וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,112 איש על הכוונת: טורקיה פתחה במבצע ענק נגד יריבו של ארדואן

12.2.2019 / 21:49

הפעילות ב-73 מחוזות מכוונת נגד חשודים ברמאות במבחני קבלה למשטרה ב-2010, אם כי לא ברור אם הם משרתים בכוחות הביטחון. "אנחנו נחסל אותם", אמר שר הפנים על תומכי גולן, שמואשם בניסיון ההפיכה ב-2016

עריכה: ניב מעוז

טורקיה פתחה היום (שלישי) באחד המבצעים הגדולים ביותר שלה נגד תומכי המטיף הגולה פתהוללה גולן, יריבו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, והורתה על מעצרם של 1,112 אנשים. המבצע, שלפי הדיווחים בכלי התקשורת קשור לניסיונות לזייף במבחנים לקבלה למשטרה, מראה כי הרשויות לא מרפות בדיכוי שבו פתחו אחרי ניסיון ההפיכה לפני שנתיים וחצי.

סוכנות הידיעות הרשמית אנאדולו דיווחה כי אותם מבחנים, לקבלה לתפקיד סגני מפקחים, התקיימו ב-2010 ולכאורה חלק ממי שעבר אותם קיבל את השאלות אליהם מראש. לפחות 124 חשודים נעצרו עד כה בפעילות שנפתחה בהוראת התביעה באנקרה והתרחבה ל-76 מחוזות. לא ברור כמה מהם, אם בכלל, משרתים במשטרה.

שר הפנים סולימאן סוילו אמר אתמול כי מבצע גדול נגד תומכיו של גולן עומד לצאת לדרך. "הרשעים לא יצליחו בהונאות שלהם כפי שהם עשו, אנחנו נחסל אותם", אמר.

משטרו של ארדואן מאשים את גולן, שחי בגלות בארצות הברית מאז 1999, ביצירת רשת חשאית שחדרה למוסדות המדינה, כולל לכוחות הביטחון, למערכת המשפט ולמשרדי הממשלה, לעתים דרך רמאות במבחנים, כדי ליצור "מדינה מקבילה". גולן מכחיש את מעורבותו בניסיון ההפיכה, שבו נהרגו כ-250 אנשים.

(עדכון ראשון 14:10)

לקריאה נוספת בנושא
טורקיה: טראמפ אמר לארדואן שהוא פועל להסגרת יריבו
דיווח: טראמפ רצה להסגיר את יריבו של ארדואן כדי לשחרר לחץ מסעודיה
80 אזרחים מ-18 מדינות: מבצעי החטיפות החשאיים של טורקיה

משפט ראווה לנאשמים בניסיון ההפיכה בטורקיה, אנקרה, יולי 2017. AP
משפט ראווה לנאשמים בניסיון ההפיכה באנקרה, יולי 2017/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully