וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הסטייה ממדיניות העמימות: רוצים להמחיש לאויבינו את הנחישות

טל שלו, עם פמליית רה"מ בפולין

14.2.2019 / 18:29

בתום ועידת המזרח התיכון בוורשה סירב ראש הממשלה להתייחס למתקפה של גנץ נגד שבירת העמימות, אך ציין כי "לא הייתי חושף משהו שהם לא יודעים". נתניהו הביע שביעות רצון גבוהה מהחזית האחידה מול איראן שהפגינו המדינות המשתתפות: "משהו עצום קורה כאן"

צילום: לע"מ, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי "הבחירות רחוקות מלהיות מוכרעות. יש כאן קרב מאוד צמוד". בסיום ועידת המזרח התיכון בוורשה סירב נתניהו להתייחס למתקפה של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, על שבירת מדיניות העמימות. ראש הממשלה הדגיש כי "אין כאן שאלה של חשיפה של מקורות. יש מדיניות ברורה להמחיש את הנחישות שלנו למנוע את ההתבססות האיראנית בסוריה. לא הייתי חושף משהו שהם לא יודעים".

עוד הוסיף נתניהו כי "את אפקט המדיניות הברורה שלנו אנחנו רואים אצל הסורים, האיראנים והרוסים שמאמינים שאנחנו מתכוונים לכל מה שאנחנו עושים. אנחנו מעלים מטוסים ויורים על עמדות איראניות ועל עמדות חיזבאללה בצד השני של הגולן". לדבריו, "הם יודעים היטב שאנחנו עושים את זה. יש דברים שאנחנו עושים שנשארים בתחום העמימות. אני לא מתחייב להגיד כל פעם שעושים, אבל יש לנו מדיניות ברורה שגיבשנו למנוע את ההתבססות של איראן".

לקריאה נוספת בנושא
פרסום ראשון: הפגישה החשאית של נתניהו עם שר החוץ של עומאן
נתניהו על התקיפה בסוריה: פועלים כל הזמן נגד איראן כולל בשני
בתזמון מושלם: נתניהו המריא לוועידה בינלאומית בנושא איראן בפולין

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם סגן נשיא ארה"ב, מייק פנס, וורשה, פולין. רויטרס
"לא הייתי חושף משהו שהם לא יודעים". נתניהו בוורשה, היום/רויטרס

נתניהו סיפר כי במהלך הכינוס חלה התקדמות במגעים בין מדינות ערב שאין לישראל יחסים איתם, אך סירב לפרט אילו מפגשים קיים בשולי הוועידה. אמש נפגש עם שר החוץ העומאני, אולם בוועידה השתתפו גם שרי חוץ מסעודיה, בחריין, האמירויות, קטאר, ירדן ומרוקו, וכן בכירים מתוניסיה, מצרים וכווית. "משהו עצום קורה כאן", אמר.

"אפילו סגן הנשיא פנס היה שמוט לסת", הוסיף ראש הממשלה. "ארבעה מתוך חמישה שרי החוץ דיברו בצורה הכי בוטה וחזקה נגד איראן, ובעצם אמרו בדיוק מה שאני אומר במשך שנים - על זכות ההגנה העצמית אל מול התוקפנות האיראנית, ועל כך שפעם הבעיה הפלסטינית עמדה בראש הדיונים במזרח התיכון, אך עכשיו צריך לשים בראש את הבעיה האיראנית. איראן מאיימת על עצם הקיום שלנו".

עוד באותו נושא

פנס תוקף את מדינות אירופה בוורשה: לא משתפות פעולה נגד איראן

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך פגישתו עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, וורשה, פולין 14 בפברואר 2019. עמוס בן גרשום/ לע"מ, אתר רשמי
"אפילו סגן הנשיא היה שמוט לסת". פנס ונתניהו, היום/אתר רשמי, עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה הביע שביעות רצון גבוהה מאוד מהחזית האחידה מול איראן שהפגינו מדינות מפרץ וערב שהשתתפו בכנס. "מתייצבים שרי חוץ ערבים, מול הקהילה הדיפלומטית העולמית, ומדברים יחד עם ישראל באותם מסרים נגד אותו אויב. כשנציג של מדינה ערבית אומר שלישראל יש זכות להגנה עצמית מול 60 מדינות, יש פה שבירה של עוד טאבו והתייצבות עזה, בוטה וישירה". לדבריו, אחד השרים הערבים אף התריע: "אתם רואים איך איראן מתנהגת עכשיו? חכו שיהיה לה נשק גרעיני".

נתניהו ציין כי אותן מדינות ביקשו הצעות מעשיות לצעדים נוספים אחרי המפגש בוורשה, אך סירב לפרט. לטענתו, הוא ביקש מארצות הברית וממדינות נוספות שהשתתפו בכינוס להטיל סנקציות נוספות על טהראן וחיזבאללה, ועל כוח קודס של איראן. כמו כן, דרש מוושינגטון "צעדים ממשיים באזור שישפיעו על איראן".

בהתייחס לתכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר ראש הממשלה כי חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, מסר בכינוס בוורשה כי תוצג אחרי הבחירות. לדבריו, קושנר סיפר לנוכחים כי "היוזמה הערבית הייתה מאוד חשובה בשעתה, אבל היא לא מתאימה להיום. המציאות השתנתה".

מושב פתיחה הועידה הבינלאומית בוורשה, פברואר 2019. טל שלו, מערכת וואלה!
יחד עם ישראל באותם מסרים נגד אותו אויב. מושב פתיחת הוועידה/מערכת וואלה!, טל שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully