וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידה שברחה לדאעש רוצה לשוב לבריטניה: "אני בהיריון"

שמימה בגאם הייתה בת 15 כשעזבה את לונדון כדי להצטרף לחליפות בסוריה. לאחר ששני ילדיה מתו מחולי ומתת תזונה ובעלה נלכד, היא נמלטה מאזורי הקרבות. "היה כל כך הרבה דיכוי, אני כבר לא חושבת שמגיע להם לנצח"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הנערה מלונדון, שמימה בגאם, בת 19 שהצטרפה לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ב-2015 אותרה בסוריה, שם היא שוהה במחנה פליטים בצפון-מזרח המדינה. היא סיפרה בריאיון ל"טיימס" כי אין לה חרטות על כך שחברה לארגון, אולם היא רוצה לשוב לממלכה בגלל שהיא בחודש התשיעי להריונה.

בגאם נמלטה מהמובלעת האחרונה של הארגון הקיצוני, שנמצא לפני תבוסה סופית בשדה הקרב. היא אמרה כי תש כוחה מהחיים בשדה הקרב וכי היא חוששת לחיי העובר אחרי ששני ילדיה האחרים נהרגו.

"הייתי חלשה", היא סיפרה ממחנה אל-האול שבצפון-מזרח סוריה. "לא יכולתי לסבול את הסבל ואת הקשיים שבהישארות בשדה הקרב, אבל גם פחדתי שהילד שאני עומדת ללדת ימות כמו הילדים האחרים שלי, אם אשאר. אז ברחתי מהחליפות, עכשיו כל מה שאני רוצה הוא לחזור לבריטניה".

היא ושתי חברותיה בבית הספר התיכון "בת'נאל גרין", קדיזה סולטנה ואמירה עבאס, הגיעו לכותרות כשטסו מגטוויק לטורקיה בפברואר 2015, בדרכן לסוריה. בגאם ועבאס היו בנות 15, וסולטנה הייתה בת 16. הן אמרו להוריהן כי הן יוצאות ויעדרו רק ליום אחד.

עוד בוואלה! NEWS
הכורדים פתחו ב"קרב האחרון" נגד דאעש במזרח סוריה
דיווח: מנהיג דאעש שרד ניסיון הפיכה פנימי של לוחמים זרים
דוח הפנטגון: "דאעש יכול להגדיל את השטח בשליטתו בתוך חודשים"

הנערה שמימה בגאם שהצטרפה לדעאש. סוכניות, אתר רשמי
הנערה שמימה בגאם/אתר רשמי, סוכניות

בגאם סיפרה ל"טיימס" כי התמקמה לראשונה בעיר הסורית א-רקה, ולאחר שלושה שבועות בלבד, נישאה להולנדי שהתאסלם. היא אמרה כי החיים שם נעו בין נורמליות לזוועה, והוסיפה כי מראה של "ראש כרות" כבר לא הרתיע אותה. "בדרך כלל היו אלה חיים נורמליים בא-רקה, מדי פעם מפציצים", אמרה. "אבל כשראיתי את הראש הכרות הראשון זה בכלל לא הפריע לי. זה היה מלוחם שנלכד בשדה הקרב, אויב האסלאם", הסבירה בגאם.

חברותיה שנסעו אתה לסוריה, וצעירה נוספת שהגיעה לפניהן, נישאו גם הן ללוחמי דאעש אירופאיים שהתאסלמו. בגאם אישרה כי חברתה סולטנה מתה בהפצצה אווירית בא-רקה ב-2016.

עם זאת, בריאיון, מסרה בגאם תיאור סותר של המדינה האסלאמית, "היה כל כך הרבה דיכוי שאני כבר לא חושבת שמגיע להם לנצח". היא הוסיפה, "אני לא מתחרטת שבאתי לכאן". לדבריה, היא וילדיה עברו למוקד עמק הפרת עם נסיגתו של דעאש למעוז האחרון שלו בעיירה בגוז שבמזרח סוריה. עם זאת, אחרי מותה של בתה בת השנה ובנה בן השלושה חודשים מחולי ומתת תזונה, החליטה לברוח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לוחמי דאעש כבשו את שדה התעופה של אסד ברקה. רויטרס
לוחמי דאעש בסוריה/רויטרס

בגאם עזבה את סוריה לפני כשבועיים. בעלה נכנע לקבוצת לוחמים סורים, בעלי ברית של הכוחות הדמוקרטיים הסוריים, והיא לא ראתה אותו מאז, כך אמרה ל"טיימס". היא סיפרה כי חברה נוספת שלה, שרמינה באגום, גם היא מהתיכון שלה בלונדון וגם היא ברחה לסוריה, נשארה בידי דאעש. "שמעתי מפי נשים אחרות רק לפני שבועיים כי היא עדיין שם", סיפרה בגאם. "אבל עם כל ההפצצות, אני לא בטוחה שהיא שרדה".

עוד הוסיפה כי "היא הייתה חזקה ואני מכבדת את ההחלטה שלה. היא שידרה סבלנות וסיבולת עבור המדינה האסלאמית ובחרה להישאר בסוריה. היא בטח הייתה מתביישת בי אם היא שרדה את ההפצצות ואת הקרב כדי לשמוע שעזבתי". לדבריה, "אני רק רוצה לחזור הביתה ללדת את הילד שלי, זה כל מה שאני רוצה כרגע אני אעשה כל מה שנדרש כדי להיות מסוגלת לחזור הביתה ולחיות בשקט עם הילד שלי".

הנערה שמימה בגאם שהצטרפה לדעאש. סוכניות, אתר רשמי
הנערה שמימה בגאם/אתר רשמי, סוכניות

עו"ד טסנימה אקונג'י, המייצג את המשפחה, אמרה כי צריך לאפשר לנערה לחזור לבריטניה ולהתייחס אליה כנפגעת טרור. "אני באמת אסירת תודה שהיא חיה", אמרה. לדבריה, מפקד משטרת לונדון, ברנרד הוגן-הו אמר כי יש להתייחס לנערות כקורבנות, "כל עוד אין עדות לכך שהן ביצעו עבירות. אני מקווה שזה יכובד". עוד אמרה כי "היא סבלה מטראומה ואני מקווה שהיא תחזור ותוכל לשים את זה מאחוריה. כל מי שאיבד שני ילדים זקוק להרבה עזרה".

הזליגה של אזרחים בריטים לטריטוריית דאעש היא סיוט עבור שלטונות הממלכה הבריטית. מי שהיה מעורב בלחימה פעילה ובטרור, אינם רצויים חזרה. אולם, נושא בני המשפחה ובני זוג אינו פשוט. בימים אלה המטה ללוחמה בטרור בבריטניה מבקש לבחון אם הנערה הייתה מעורבת באופן פעיל בטרור והיא מהווה סכנה לממלכה הבריטית. ההגירה של הנערה והיריונה השלישי, מציבים דילמה למשרד החוץ הבריטי האם להעניק לה סיוע קונסולרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully