וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

80 אזרחים מ-18 מדינות: מבצעי החטיפות החשאיים של טורקיה

6.4.2018 / 1:01

סגן ראש הממשלה חשף כי עשרות מאזרחי המדינה, החשודים בקשרים עם המטיף המואשם בניסיון ההפיכה, הובאו לשטחה בפעילות מיוחד. עם זאת, עוזרו של ארדואן טוען כי הכול היה חוקי

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

סגן ראש ממשלת טורקיה, בקיר בוזדג, אמר אתמול (חמישי) כי שירותי הביון חטפו במבצעים חשאיים כ-80 אזרחים טורקים מ-18 מדינות שונות, החשודים בקשרים לניסיון ההפיכה ב-2016. דבריו נאמרו אחרי שאנקרה ארגנה בחשאי את גירושם של שישה טורקים מקוסובו. הצעד עורר את זעם ראש ממשלת קוסובו, שהדיח את שר הפנים ואת ראש המודיעין מאחר ששמרו את זה ממנו בסוד, וכן גינויים מצד ארגוני זכויות אדם.

בריאיון לרשת "האבר טורק" לא פירט סגן ראש הממשלה את המדינות שמהן נחטפו אותם אזרחים, שמואשמים בחברות ברשת של המטיף הגולה פתהוללה גולן, אך אמר כי המבצעים יימשכו. אנקרה מאשימה את גולן בתכנון ההפיכה הכושלת ב-2016, שהסתיימה במותם של יותר מ-250 איש. המטיף, הגולה בארצות הברית, מכחיש זאת.

נשיא טורקיה ארדואן, 30 במרץ 2018. רויטרס
רודף אחרי יריביו. ארדואן/רויטרס

עם זאת, דובר של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הכחיש כי החשודים נחטפו דרך מבצעים לא חוקיים. הוא התעקש על כך ששת המגורשים מקוסובו הובאו בחזרה לטורקיה במסגרת הסכם עם הרשויות במדינה. "מעולם לא היה היינו מעורבים בפעילות לא חוקית במסגרת המאבק שלנו", אמר איברהים קלין. אלו שגורשו מקוסובו עבדו בבתי ספר ובמרפאות הנתמכות בידי תנועתו של גולן.

בבית, טורקיה עצרה יותר מ-38 אלף איש שהואשמו בקשר לגולן ויותר מ-110 אלף עובדי ציבור הודחו מאז ניסיון ההפיכה. רבים מהם טוענים לחפותם.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully