וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: טראמפ אמר לארדואן שהוא פועל להסגרת יריבו

16.12.2018 / 20:57

שר החוץ טען כי שני הנשיאים שוחחו על סוגיית הסגרתו של המטיף הגולה גולן בשולי פסגת G20. לא ברור אם לממשל יש אכן סמכות לעשות זאת, ובחודש שעבר דווח כי המשרדים הרלוונטיים דחו זאת על הסף

רויטרס

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו אמר היום (ראשון) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פועל להסגרת המטיף פתהוללה גולן. לדבריו, הוא שוחח על כך עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעת פסגת ה-G20 בארגנטינה בחודש שעבר. גולן מואשם על ידי אנקרה בתכנון ההפיכה ב-2016, אולם הוא מכחיש זאת. "בארגנטינה, טראמפ אמר לארדואן כי הם עובדים על הסגרת גולן ואנשים נוספים", אמר צ'בושאולו במסיבת עיתונאים בדוחא, בירת קטאר.

סוגיית הסגרתו של גולן היא אחת משורשי המתיחות בין שתי החברות בנאט"ו, לצד התמיכה של וושינגטון בכורדים בסוריה. עם זאת, לא ברור אם הממשל אכן יכול להסגיר את איש הדת, החי בפנסילבניה. בחודש שעבר דווח ב-NBC כי הבית הלבן פנה למשרד המשפטים, ה-FBI ולמשרד לביטחון המולדת כדי לבחון את מעמדו של גולן, אולם נתקל ב"זעם" מצד אנשי המקצוע בסוכנויות הרלוונטיות.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: טראמפ רצה להסגיר את יריבו של ארדואן כדי לשחרר לחץ מסעודיה

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פסגת נאט"ו בבריסל. רויטרס
ארדואן וטראמפ בפסגת נאט"ו בבריסל, יולי/רויטרס

לפי הדיווח, נשיא ארצות הברית סבור כי הסגרתו של גולן לטורקיה תוכל לפייס אותה ביחס לרצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י להקל מהלחץ של אנקרה על ריאד. עם זאת, בטורקיה הבהירו כי הם לא קושרים בין שני המקרים. גם טראמפ הכחיש זאת.

ארדואן אמר בשבוע שעבר כי טורקיה תתחיל ביוזמות חדשות כדי לפגוע במימון של תומכיו של גולן מחוץ למדינה. "לאחרונה ראיתי דוח מהימן של ה-FBI על ההתחמקות מתשלום מסים על ידי ארגונו של גולן", אמר צ'בושאולו.

חבר דמוקרטי בבית הנבחרים של ארצות הברית, ביל פסקרל, אמר כי הדיווחים לפיהם טראמפ שוקל להסגרת יריבו מראים את "הזיקה שלו לאנשים בעלי כוח והשפעה". "לא מגיע למר גולן להיות כלי משחק בניסיונות של טראמפ לכסות על הרצח של תושב ארצות הברית עבור משפחת המלוכה הסעודית, שפחות ופחות מצייתת לחוק", אמר פסקרל בהצהרה.

(עדכון ראשון: 13:23)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
המטיף פתהוללה גולן בביתו במדינת פנסילבניה. פברואר 2014. רויטרס
מכחיש כי הוא מעורב בניסיון ההפיכה. גולן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully