קרן הבוחנת את גובה התקציב. לדבריו, "בעודנו ממשיכים ללוות טריליון אחרי טריליון, עלויות הריבית מכבידות על הכלכלה וגורמות לכך שקשה יותר לממן השקעות בעתיד שלנו. אנחנו כבר משלמים מיליארד דולר ריבית מדי יום, ונשלם סכום בלתי נתפס של 7 טריליון דולר ריבית על פני העשור הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully