וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחף וקילל: צלם של ה-BBC הותקף בעצרת של טראמפ

בזמן שנשיא ארה"ב נשא נאום באל פאסו והביע תמיכה בבניית החומה עם מקסיקו, אחד מתומכיו תקף איש צוות של הרשת הבריטית והוצא מהאולם. "הדחף של הקהל נגד התקשורת הפך למרכיב קבוע בעצרות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תומך של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף צלם של רשת BBC במהלך עצרת תמיכה בנשיא באל פאסו שבטקסס. התומך, חבוש בכובע עם הסלוגן הידוע של טראמפ Make America Great Again, דחף וקילל את הצלם רון סקינס ואחרים מצוות החדשות לפני שנגרר משם על ידי גורם תקשורתי אחר בעצרת.

לדברי הצלם, מדובר ''בדחיפה אלימה מאוד, לא הבנתי מה קורה''. עוד סיפר סקינס כי האדם שהתנפל עליו ניסה פעמיים להטיח את המצלמה שלו לפני שאדם שהיה ביציע אחז בתוקף והרחיק אותו מהזירה.

בעודו נואם מול אלפי תומכים, הבחין טראמפ בתקרית ושאל את סקינס לשלומו, שסימן לו שהכל בסדר, טראמפ הרים לעברו את אגודלו והמשיך את נאומו. בסוף העצרת, אחד מאנשי טראמפ סבר כי "ייתכן שהתוקף היה 'שיכור''.

התקרית האלימה התרחשה על רקע מערכת היחסים הרעועה בין נשיא ארצות הברית לתקשורת, שהחלה עם תחילת כהונתו. טראמפ מגדיר את חלק מהעיתונאים ''אויבי העם'' והטיח בידיעות שליליות לגביו את חותמת ה''פייק ניוז''.

אחת מאנשי צוות הסיקור של BBC העידה כי המפגין תקף עוד מאנשי התקשורת, אולם סקינס היה זה שחטף את המהלומה הקשה ביותר. עוד סיפרה כי הנשיא דיבר בנאומו בעצרת על ה''פייק ניוז'' ועל האופן שבו התקשורת מפרשת אותו באופן מוטה. איש צוות נוסף שנכח בעצרת מטעם הרשת הבריטית אמר כי להט הקהל נגד התקשורת הפך למרכיב קבוע בעצרות מהסוג הזה''.

בחודש אוגוסט האחרון, מומחי האו''ם הזהירו את טראמפ מפני התקפותיו נגד התקשורת ''שמגדילות את הסיכויים שעיתונאים יהיו למטרות אלימות" וכינו את הרטוריקה של טראמפ ''אסטרטגית''. כמו כן, המו''ל של העיתון ניו יורק טיימס דחק גם הוא בטראמפ להפסיק עם ההסתה נגד עיתונאים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully