וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר: וויליאם בר מונה לתובע הכללי של ארצות הברית

14.2.2019 / 20:54

בר יהיה האיש שיפקח על חקירת המעורבות הרוסית בישרות האחרונה שלה לפני פרסום הדוח הצפוי בחודשים הקרובים. בשימוע טרם ההצבעה על מינויו הבהיר כי "לא יכול להיות דבר מסוכן יותר מאשר התערבות פוליטית". בעברו כיהן כתובע הכללי תחת ממשל בוש האב

צילום: רויטרס

וויליאם בר מונה היום (חמישי) לתובע הכללי של ארצות הברית, לאחר שהסנאט אישר את מועמדותו. הוא יחליף את מת'יו וויטאקר, המשמש ממלא מקום מאז פיטורי התובע הכללי ג'ף סשנס. בר יהיה האיש שיפקח על חקירת המעורבות הרוסית של רוברט מולר בישורת האחרונה שלה לפני פרסום הדוח הצפוי בחודשים הקרובים.

בשימוע טרם ההצבעה על מינויו שנערך בחודש שעבר בסנאט, אמר בר כי "אני לא אעשה שום דבר שאני חושב שהוא שגוי, ואף אחד לא יגרום לי לעשות משהו שאני חושב שהוא שגוי". מרבית השאלות שהוצגו בפניו עסקו בעבודת החוקר המיוחד מולר. בתשובה לשאלה על אמירותיו התכופות של הנשיא דונלד טראמפ כי החקירה היא ציד מכשפות המופנה נגדו, ענה כי "אני לא חושב שמולר יהיה מעורב בציד מכשפות. זה חשוב וחיוני שמולר יסיים את החקירה שלו".

בר, עורך דין בכיר בן 68 כבר כיהן כתובע הכללי בעבר, בין השנים 1991 ל-1993, תחת הממשל של ג'ורג' בוש האב. הוא יחליף בתפקידו את סשנז, שפוטר מתפקידו על ידי טראמפ, שזעם על כך שהתובע הכללי לשעבר פסל את עצמו מטיפול בחקירת ההתערבות הרוסית.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ בחר בתובע הכללי של בוש האב לשמש בתפקיד בממשלו
"העיניים והאוזניים של טראמפ": יורש התובע הכללי האמריקני
אחרי הבחירות: התובע הכללי התפטר לבקשת טראמפ

וויליאם בר המועמד לתפקיד שר המשפטים בשימוע בפני הסנאט ב-15 בינואר 2019. רויטרס
התובע הכללי החדש של ארצות הברית. בר/רויטרס

במהלך השימוע הצדיק בר את התנהלותו של קודמו בתפקיד ואמר כי הוא צדק כשפסל את עצמו מטיפול בחקירה. הוא הבהיר כי הוא מאמין ש"לא יכול להיות דבר מסוכן יותר מאשר התערבות פוליטית" בעבודת החוקר המיוחד, והבהיר: "אני מאמין שהרוסים התערבו בבחירות וצריך להגיע לשורש העניין, אני אהיה בעד שקיפות, לא ארשה התערבות בעבודת החוקר המיוחד". בר אמר עוד כי לא ירשה התערבות בעבודת החוקר המיוחד, וכי הוא מאמין שמולר ינהג בהגינות כלפי הנשיא.

למרות התשובות החדות שענה התובע הכללי, שהעניק גיבוי מלא לחקירה המתנהלת בעניינו של טראמפ, הוא הותיר מרחב מסוים של עמימות בנוגע להיבט אחד של החקירה, והוא השאלה אם להפוך את הדוח של מולר לפומבי. הוא אמר כי "חשוב מאוד שהקונגרס והציבור יידעו את תוצאות החקירה", והבטיח כי יהפוך כמה שיותר מידע לפומבי, אך לא התחייב שהממצאים יתפרסמו במלואם בכל מקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully